15 Aralık 2009 Salı

Atalay 'mahzun ve yalnız' Uras'ı teselli etti: Parti kapatmayı zorlaştıracağız

Kürt Açılımının koordinatörü İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Demokratik Toplum Partisi'nin kapanması ve iki milletvekilinin milletvekilliğinin düşürülmesi ile ortaya çıkan, 'yeni grup kurma' ve 'istifa ile ara seçim kapısını aralama' ihtimallerinde kilit isim haline gelen Bağımsız İstanbul Millevkili Ufuk Uras'ın yanına giderek gönlünü almaya çalıştı. Uras'a 'sizi mahsun ve yalnız gördüm' diyen Atalay, Uras'ın DTP ile ilgili düşüncelerini dinleyince, partilerin kapatılmasını zorlaştıran hükümler başta olmak üzere Anayasa değişikliğini müzakere edeceklerini söyledi.
TBMM Genel Kurulu’nda dün yapılan bütçe görüşmelerinde kapatılan DTP’nin milletvekilleri gelmediği için onlara ayrılan sıralar boş kaldı. Boş sıraların arka tarafında, grup kurmaları halinde DTP’lilere destek vereceğini açıklayan İstanbul Milletvekili Ufuk Uras oturdu. Görüşmeleri bu sıralarda tek başına izleyen Ufuk Uras’ın yanına bir ara İçişleri Bakanı Beşir Atalay gitti. Atalay ile Uras bir süre sohbet etti.

İçişleri Bakanı Beşir Atalay, Uras’a, “Sizi mahsun ve yalnız gördüm” dedi. Bunun üzerine Uras, DTP’nin kapatılmasına atıf yaparak, “Üzgünüz, bir an önce Meclis’in bir adım atması, Meclis’in çözümün bir parçası olması gerekiyor. Sonuçta, kanadı kırılmış bir kuş gibi Meclis’in bu hali. Meclis, sorunların çözüm yeri olduğunu gösterecek somut adımlar atmalı” diye konuştu. Bu sözlere Bakan Beşir Atalay’ın yanıtı ise, “Söyleyin ne yapalım, söyleyin yapalım” şeklinde oldu. Uras ise, “Hemen siyasi partilerin kapatılmasını zorlaştıracak anayasa değişikliğinden başlayabiliriz. Yani Anayasa değişikliği” dedi. Bunun üzerine İçişleri Bakanı Atalay, “Doğru, anayasa değişikliği... Zaten bu hafta bunu değerlendireceğiz, müzakere edeceğiz” diye konuştu.

Hep en solda otururdum

Ufuk Uras ayrıca, kapatılan DTP’nin milletvekillerinin Meclis’te yeniden grup oluşturması ve parlamentonun sorunun çözüm zemini hale getirilmesinin ne kadar önemli olduğunu da anlattı. Bakan Atalay, Ufuk Uras’ın “Grup kurmalarının önemli olacağını düşünüyorum” şeklindeki sözlerine de “Tabi” diyerek destek verdi.

Bağımsız Milletvekili Uras, Genel Kurul’da DTP sıralarına oturmasıyla ilgili de, gülerek, “Ben hep oraya oturuyordum, Meclis’in en sol yeri ya.... Rutin oturduğum yerdi. Başka oturacak yerim yoktu” diye konuştu.

‘Farklı eğilimler var’

Ufuk Uras, kapatılan DTP’li milletvekillerinin ‘sine-i millet’ kararını değerlendirdiğini ifade ederek, “Ahmet Türk’ün mesajları çok açık, farklı eğilimler var, aydınlar çağrı yapıyor, ben de zaten çağrıda bulundum bütün aydınlara. Ortak bir tutum alınmalı, ve Meclis’in siyasetin çözüm yeri olmasının hukuki insiyatifini alalım hep beraber” dedi.

DTP’li 19 milletvekili istifa etmeyip de grup kurmak isterse Ufuk Uras’ın katılımı belirleyici olacak. DTP’li 19 milletvekili istifa edip ara seçimin önünü açmak isterse de sayının altı boş koltukla birlikte ihtiyaç duyulan 28 boş koltuk için Uras’ın da istifa etmesi gerekecek.