5 Eylül 2011 Pazartesi

Yolun Açık Olsun Kardeşim Arda


'Yolun açık olsun kardeşim Arda' 
Türkiye ile Kazakistan arasında 2 Eylül'de oynanan futbol maçın ardından mikrofonlara konuşan Arda Turan'ın sözleri bugün Ankara'da gerçekleştirilen Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) 
2. Olağan Kongresi'nde de alkışlarla karşılandı.

Maçın ardından kendisine uzatılan mikrofonlara, "Attığım golü Türkiye Cumhuriyeti'ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum. Bütün Türk evlatlarına armağan ediyorum." diyen Arda'nın bu sözleri, iki gün boyunca başta sosyal iletişim ağları olmak üzere pek çok mecrada yankı uyandırmıştı.

"Hiçbir gerekçe bir insanın ölmesi için yeterli değil"
Konuyla ilgili Radikal gazetesine konuşan Arda Turan, sözlerine şöyle açıklık getirdi:

"İnsanlar ölmesin istiyorum. Her gün ölüm haberleri geliyor. Türkiye Cumhuriyeti askeri üniformasıyla ölenler olduğu kadar kandırılıp dağa çıkan ve orada ölen gençler var. Ne uğruna ölüyorlar? Bilmiyoruz. Ancak hiçbir gerekçe bir insanın ölmesi için yeterli değil. Bunca zaman bir arada bu topraklarda hep beraber yaşadık. Ve barış içerisinde yaşadık. Bütün bu ölümlerde ocaklar yanıyor. Ben kimsenin ocağı yanmasın, kimse ölmesin istiyorum. Söylemek istediğim bu."

Arda'ya BDP'den alkış
Arda Turan'ın bu sözleri, bugün Ankara Taner Kışlalı Spor Salonu'nda gerçekleştirilen BDP Kongresi'nde de yer buldu.

Kongreye konuk siyasi parti temsilcisi olarak katılan Özgürlük ve Dayanışma Partisi (ÖDP) Genel Başkanı Alper Taş, Türkiye-Kazakistan milli maçının ardından "Attığım golü Türkiye Cumhuriyeti'ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum" diyen futbolcu Arda Turan'a selam göndererek, ""Arda kardeşime buradan selam olsun" dedi. Taş'ın bu sözleri salondan büyük alkış aldı.