Kanal İstanbul İki Yarımada Bir Ada
İşte çılgın proje: KANAL İSTANBUL
Başbakan Erdoğan, merakla beklenen çılgın projesini sonunda açıkladı. İstanbul'a ikinci bir boğaz öngören projenin maliyetini açıklamadı ancak Kadir Topbaş, '10 milyar doların üzerinde olabilir' dedi.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Kongre Merkezi’nde, kamuoyunda "çılgın proje" olarak adlandırılan "Türkiye Hazır Hedef 2023, İstanbul Hazır Hedef 2023" projesini tanıttı.
'TEHLİKE ARZ EDEN YÜK GEMİLERİ'
"İstanbul Türkiye'nin özetidir, dünyanın gözbebeğidir. İstanbul'u görenler 'Siz tanrının sevgili kullarısınız' derler. Bir medeniyet şehri olan İstanbul'a yapılan hizmet , insanlığa yapılan hizmettir . Şimdi yeni bir eser kazandırmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu proje, benim ve arkadaşlarımın olduğu kadar yüzlerce yıl önceki yöneticilerin de projesidir " diyen Başbakan Erdoğan, İstanbul için büyük tehlike arz eden yük gemilerinin geçişi için büyük bir kanal projesini hayata geçirmek istediklerini açıkladı.
'ÇATALCA' DİYEREK AĞZINDAN MI KAÇIRDI?
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Kanal İstanbul'u tanıttıktan sonra İstanbul Kongre Merkezi'nden çıkmak üzere kapıya yöneldi. Erdoğan'ın, bu sırada kendisine sevgi gösterilerinde bulunan vatandaşlara, "Bak bu proje Çatalca'ya hediye ona göre " diye seslendiği duyuldu. Konuşmasında, projenin güzergahı hakkında bilgi vermeyen Erdoğan'ın bu sözleri, projenin Çatalca tarafında olacağına ilişkin yorumlara neden oldu.
TOPBAŞ: 10 MİLYAR DOLARIN ÜSTÜNDE
Başbakan Erdoğan, porjeyle ilgili bir maliyet vermedi ancakİstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, projenin maliyetiyle ilgili yaptığı açıklamada, '10 milyar doların üzerinde olabilir' ifadesini kullandı.
2 YARIMADA, 1 ADA
Erdoğan, projeyi tanıtırken şunları söyledi:
"Türkiye, 2023'e böyle muhteşem, çılgın bir projeyle girmeyi haketmektedir. Bu proje çok kapsamlı bir projedir. Bir enerji, çevre, şehircilik, ulaştırma projesidir. Projenin yeri ve maliyeti konularını açıklamayacağım, 3 aşağı 5 yukarı belirlenmiştir, etüt çalışmaları 2 yıl sürecek. Dünyada içinden deniz geçen yegane şehir İstanbul'dur. Şu andan itibaren İstanbul, içinden iki deniz geçen bir şehir olacak. İki yarımada, bir ada oluşacak.
UZUNLUĞU 45 - 50 KİLOMETRE
Anadolu Yakası zaten yarımada. Karadeniz'le Marmara arasına 45 - 50 km uzunluğunda kanal yapıyoruz 'Kanal İstanbul'u kazandırıyoruz. Panama, Süveyş'le kıyas bile kabul edilemez. Kanalın derinliği 25 metre, genişiiliği 140 - 150 metre olacak. Dünyadaki en büyük gemiler geçebilecek. Kanal üzerine inşa edilecek köprülerle ulaşım hiçbir kesintiye uğramayacak. 3'üncü köprünün bağlantı yolları bu köprü üzerinden geçecek. Bu proje, Türkiye'yi olduğu kadar dünyayı da ilgilendiriyor.
PROJENİN AMACI
Projenin amacı Boğaz'daki tehlikeyi azaltmaktır. Bu büyük adımı atıyoruz. Kanal İstanbul ile Boğaz trafiğini tamamen kaldırıyoruz. Boğaz'ı spor yapılabilen, eski günlerine kavuşturacağız. Marmara'nın ağzında demirleyen gemilerden kurtulacağız. Kanal İstanbul'dan günde 150 - 160 geminin geçmesini planlıyoruz.
'FİNANS PROBLEMİ YOK'
Kanal çevresinde modern bir yaşam alanı da oluşturulacak. Kanal İstanbul, yeni bir yaşam merkezinin ortaya çıkmasına neden olacak. İstanbul'un en büyük havalimanını da burada kuracağız. Kanal ve çevresi, turistleri cezbederken, Boğaz eskisinden çok daha farklı bir çekim merkezi olacak. Kanal'da durgun su olamayacak, İstanbul'un su kaynaklarında bir kesinti olmayacak. Bu projenin finans problemi de yoktur.
Maliye Bakanı: Kanalı özel sektör yapacaktır
AĞIRLIKLI OLARAK HAZİNE ARAZİLERİ
Kanalın inşaatı, pek çok kişiye iş imkanı yaratacak. Dünyaya, uzmanlara açık bir proje yürüteceğiz. Hesaplamaların bir kısmı yapıldı, bir kısmı yapılacak. Projede ağırlıklı olarak Hazine arazileri kullanılacak.
Bu muhteşem projenin hayırlı olmasını rabbimden temenni ediyorum. Bu hayali gerçekleştirmede yardımcı olan tümarkadaşlarıma da teşekkür ediyorum.
İstanbul ile ilgili başka projelerimizi de önümüzdeki günlerde açıklayacağız. Ankara'da, İzmir'de yeni projelerimiz olacak. posta.com.tr