6 Temmuz 2011 Çarşamba

Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman'ın Şike Soruşturmasıyla İlgili Basın Açıklaması

Aykut Kocaman'ın Şike Soruşturmasıyla İlgili Basın Açıklaması, Fenerbahçe Teknik Direktörü  Aykut Kocaman'ın Şike Soruşturmasıyla İlgili Basın Açıklaması,  Aykut Kocaman'ın Şike Soruşturmasıyla İlgili Basın Açıklaması Yaptı.

Aykut Kocaman'ın Şike Soruşturmasıyla İlgili Basın Açıklaması
Aykut Kocaman: İşgüzarlık yapanlar cezasını çeksin
Aykut Kocaman, şike operasyonu ile ilgili herkesin sorduğu 'Fenerbahçe küme düşürülecek mi?' sorusunu yanıtladı.
Fenerbahçe teknik direktörü Aykut Kocaman, son günlerde "Şike Soruşturması" yaşananların kabus gibi olduğunu belirterek, "İşgüzarlık yapanlar cezasını çeksin, ama Fenerbahçe Kulübü'nün de ulu bir çınar olduğu unutulmasın" dedi.

Yeni sezon hazırlıklarını  Topuk Yaylasın'da sürdüren Fenerbahçe'de teknik direktör  Aykut Kocaman, bir basın toplantısı düzenledi.

İşte  Aykut Kocaman'ın birbirinden çarpıcı açıklamarı:

"Geçen sezon şampiyon olarak bitirdik ve şampiyonluğun verdiği haz ve güvenle beraber hazırlandık. Oyuncularımızı gruplara böldük, özellikle milli takımlarda oynayan ve şampiyonluk kutlamalarıyla biten sezondan sonra uzun bir tatil dönemi olan oyuncularımızı daha erken çağırdık.

23 Haziran'da milli takımda oynayan oyuncularımız da ilk defa geliceğimiz  Topuk Yaylası'nda buluşmak üzere ayrıdık onlara programlarda verdim. Ve ayın 1'inde Samandıra'da antrenmanalara başladık.

"ALEX'E TEŞEKKÜR EDİYORUM"

İlk başta kaptan Alex olmak üzere tüm arkadaşlarımız son derece istekli çalışıyor. İki sene önce sezon başında Alex olmayınca sitem etmiştim bu sefer doğruyu da söylemem gerekiyor. Bu sezon başında önemli bir kaptanlık yaptı. Bütün arkadaşları da onun peşinden ilerliyor.

Burada gayet güzel bir ortam var. Onun dışında sıkıntı yok bir futbol takımı için sahip olunabilecek ender yerlerden bir yer gözüküyor. Fenerbahçe bütün hacmiyle dünya çapında bir kulüp ve en büyük kulüplerden biri olma yolunda ilerliyor.

Ayın 13'üne kadar buradayız ve sonra Belçika'ya gideceğiz.

"BÜYÜK MÜCADELEMİZLE ŞAMPİYON OLDUK"

Uzun yıllardır görülmeyen bir lig serüveni oldu. Hem biz hem Trabzonspor adına zorlu bir yarış oldu. Ligin içinde fırsat bulduğumuz her dönemde bu yarışın da çok özel ve güzel olduğunu söyledik.

Trabzonda'daki penaltıyı kurtaran Mert'in ikili averajda bize sağlamış olduğu üstünlük ve özellikle son haftalardaki çıkışımızla şampiyon olduk.

Sezona problemli başladık ve bunu zaman zaman açık yüreklilikle dillendirdim. Sıkıntılı periyot ve Fenerbahçe'nin beklentilerinden oluşan baskıyla zaman zaman hatalarımızın artmasıyla ligin ilk yarısını kötü bir şekilde tamamladık.

Bugünkü çok güçlü büyük oyunculardan kurulu halimizden farklıydık. Malatya maçından sonra elimizde kalan ve en değerli olan lig şampiyonluğu için mücadele edeceğiz demiştim. 9 puanluk fark büyük bir farktı.

Onu o an anlamıyorduk ama ligin sonuna yaklaştıkça bunu daha çok hissediyorsunuz. Trabzon'un Ankaragücü'ne puan kaybetmesiyle yarış yeniden başladı.

Arkasından Manisaspor'u, Kayserispor'u yendik. Sonra karşımıza çıkan Beşiktaş, Galatasaray kim varsa yendik. Bir tek Bursaspor ile berabere kaldık.

Oyuncularımızın üstün becerisiyle, Yeni Malatya maçından sonra takkeyi önüne koyup sorulara cevap bulduk sonraki ortaya koyulan büyük mücadele ile şampiyon olduk.

"UMARIM YAŞANANLAR LEHİMİZE SONUÇLANACAK"

Ve bugüne geldik ve kabus gibi günler başladı. Yaşanan olaylar hiç hoş değil. Açıkça söylemek gerekirse, Fenerbahçe'yi bu olayların dışına çekmek lazım. Fenerbahçe, 104 yıllık bir tarih. 100 yıl sonrada yaşayanlar Fenerbahçe'nin büyüklüğünü görecektir.

Ama bugünkü olayları değerlendirmek lazım.

Söylemeye çalıştığım şu; yapılan yanlışlıklar varsa bunu Fenerbahçe ile birlikte tutmamak gerekiyor. Bunu herkesin yapması lazım.  Böyle bir durumdayken bir takım şeyleri güzel göstermenin derdinde değilim. Umuyorum yaşanan bir şekilde lehimize sonuçlanacak.

Türk adaletinin olayları en ince ayrıntısına kadar değerlendirerek sonuçlandıracağını biliyorum bu sonucu yaşamak zorundayız. Şunu söylemem gerek ben ve takımım ancak sahadan gördüklerimizi söyleyebiliriz.

