8 Mayıs 2011 Pazar

İbrahim Faruk Bayındır Kimdir


İbrahim Faruk Bayındır Kimdir

Bahçeli’nin sorduğu İbrahim Faruk Bayındır kim?
MHP lideri Bahçeli, kaset skandalı konusunda Başbakan Erdoğan’a havacılık sektöründe hızla yıldızı parlayan AKP’li işadamı siyasetçinin adını sordu. Peki kim bu Faruk BAyındır? 

MHP son günlerde 'kaset skandalları' ile sarsılıyor. Önce Genel Başkan Yardımcıları Recai Yıldırım ve Metin Topçuoğlu'nun uygunsuz görüntüleri "FarklıÜlkücülük" adlı internet sitesine konuldu. Ardından Genel Başkan Yardımcısı Bülent Didinmez ile eski İstanbul İl Başkanı ve İstanbul 3. Bölge 4. sıra adayı İhsan Barutçu'ya ait görüntüler internete düştü.


Peş peşe yaşanan skandallarla ilgili olarak MHP Genel Başknı Devlet Bahçeli, Abdi İpekçi'de yaptığı konuşmada Başbakan Receğ Tayyip Erdoğan'a bir isim sordu. Bahçeli'nin ’İbrahim Faruk Bayındır kimdir? AK Parti’ye milletvekili adaylığına müracaat etmiş midir? Sayın Başbakan bunları açıkla.Aşağılık röntgencileri deşifre et aksi takdirde gökkubbeyi başına yıkmaya kararlıyız’ sözleri üzerine tüm gözler ’İbrahim Faruk Bayındır'a çevrildi.


BELEDİYE MECLİS ÜYELİĞİNDEN İSTİFA ETTİ


Bahçeli'nin ismini verdiği İbrahim Faruk Bayındır, 12 Haziran'da yapılacak genel seçimler için Küçükçekmece Belediye Meclis Üyeliği görevinden istifa etti. Bayındır, AKP İstanbul 3. Bölge'den aday adayı olarak temayül yoklamasına katıldı ancak sadece 25 oy alarak 221. sırayı alabildi. Bayındır, AKP'nin 11 Nisan'da açıkladığı aday listesinde yer almadı.


HIZLA YÜKSELEN HAVACI


İbrahim Faruk Bayındır, havacılık sektöründe çok hızla yükselen Tarkim Uçuş Okulu, Orhan Air ve Borajet şirketleri ile adı anılan bir isim. Adana merkezli Tarkim Uçuş Okulu'nun Genel Müdürü olan Bayındır, firmayı satın alarak İsanbul'a taşıdıktan sonra adını Orhan Air olarak değiştirdi.


Havacılık sektöründe yıldızı özellikle AKP'li politikacılara kurduğu yakınlıkla daha da parlayan Bayındır, Borajet şirketi ile işadamlarına hava taksi hizmeti de sunuyor. Küçükçekmece Belediye Meclis Üyeliğinden istifa eden Faruk Bayındır, sahibi olduğu Orhan Air ve Borajet şirketleriyle havacılık sektöründe faaliyet gösteriyor. Daha sonra Borajet adında hava taksi şirketi kuran Bayındır, Şubat 2008'de sipariş edilen 35 milyon dolarlık Challenger 605 ile 54 milyon dolarlık Global Express XRS'in kesin sipariş anlaşmalarını imzalayarak sektöre hızlı bir giriş yaptı.


PARANIN KAYNAĞI MERAK EDİLİYOR


Habertürk havacılık muhabiri Güntay Şimşek, 12 Haziran 2008'de Faruk Bayındır'ın hızlı yükselişine dikkat çektikten sonra "Bu paranın kaynağı ne?" diye soruyordu.


İşte Güntay Şimşek'in o yazısı:


Bu havacının para kaynağı kim?


Geçen hafta yedinci defa kapılarını sivil havacılık sektörüne açan Airex 2008 Havacılık Fuarı'nda ilginç bir uçak siparişi verildi. Kamu oyunda adı pek bilinmeyen, havacılık sektöründe konumu tartışılan Bora Jet Exclusive Charter A.Ş. isimli bir şirket Koç'un Sabancı'nın Doğuş'un bile sahip olmadığı ultra uzun menzilli 58 milyon dolar değerinde bir adet Global Express XRS jeti siparişi verdi. Kısa süre önce de yine Kanadalı Uçak üreticisi Bombardier'e Challenger 605 siparişi veren Bora Jet'in sahibi ve
Genel Müdürü olarak görünen Faruk Bayındır, müşterilerine sundukları hizmet seviyesini yükselteceklerini altını çizerken gizemli Amerikalı ortağını ise sır gibi saklıyor.


AKP'LİLERLE POZ VERMEYİ SEVİYOR


Airex fuarında AK Partili üst düzey yetkililerle poz vermeyi ve fuarda onlarla gezerek nüfuzunu göstermeyi de ihmal etmeyen Faruk Bayındır, kısa süre önce de Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'ndan (TMSF), Uzanların Rumeli Havacılık'a ait Atatürk Havalimanı'ndaki iş jeti hangarı kiralayarak tartışmalara sebep olmuştu. Aynı zamanda Küçükçekmece Belediyesi'nde AKP Meclis üyesi olan Bayındır'ın iş hayatı geçmişi ise kayın pederi Ahmet Özbey'in TIR şirketiyle sınırlı.


Daha önce Sindel Uçuş Okulu ile TIR'cılıktan havacılık sektöre adım atan, Mega Trans Ulus.Nak.ve Tic.ve San.A.Ş.'nin sahibi olan kayınpederi Ahmet Özbey ile yaşadığı sorunlar sebebiyle Sindel'den ayrılmak zorunda kaldı. Daha sonra Adana'da bulunan Tarkim Uçuş Okulu'nun devralan Faruk Bayındır, Tarkim adını Orhan Air olarak değiştirip İstanbul'a taşıdı.


2007 yılı sonlarına doğru aylık Türk Aviation isimli bir dergi çıkardı. 2008 yılı başında ise gizemli bir ortak bulduğunu belirterek Bora Jeti isimli bir şirket kurarak web sitesine 3 uçaklık bir filoya sahip olduğunu duyurmaya başladı.


Merak edilen şu; Mega Trans ve Sindel Uçuş Okulu'ndan kayın pederi tarafından gönderilen Faruk Bayındır Türkiye'de kimsenin sipariş edemediği uçaklara sahip olacak parayı nerden buldu?


UZAN'IN HANGARINI PEŞİN PARAYLA ALDI


Güntay Şimşek'in de hatırlattığı Uzanların hangarının satışı ise Bayındır'ın yıldızını daha da parlatırken, yaptığı yatırımların kaynağı konusunda da soru işaretlerine neden oldu.


Bayındır, o zamanki adı Tarkim olan şirketiyle, Atatürk Havalimanı'ndaki hangarı işletebilmek için Cem Uzan'ın sahibi olduğu Rumeli Havacılık'ın birikmiş 4 milyon YTL'ye yaklaşan kira tutarını Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na ödeyerek işletme ile 5 yıllığına kontrat imzaladı.


BAHÇELİ NEDEN O İSMİ SORDU?


Şimdi cevapları merak edilen merak edilen sorular şunlar. Havacılık sektöründe adı pek duyulmasa da hızla yükselen Faruk Bayındır'ın MHP'de peş peşe ortaya çıkan kasetlerle bir ilgisi var mı? Bahçeli, Başbakan Erdoğan'a neden bu ismi sordu? Başbakan bu konuda bir açıklama yapacak mı? Kaynak:focushaber.com