16 Şubat 2011 Çarşamba

Türkiye Bu Kafayı Tanıyor Dekolte Giyen De Tecavüz Eden Kadar Suçludur


AKP'li milletvekilleri tarafından TBMM'ye sunulan ve "hadım yasası" olarak nitelendirilen "cinsel saldırı suçu ile çocuklara ve reşit olmayana tecavüzden yargılananların hadım edilmesini" öngören tasarıya Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Orhan Çeker'den tartışılacak bir yorum geldi.

Habertürk gazetesinin haberine göre, her ülkede olduğu gibi Türkiye'de de tacizcilerin olduğunu belirten Prof. Orhan Çeker, sorunun kökenine inilmesi gerektiğini ifade ederek, şunları söyledi:

"Sorunun odağında kim var? Kadın var. Kardeşim sen dekolte giyinirsen bu tür çirkinliklerle karşılaşman sürpriz olmayacaktır. Tahrik ettikten sonra sonucundan şikayet etmen makul değildir.
Bu konuda suçu işleyenleri savunduğum anlaşılmasın. Elbette işlenen suç son derece iğrençtir. Lakin bu suçun işlenmesinde dekolte ve tahrik edici kıyafetler giyinen kadının da etkisi küçümsenmeyecek kadar büyüktür. Bu konuda tabii ki erkek suçludur ama kadının da suçu gözardı edilirse meseleyi çözümde yanlış adım atmış oluruz. Bu olayda her iki taraf da suçludur."


Prof. Çeker, "Öncelikle belirtmeliyim ki dinimizde böyle bir ceza yok. Bu siyasi otoritenin kararı ile uygulanan bir ceza yöntemidir" dedi.

NTV'ye de konuşan Prof. Çeker, "Kadın tahrik edici şekilde giyinmişse, erkek de kendini tutamadıysa suç ortaktır" dedi.

"Kadın normal giyinmiş ve vakur davranmış, buna karşın tacize uğramışsa erkek yüzde 100 suçludur" diyen Çeker, diğer durumda suçun ortak olduğunu bir kez daha vurguladı.

Erkeklerin hadım edilmesinin ne Kuran'da ne de Hz. Muhammed'in sünnetlerinde olmadığını anlatan Prof. Çeker, "Yaygın bir ahlak anlayışı olmadan ve çıplaklık engellenmeden bunun önüne geçmek imkansızdır" yorumunu yaptı.

Çeker, hangi kıyafetlerin tahrik edici olacağına ise bir komisyonun karar vermesi gerektiğini belirtti.

İlahiyat Profesörü Orhan Çeker, ayrıca çıplaklığı özendiren görsel yayınların da yasaklanması gerektiğini söyledi.

Çeker, son olarak namus cinayetlerinin de dinle ilgisinin olmadığını ve dinde bu durumun yeri olmadığını ifade etti.
YÖK DEVREYE GİRDİ
Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Orhan Çeker'in TBMM'ye sunulan ve "hadım yasası" olarak nitelendirilen "cinsel saldırı suçu ile çocuklara ve reşit olmayana tecavüzden yargılananların hadım edilmesini" öngören tasarıyla ilgili olarak, Habertürk gazetesine yer alan, "Sorunun odağında kadın var. Sen dekolte giyinirsen bu tür çirkinliklerle karşılaşman sürpriz olmaz. Tahrikten sonra sonucundan şikayet etmen makul değil." sözleri üzerine YÖK Başkanı Özcan devreye girdi. 


Özcan, Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Okudan'ı arayarak, İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Orhan Çeker'in açıklamalarıyla ilgili olarak inceleme başlatılmasını, gerekirse soruşturma açılmasını istedi.

Tepki çeken sözlerini CNNTürk'te değerlendiren Prof. Dr. Orhan Çeker, sözlerinin ummadığı noktalara çekildiğini belirterek, "Kurumsal olarak konuşmadım, akademik özgürlüğüm adına konuştum, sözlerimin arkasındayım, doğru söyledim" diyerek kendisini savundu.

Selçuk Üniversitesi Prof. Dr.Süleyman Okudan ise telefonla bağlandoğı programda Prof. Dr. Orhan Çeker'in sözlerinden dolayı tüm kadınlarda özür diledi.

Okudan şunları kaydetti: "Sayın YÖK Başkanım üzüntülerini hassasiyetlerini ilettiler. Bu konuyu daha yeni duyduğum için araştıracağımı ve kendisine döneceğimi söyledim. Bu konudaki rahatsızlığımı bizzat kendileri bildirmişlerdir. Aslında çok üzüntülüyüm. Ben buradan, bu sözlerden incinen herkezden özür diliyorum üniversitem adına. Kurumsal bir duruşumuz değil. Selçuk Üniversitesi bugün Türkiye'de konuşulan en önemli üniversitelerden birisi. Bilimsel anlamda, yapısal anlamda çığır atlayan bir üniversite. Bunlarla konuşulmak isterdim ama bu şekilde buraya çıkmaktan, Selçuk Üniversitesi'nin isminin bu şekilde geçmesinden son derece üzüntülüyüm." dedi.