Antalyaspor maçıyla başlayan ve Trabzon'la devam eden sonrasında 5 dakika daha olsa belki şampiyonluğu kaybedeceğimiz bir serüvenden bahsettim.

Zaman zaman puan farkını 1'e indirdiğimiz, bazen öne geçtiğimiz anlardaki duyguları söyledim. Çok dirençli takımlarla oynadık. Son maça kadar yüksek arzuyla oynayan rakiplerle karşılaştık.

"SUÇLULAR CEZALARINI ÇEKSİN"

Bu takımları alt edebilmek ancak bizim kalitemize yüksek inanca sahip bir takımın yapabileceği durumdu. Bunu futbolcularımız başardı. Hep şunu düşündüm; bu kadar dirençli rakipler zaman zaman niye direnci düşük şekilde rakiplerimize karşı oynuyor?

Basından bir takım şeyler öğreniyoruz. Okuduklarımdan değerlendiriyorum. Bahsedilen futbolcular bize karşı hep iyi oynadı. Hatası olanlar varsa, Fenerbahçe Kulübü'nün etrafında işgüzarlık yapanlar varsa cezalarını çekmelidir. Ama burası ulu bir çınardır.

Bu kadar ağır bir sporu yapan oyuncuların döktükleri terlerin karşılığını istemeleri kadar doğal bir şey yoktur. Bunu hep seslendireceğim.

Hatalılar yaptıklarının karşılığını almalıdır. Yüce Türk adaletinin bu konuda en ince ayrıntısına kadar düşünüp kararını vereceğine inancım sonsuz.

"TFF'DEKİ TEK FUTBOL ADAMI CÜNEYT TANMAN"

Duygusal olarak yoğunluk yaşıyoruz. Ama bir şey varki TFF'nin bu konuda delillere bakarak karar vereceği söyleniyor. Bunu anlayamıyorum delil varsa zaten olay ortadadır. TFF hangi mesleki tarafıyla bu konudaki kararını vereceğini kamuoyunun vicdanına bırakıyorum.

Alex'in 28 golü, Gökhan'ın Emre'nin Santos'un çırpınması ve futbolcularımın akıttığı ter ne olacak? TFF'nin bu konuda bence bir kez daha bir kez daha düşünme şansı var.

Bu şey somut şekilde kanıtlanırsa cezalandırma mümkün. Bu durumda boynumuz kıldan incedir. TFF somut şeyler olmadan karar verirse bunun geri dönüşü olmaz. Maçların hepsini yaşadım. Yaşantım boyunca yapabildiğim kadar hep objektif olmaya çalıştım.

Bütün maçlara bakılmalı izlemeliler. Son 15 maçımızı da izlesinler. Futbolu yöneten insanların içinde sadece 1 futbol adamı var, o da Cüneyt Tanman. Otursun izlesin. Galatasaraylı olması mühim değil çok saygın bir insan. Fenerbahçe'nin maçlarında futbolun doğal akışına uymayan şeyler var desin boynum kıldan ince. Futbol dünyasından bir anda çekip gitmeye razıyım. Arka planda neler olduğunu bilmiyoruz.

"EĞER BÖYLE BİR ŞEY VARSA..."

Hukuki sürecin sonunda Fenerbahçe yönetenlerin bu tip şeylerin içinde olduğu görülürse karar verilir. Ama TFF'nin bu konuda kendi başına alacağı bir karar belki de zorlama olacaktır.

Fenerbahçe'nin bana ihtiyaç duyacağı her alanda sonuna kadar burdayım. Fenerbahçe bana ihtiyaç duyuyorsa ben buradayım. Ama bu tip şeyler varsa mesleki anlamda da ahlaki anlamda da bazı şeyleri düşünmek zorundayım.

Olayı kişiselleştirmemek gerekiyor. Ben kendi düşüncelerimi ifade ediyorum. Burdaki bütün oyuncular insan. Tüm duygularıyla beslendikleri yerler buralar. Bu belirsizlik süresince zihin dünyalarında da belirsizliğe yol açacağı çok net.

Bu 1 haftalık dönemi onların mesleki düşüncelerine güvenerek sadece sahaya yoğunlaşacağız. Ama bunlardan etkilenmeyeceklerini söylemek kadar anlamsız bir şey yok.

Yabancı oyuncuların reaksiyonlarının ne olacağını bilmiyorum. Yarından sonra tamamlanacağız. Ama olayın nereye gideceğini görmemiz lazım, her şey ondan sonra biraz daha şekillenecektir.

"TRANSFERİ DÜŞÜNECEK DÖNEM DEĞİL"

Şu an transferin olabileceği bir dönem değil .Oyuncularımı dışardaki olaylardan soyutlayıp saha içine çevirmek istiyoruz.

Yobo'nun kendisini istediğimizi söyledik. Onun da bizi istediğini biliyoruz. Ancak şu birkaç günlük periyot bazı şeylerin daha öne çıktığı bir dönem. O yüzden biraz daha beklememiz gerek. Yobo'nun takım içinde olmasını çok istiyorum.

FENERBAHÇE KÜME DÜŞÜRÜLECEK Mİ?

Kocaman, 'Fenerbahçe küme düşürülecek mi?' sorusuna şu yanıtı verdi:

"2 sezon önce Kasımpaşa maçından sonra basın toplantısı yapmıştım. Ben hayatım boyunca ne kadar bilgim varsa onları paylaştım. Burada söylediklerim kişiselleştirdiğim kendi dünyama ait şeyler.

Ancak umudum çok yüksek, TFF'nin böyle bir karar alacağını hiç ummuyorum ve beklemiyorum. Futbol takımımız yüksek bir iradeyler herkesi yenmeyi başardı."