8 Ekim 2011 Cumartesi

Apple’in Kurucusu CEO Steve Jobs'ın 12 Kritik Hayat Dersi


Apple’in Kurucusu CEO Steve Jobs'ın 12 Kritik Hayat Dersi 

“Evet, fark yaratabilirsiniz
Teknoloji dünyasının dev şirketi Apple’ın kurucularından, efsanevi CEO Steve Jobs’ın ölümü ABD’den Çin’e kadar milyonlarca insanı derinden etkiledi. Jobs’ın arkasından, bir yandan teknoloji dünyasına bıraktığı ürünler diğer yandan da CEO’nun başarılı yönetimi oldukça çok konuşuldu.

MarketWatch.com’da yayınlanan bir haberde, Jobs’ın başarılı kariyerinden çıkarılabilecek 12 önemli ders sıralandı.

Hayatta, bir şirkette ya da herhangi bir organizasyonda gerçek bir değişim yaratmak çabalayan herkes, her gün binlerce kez yapmak istediği şeyden vazgeçme baskısını üzerinde hisseder. Yapacağınız şeyin farkında olan ve potansiyelinizden korkanlar, sizi hedefinizden vazgeçirmek için her şeyi yapar. Kimse Apple’ın başarısını sadece Jobs ile sınırlayamaz ama CEO’nun fark yaratmaya olan inancı takdire şayandır.

“Vizyona ihtiyacınız var”
Bazen bir şey başarmak için kamu oyu yoklamalarına ya da anketlere başvurmak yeterli olmayabilir. Jobs, bugün milyonlarca kişinin fanatiği olduğu iPod ve iPhone gibi ürünleri yaratırken, kendi hayal gücünü ve inancını ortaya koydu.

“Olay sadece sizinle ilgili değil”
Jobs, Apple’ın dünyayı sarsan ürünlerini ortaya çıkarırken, üründen başka hiçbir şeyi odaklanmayarak bugün kendi efsanesini yazdı.

“Odaklan, odaklan, odaklan”
İnanması çok zor olsa da, dünyanın her yerinde, yöneticiler çalışanlarının verimli olması için sürekli meşgul olması gerektiğini düşünüyor. Ama öyle değil. Jobs’ın Apple’a gelmesiyle birlikte, Apple’da sadece bir ürünü odaklanma ve onunla meşgul olma dönemi başladı.

“Tamam bazen tamam değildir”
Apple’ı başarısında, Jobs’ın fanatiklik düzeyindeki mükemmeliyetçiliğinin etkisi büyüktü.

“Her şey para değildir”
Steve Jobs’ın hayatı, paraya takıntılı kişilere tam da tersi bir hikaye anlatıyordu. Bu adamın, 100 yaşına kadar yaşasa bile bir insanın harcayarak bitiremeyeceği bir mal varlığına sahipti. Bütün bunlara rağmen, çalışmaya ve mükemmel ürünler ortaya çıkarmaya devam etti.

“Belki de bir iş bitti dendiğinde bitmemiştir”
Bundan 15 yıl önce, Jobs’ı bu kadar yükseleceği kimsenin aklına gelmemişti. CEO, Silikon Vadisi’nin sıradan yöneticilerinden biriyken, Apple ise iflasın eşiğine kadar geldi.

“İnsanlara gerçekten istedikleri şeyi ver”
Kulağa oldukça mantıklı gelse de birçok şirket bunu yapmayı beceremiyor. Apple ise sadece insanların gerçekten istediği şeylere odaklanarak, basit ve vazgeçilmesi kimilerince imkansız olarak tanımlanan ürünler üretti.

“Ürününü başkası mahvetmeden sen mahvet”
Jobs, ömrünün sonuna kadar, Apple’ın yenilikçiğini koruyacağı sözünü vermeye devam etti. Ancak yaratıcılık, yıkımı da içinde barındırır. Apple o yüzden bugün 345 milyar dolar değerimde bir şirket.

“Kitlelere alışkanlık yaratmak”
Eleştirmenler, Apple’ın klişe olma çabasında olduğuna dikkat çekti. Evet Steve Jobs bu konuda bir ustaydı. Ürün tanıtımları, ürün tanıtımı sırasında yapılan şov ve hatta giyilen kıyafetler bile… Jobs, kitlelere alışkanlık haline gelerek, efsanesini yazdı.

“Birçok insan ne yaptığını bilmez”
Steve Jobs her zaman rakiplerimiz olmasaydı, biz bu kadar başarılı olmazdık dedi. Gerçekten de Microsoft, Palm, Nokia gibi şirketler Apple kadar yaratıcı ürünler yaratamadıkları için bugün şirket en değerli markalardan biri haline geldi.

“Zamanınız çok değerli, onu boşa harcamayın”
Steve Jobs vefat ettiğinde 56 yaşındaydı. O kısa ömürde dünyaya devrim niteliğinde ürünler bıraktı. Çalışanlarına verdiği en büyük tavsiye de zamanlarını boşa harcamamaları gerektiğiydi.hürriyet