24 Ekim 2011 Pazartesi

Van Depreminde İnsanlık Enkaz Altında Kaldı


İnsanlık da enkaz altında! 
Van'daki 7.2 büyüklüğündeki depremin yarattığı yıkımın korkunçluğu yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Daha korkunç olansa, sosyal paylaşım ağlarında ve gazetelerin okur yorumlarında yazılanlar. Ülkede yaşanan bir insanlık dramı karşısında, insanlığını yitirenlerin kapkara sözcükleri...

Van'daki depremin yaşattığı yıkım, henüz tam anlamıyla ortaya çıkmış değil. Ama depremin ortaya hemen çıkardığı bir yıkım tablosu var. Bu ülkenin Doğu yakasında meydana gelen bir felakete gösterilen tepkiler. Vanlılar enkaz altında kurtarılmayı beklerken, insanlar çocuklarından, eşlerinden, babalarından veya annelerinden mutlu bir haber almak için çırpınırken, ırkçılığın, gericiliğin, insanlığa yabancı olan ne varsa, ortaya döküldüğü bir acı tablo...

Sosyal medya da yapılan baz yorumlar şöyle:

"pek doğru bir yorum değil belki ama pkk gelsin kurtarsın, yardım etsin bakalım. Türkiye Cumhuriyeti nin büyüklüğü budur vatandaşının yanındadır .hepimize geçmiş olsun

sen eksik kal israil istemiyoruz sizi

aman aman onun yardım eli lazım değil o yardıma değil ortalığı karıştırmaya gelir israil kuzey ıraktan ve doğuyla uğraşmasın yeter

Türklerin şehitlerine üzülmeyenlerin veya sevinenlerin sevinci hüznümüz, acısı ise mutluluğumuzdur.

o kurşun attıkları polis ve asker şimdi onlara yardım ediyor yataklık yaptıkları pkk lılar acaba yardım malzemesi gönderirmi?

TC devletimi yoksa cok sevdikleri teroroistmi yardimina gelecek vanli vatandaslarimizin?

Devlet yanlısı olan yarılaılara acil şifalar diliyorum PKK yandaşı sempatizanı olaınıda Allah kahretsin diyorum. Hükümet bu konuda çok fazla abarttı hiç bir ilde bu kadar abartı olmadı burada PKK ya Devlet Vatandaşının yanında imajını yaratmak oysa Devlet zaten Bizlern yanında bu kadarıda fazla

insan için ancak yaptıklarının karşılığı vardır, buyuruyor rabbimiz. i̇nşallah asker, polis ve memurlar içinde yaralılar yoktur

ya pkk ve bdp gitsin oraya hizmet götürsün doktor yok normaldir gönderildiğinde pkk öldürdü bdp çanak tuttu hemşire yok yine aynı asayiş için polismi yok oradaki kendini bilemz halk çocuklara taşlattığında düşünsünlerdi paramı yok gönderildiğinde oradaki belediye başkanı pkk ya aktardı

Allah bile Kürtleri vuruyor! Lanet olsun!

Biz Türk’üz..!! Gerekirse PKK’lıyı enkaz altından çıkarır, dağa götürür, eline silah verir, çatışarak öldürürüz..

Ilahi adalet... Biz veremiyoruz cezalarini ama ALLAH veriyor..! Beter olsunlar hic uzulmedim

vandaki depreme hiç üzülmedim gebersin Kürtler

BDP’ye %50 oyun çıktığı bir şehir halkına üzülmem ben

bdp liler insan değildir bunu belirtirsen seviniriz...

kendini türk olarak tanımlayan herkes ben bu depreme üzüldüm demesin ben üzülmedim ben sadece acık sözlüyüm bu arada 3 şehit vardik

Köyde asker var diye PKK’ya hbr vermek için kırmızı çamaşır asan, asker gidince de beyaz çamaşır asanlar için daha şiddetli deprem bklyrm!!!

van’da deprem olmuş... pkk’lı kürt p..leri yer yarılmıştırda dibine girmiştir umarım

şer bildiklerimizde hayır vardır inşallah, Çukurcada ki hain saldırı ve şehitlerimiz,arkasından gelen Vanda’ki deprem,, nerede pkk kafirleri ?

Vanda deprem, kürdolar için yeni zamlar geliyor gibi. Ee hep Türkler ödüyor kürdolar harcıyor"

(sol.org)