4 Haziran 2011 Cumartesi

Nuray Mert Başbakan Namert Görmek İstiyorsa Her İktidara Göre Bin Bir Kılığa Giren Kendisine Yanaşan İnsanlara Baksın


Namert polemiğinde söz Nuray Mert'in
Başbakan'ın 'namert' diye seslendiği Nuray Mert yanıt verdi: Başbakan namert görmek istiyorsa her iktidara göre bin bir kılığa giren, kendisine yanaşan insanlara baksın.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın isim vermeden "Duble yolları, Dersim'de olduğu gibi kolay harekat yapılsın diye inşa ediyormuşuz. Bu mertlik değil namertliktir" diyerek eleştirdiği gazeteci Nuray Mert, "Başbakan namert görmek istiyorsa her iktidara göre bin bir kılığa giren, kendisine yanaşan insanlara baksın" dedi. 

Bianet’ten Helin Alp'e açıklama yapan Nuray Mert, Başbakan’ın söylediği analizi ANF’ye değil, 26 Mayıs günü Berlin’de Avrupa Parlamentosu’nca düzenlenen Dersim Konferansı’nda yaptığını söyledi.  ANF’nin, yaptığı konuşmadan alıntı yaptığını belirten Mert, "Başbakan kendisi gibi düşünmeyen herkesi hedef gösteriyor, bunu sadece bana yapmadı. O nedenle bunu önemsemiyorum. Başbakan, namert görmek istiyorsa her iktidara göre bin bir kılığa giren, şimdi de kendisine yanaşan insanlara baksın. Mert olanla olmayanı ayırt edemiyorsa o da kendi sorunudur. İnsan kime şirin görünür? İktidarda olana. Kimsenin sırtını sıvazlamak ya da şirin görünmek gibi derdim olmadı. Bana söylenebilecek en son laftır, üzerime bile alınmıyorum" diye konuştu.

BAŞBAKAN NE DEMİŞTİ? 

Başbakan Erdoğan Konya'da Nuray Mert için şöyle konuşmuştu: "Size çok enteresan bir şey anlatacağım. Bir bayan gazeteci köşe yazıları yazıyor, zaman zaman televizyonlarda da yorumlar yapıyor. Son yıllarda kendini kaybetmiş şekilde AK Parti’ye karşı kin kusuyor. Ben medya vasıtasıyla da bunun iyi değerlendirilmesini istiyorum. PKK’nın yayın organına açıklama yapıyor, ’aslında zor ve yol politikaları her zaman beraber gidiyor’ ifade bu. Neymiş 1935 yılında Dersim katliamı öncesinde, buraya yapılacak harekat için yol inşa edilmiş. AK Parti’nin duble yollarını da işte bu şekilde yorumluyor. Söylemek istediği şu; güya biz duble yolları, bölünmüş yolları Dersim’de olduğu gibi kolay harekat yapılsın diye inşa ediyormuşuz. Açık açık söylüyorum, bu mertlik değil, namertliktir. Yani biz bu milleti, ben vatandaşlarımı insanımı afedersiniz hendeklerden sıçraya sıçraya mı göndereceğim. Bir yönetimin görevi bu. Siz kime şirin görünmeye çalışıyorsunuz, PKK ile BDP ile bu muhabbetiniz nereden kaynaklanıyor? " (Radikal.com.tr, bianet)