Torba Yasa 109.Madde, Torba Yasa 109. Madde, torba yasa 109.madde, Torba Yasası 109. Maddesi, torba yasası 109. maddesi, belediye 109, 109 torba yasası, 109 madde torba yasası tepkiler, 109 madde torba yasası açiklamasi, 109 madde belediyeler norm kadro, torba yasa 109.madde.
Torba Yasanın 109. Maddesi
Torba Yasanın 109. Maddesi, Torba Yasa 109. Madde, torba yasa 109. madde,
il özel idaresi işçilerini ilgilendiren torba yasadaki 109 madde, yol
iş sendikası torba yasanın 109 maddesine karşı çıkıyor, il özel idaresi
işçileri torba yasadaki 109. maddenin çıkartılmasını istiyor.
İKİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Mahalli idarelerin ihtiyaç fazlası iĢçilerine ilgili hükümler
MADDE 109-
(1)
İl özel idareleri ile belediyelerin (bağlı kuruluşları hariç) sürekli
işçi kadrolarında çalışan ihtiyaç fazlası işçiler, Milli Eğitim
Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatındaki sürekli
işçi kadrolarına atanır.
(2) İhtiyaç fazlası işçilerin tespitini yapmak üzere vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında, il emniyet müdürü, defterdar, il milli eğitim müdürü, Türkiye İş Kurumu il müdürü ve il mahalli idareler müdüründen oluşan bir komisyon kurulur.
(3)
Tespitin yapılmasına esas işçilerin listesi; birinci fıkrada belirtilen
mahalli idareler tarafından bu Kanunun yayımından itibaren kırkbeş gün
içinde gerekçesi ile birlikte komisyona sunulur. İhtiyaç fazlası olarak
bildirilen işçilerden norm kadro fazlası olanlar komisyon tarafından
birinci fıkrada belirtilen kurumlara atanmak üzere tespit edilir.
Mahalli idarelerin norm kadrosu dâhilinde olup da ihtiyaç fazlası olarak
bildirilen işçiler ise, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye
Kanununun 49 uncu maddesindeki oranlar, kurumun bütçe dengesi, norm
kadrosu ve yürütmekle görevli olduğu hizmetin gereği ile nüfus
kriterleri değerlendirilmek suretiyle birinci fıkrada belirtilen
kurumlara atanmak üzere tespit edilir. İldeki diğer kamu kurum ve
kuruluşlarının talepte bulunması halinde, mahalli idareler ile
özelleştirme programında bulunan kuruluşlar hariç olmak üzere bu
idarelerde sürekli işçi statüsünde istihdam edilmek üzere atama işlemi
yapılabilir. Komisyon çalışmasını kırkbeş gün içinde tamamlar. Bu
listelerin tespitinden sonra valilerce atama yapılır.
(4)
Bu madde kapsamında valilikler tarafından atama işleminin kamu kurum ve
kuruluşlarına bildirim yapıldığı tarih itibarıyla sürekli işçi
kadroları, diğer kanunlardaki hükümlere bakılmaksızın ve başka bir
işleme gerek kalmaksızın ihdas ve tahsis edilmiş sayılır. İlgili
kurumlar sürekli işçi kadrolarına yapılan atama işlemini onbeş gün
içinde tekemmül ettirerek sonuçlandırır. Atama işlemi yapılan personel
ilgili valilikler tarafından en geç on gün içinde Devlet Personel
Başkanlığına bildirilir.
(5)
Ataması tekemmül ettirilen işçiler, çalıştıkları kurumlarınca atama
emirlerinin tebliğini izleyen günden itibaren beş iş günü içinde yeni
görevlerine başlamak zorundadırlar. Bu süre içinde yeni kurumunda işe
başlamayan işçilerin atamaları iptal edilerek 22/5/2003 tarihli ve 4857
sayılı İş Kanununun 17 nci maddesine göre iş sözleşmeleri sona
erdirilir.
(6)
Devredilen işçilerin ücret ile diğer malî ve sosyal hakları; toplu iş
sözleşmesi bulunan işçiler bakımından yenileri düzenleninceye kadar
devir işleminden önce tabi oldukları toplu iş sözleşmesi hükümlerine
göre, toplu iş sözleşmesi olmayan işçiler bakımından 2010 yılı Kasım
ayında geçerli olan bireysel iş sözleşmesi hükümlerine göre belirlenir.
Devre konu işçiler bakımından devir tarihinden önce doğmuş ve devir
tarihinde ödenmesi gereken borçlardan devralan kurum sorumlu tutulamaz.
Kıdem tazminatına ilişkin hükümler saklıdır.
(7)
Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında
oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamaz.
(8)
Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle,
gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde yer alan hizmet alımı
tutarının, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden
değerleme oranında artırılarak hesaplanacak tutarı aşmayacak şekilde
hizmet alımı için harcama yapılabilir. Bu kapsamda yapılacak
harcamaların hizmet 72
gereklerine
dayalı olarak belirlenen sınırdan fazla yapılması gerekmesi halinde
İçişleri Bakanlığından izin alınması zorunludur.
(9)
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin olarak gerekli görülmesi halinde,
Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Devlet Personel
Başkanlığı ve ilgili diğer kurumların görüşünü alarak uygulamayı
yönlendirmeye ve ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye İçişleri
Bakanlığı yetkilidir.