13 Mart 2012 Salı

Ahmet Şık Bu Komployu Kuran Yürüten Polisler Savcı Ve Hakimler Bu Cezaevine Girecek Ant İçiyorum Dedi.


Gazeteci Ahmet Şık Bu Komployu Kuran  Yürüten Polisler Savcı Ve Hakimler Bu Cezaevine Girecek Ant İçiyorum Dedi. 
Komployu kuranlar cezaevine girecek
Tahliye kararının ardından gazetecilerin sevenleri Silivri Cezaevi’ne koştu. Gazeteciler bayramyerine dönen cezaevi çıkışında alkışlarla karşılandı. “Dokunan yanar” sözleriyle cezaevine uğurlanan Ahmet Şık özgürlüğe ilk adımlarında, “Bu komployu kuran, yürüten polisler, savcı ve hakimler bu cezaevine girecek, burada ben ant içiyorum” dedi.

Odatv davasında tahliye kararının ardından Silivri Cezaevi’nden salıverilen gazeteciler, aileleri ve yakınlarıyla kucaklaştı. Meslektaşlarına doğru alkışlarla ilerleyen Ahmet Şık, yaptığı açıklamada mücadelenin süreceğini söyledi. Eksik kalmış adaletin ülkeye hukuk ve demokrasi getirmeyeceğini belirten Şık, “Sadece benim davamda 5 tutuklu var. Onun dışında 100 civarında gazeteci halen cezaevinde. Ve ifade özgürlüğü meselesi bu ülkede sadece gazetecilerin sorunu değil. 600 civarında üniversite öğrencisi var. KCK davasında 6 binin üzerinde tutuklu var. Bunların hepsi düşünce ve ifade özgürlüğü bağlamında değerlendirilmesi gereken tutuklular. Bunun mücadelesine biz devam edeceğiz” dedi.

Adalet ne zaman

“Ve burada adalet ne zaman sağlanacak” diye soran Şık, şunları söyledi: “Bu komployu kuran, yürüten polisler, savcı ve hakimler bu cezaevine girecek, burada ben ant içiyorum hepinizin önünde. Burada çok net bir şey söylüyorum. Bu işin sorumluları cemaat bağlantılı. Burada cemaatçi olan herkesi suçlamıyorum ama cemaatçi olup da bir çete faaliyeti gibi çalışan emniyetteki ve yargının içindeki bürokratik örgütlenme içindeki adamlardır, bunun asli sorumluları. Ama siyaseten sorumlu da AKP hükümetidir. Bunlara cevaz verdiği için, sesini çıkarmadığı için. Ama herkes şunu bilsin. Bunca baskı ve zulümden, o iktidarın korktuğu ama bizim de özlemini duyduğumuz ve mücadelesini sürdürmeyle devam edeceğimiz bir hayat çıkacak” dedi.

Şık’ın ardından soruları yanıtlayan Nedim Şener, kendisine Hrant Dink cinayeti için yaptığı araştırmaların bedelinin ödetilmeye çalışıldığını belirterek şunları söyledi: “Ne Odatv’cilerle ne de başkasıyla örgütsel ilişki söz edilemez. Bu tuzağı, adalet ortaya çıkaracak. Cezaevine girerken şunu söyledim. Hrant İçin Adalet İçin. Çünkü Hrant Dink için adalet sağlanmadığı sürece ne özgürlükten ne de güvenden bahsedebiliriz. Çıkarken de aynı şeyi söylüyorum. Hrant İçin Adalet İçin. Bizim adalete ihtiyacımız vardı. Bütün mücadele bunu için olacak. Beni önce 30 yıl hapisle yargılamaya çalıştılar. Sonra hapse attılar bir komployla. Bütün amacımız meslektaşımız Hrant’ın kanını yerde bırakmamak olacak. İlk Hrant Dink haberi yapacağım. Sizi şaşırtacağım.

Gerçek hapsedilemez

Ben size ve topluma asla yalan söylemedim. Her zaman gerçeğin peşinde oldum. Hayatım bundan sonra gerçeği paylaşmakla geçecek. Bu cinayete karışanların yargılanması için elimizden geleni yapmalıyız. Önce yargıladılar sonra hapse attılar. Ama gerçek hapsedilemez. Şener, “Eşkiyalardan selam getirdik size” diyen birine “Hopalılara selam” yanıtını verdi.

Annesi sevinçten ağladı
Mehmet ÇINAR / DHA

AHMET Şık’ın annesi Fatma Şık karar üzerine sevinçten ağladı. Oğlunun dün tahliye edileceğine ilişkin hiç ümidinin olmadığını belirten Fatma Şık, Sevinçten uçuyorum, konuşamıyorum, ne diyeceğimi bilemiyorum” dedi. Ahmet’in tahliye edilmesi halinde kurban keseceğine ilişkin adakta bulunduğunu belirten Fatma Şık, “Yarın (bugün) kurban keseceğim. Ahmet kesmemi istemiyor, ‘Ben görmeyeyim’ diyor. O gelmeden keseceğim” diye konuştu.

Twitter’da “worldwide TT”

TAHLİYELER, Twitter’da 30 dakika içinde “Worlwide TT” statüsüne erişerek dünyanın en çok konuşulan konuları arasına girdi.

İşte o yorumlar:

- Süper haber: Ahmet Şık ve Nedim Şener tahliye edildi. Bizi, suçsuz insanların serbest bırakılmasına sevinecek hale getirenler utansın.

- Fakirin kaybolan eşeğini bulunca sevinmesi gibi Şener ve Şık’ın özgürlüğe kavuşmasina seviniyoruz. Hepimiz Nasreddin Hoca olduk demek ki.  Sefa KIDIK-Gülseli ÖZDEMİR / DHA Ayrıntılar için linki tıklayınız...