18 Mayıs 2011 Çarşamba

Minik İbrahim Fenerbahçe yüzde 99 Şampiyon Olaca



Şampiyon F.Bahçe olacak
"Şampiyon yüzde 99 Fenerbahçe olacak"
8 yaşındaki bir çocuktan yorumcu olur mu demeyin.
Oldu.
Hem de büyüklere taş çıkartacak cinsten…
İbrahim yaptığı yaşından büyük yorumlarla Şansal Büyüka’nın "Pazartesi Gecesi Futbolu" programında herkesi şaşkına çevirmiş, başta Şansal Büyüka ve Marcus Merk olmak üzere herkesi kendine hayran bırakmıştı.

İŞTE İBRAHİM'İN YORUMLARI  

Peki kimdi bu İbrahim?

Bu macera nasıl başlamıştı , futbola merakı ve bilgisi nereden geliyordu, bu yorumları nasıl yapıyordu, çok bilmiş, şımarık bir çocuk muydu?

Tüm bu soruların cevabını öğrenmek için Ligtv’ye gittik.

Bir de ne görelim İbrahim, Sinan Engin ile oturmuş maç muhabbeti yapıyor. Beklerken görüyoruz ki İbrahim’in yanı bir an boş kalmıyor, tabiri caizse kanalın maskotu olmuş.

4 yaşında babasının eline basketbol topu verdiğinde ayağına alıp vuran, ilerde futbolcu olmak isteyen ve bunun için Galatasaray’ın altyapısında oynayan, okulunda başarılı, teyzesine çok düşkün bir çocuk olan İbrahim, yorumlarını ise istatistiklere göre yapıyor.

İlerde Ligtv’de yorumcu olmak isteyen İbrahim, meslektaşlarından (!) Erman Toroğlu’nu ise hiç beğenmiyor "çok abartıyor" diyor.

Gelecek senelerin büyük yorumcusu ile kimin şampiyon olacağını, takımların durumlarını ve futbola dair birçok şey konuştuk. Ve öyle iddialı yorumlar yaptı ki biz dinlerken inanamadık, siz okuyunca hiç inanamayacaksınız.

Demedi demeyin; İbrahim 1 seneye kalmaz herkesi yorum almak için peşinden koşturacak ve geleceğin en iyi yorumcularından olacak.

İşte kendine hayran bırakan İbrahim’in röportajı;

-Didem Hanım, İbrahim’in yorumcu olarak ekrana çıkma serüveni nasıl gerçekleşti?

İbrahim’in Teyzesi Didem Hanım:
İbrahim bir gün  bana dedi ki "Mustafa Denizli ve Şansal Büyüka’yı  çok beğeniyorum." Ben de okuldaki başarısına ödül olarak "Şubat tatilinde seni Ligtv’ye götüreceğim" dedim. Ligtv’yi aradım  İbrahim, Şansal Bey’in programına gelmek istiyor dedim, tabiî ki dediler. Gerçekten Mustafa Bey ve Şansal Bey bir baba, bir abi edasıyla İbrahim’e "hoşgeldin" dediler. Sonra yayına çıktığında "İbrahim futbola meraklıymış ve yorum üzerine çalışıyormuş" dediler ve soru sordular. İbrahim’in verdiği cevap herkesi  şaşırttı. Ve Şansal Bey  "İbrahim senin yorumlarını eskitemem ben" dedi.

- Peki İbrahim soru neydi?
Galatasaray’da beğendiğin 2  oyuncu.

-Cevabın neydi senin?
Stancu ve Baros demiştim. Ama şimdi fikrim değişti.

Didem Hanım: Daha sonra İbrahim Arda ile ilgili “Arda’yı beğeniyorum ama istikrarsız” dedi ve herkes şaşırdı. Daha sonra dediler ki sen bu işe bu kadar meraklıysan hep gel. Biz de bunun için okulundan izin aldık. Programa geldik yayında soru soruldukça İbrahim açıldı. Zaten İbrahim’e Fenerbahçe kaçıncı, 3.kim diye sormayacaksınız bu tip sorulardan hoşlanmıyor. Çünkü diyor ki "bir Mustafa Denizli’ye, bir Rıdvan Dilmen’e bu sorular sorulur mu ki." O yüzden yorum yapabileceği soruların sorulmasını istiyor.

-Bundan sonra her hafta gelecek mi?
Biz İbrahim’e annesi babası ve ben söz verdik pazartesi akşamları getirmek için. Hafta sonu Sivasspor-Fenerbahçe maçına da gidecek Ligtv’nin konuğu olarak.  Daha sonrasında gündüzleri ona uyacak saatlerde programlara katılacak.

-Evet İbrahim sana gelelim. Bize kendini tanıtır mısın?
8 yaşındayım Bursa’da yaşıyorum. TED Koleji’nde okuyorum. Sınıf üçüncüsüyüm.

Didem Hanım: İbrahim ile ilgili bir şey anlatmak istiyorum. İbrahim’in 4 yaşından beri futbola olan merakından bütün logolarla harfleri çözdüğü, fikstür okuduğu için ilkokulda okumayı ilk o söktü.
Dünya Kupası’nda da ülkelerin bayraklarını ezberledi. Aslında burada en önemli konu bir çocuğun hobisine eğilirseniz  başarıya ulaşabileceğiniz.

- Futbola ilgin nasıl başladı? Futbol oynuyor musun?
Galatasaray’ın alt yapısında futbol oynuyorum.  Zaten ilk olarak futbolcu olacağım sonra yorumculuk yapacağım.  (Buarada İbrahim Galatasaray taraftarı)

BUCASPOR'UN YAPTIĞI MÜTHİŞ BİR ŞEY

-Peki altyapı demişken, altyapıda durumlar nasıl sence. Gereken önemi veriyorlar mı kulüpler?
Bucaspor’un alt yapısı çok iyi. Türkiye’nin en iyi alt yapısı orada. Diğer kulüplere gelirsek yeterince ilgi gösterilmiyor altyapılara. Tek Bucaspor destek veriyor, onun yaptığı da müthiş bir şey.

-Futboldan başka ilgilendiğin spor dalı var mı?
Haftada 3 gün jimnastik dersi alıyorum. Aynı zamanda yazları haftada 2 kez yüzmeye gidiyorum.

-Ailede sporcu var mı?
Babam Barış Zeytingöz eski basketbolcu Efes Pilsen’de oynamış.  Dedem de eski amatör futbolcu.  Annem ise basketbola meraklı.

-Peki anne ve baban basketbola meraklıyken sen nasıl futbola yöneldin?
Dedemden dolayı futbolu sevdim.

-Baban futbola ilgi duyunca sinirlenmedi mi?
Babam ben küçükken elime basketbol topu verirmiş ben ayağıma alır vururmuşum.

-Ailen yorumculuğa nasıl bakıyor?
Çok sevindiler, beni çok destekliyorlar.

-Maçlara gidiyor musun peki?
Evet, Didem teyzemle gidiyoruz.

-Yorum yaptığın başka spor dalı var mı?
Basketbol.

- İlk izlediğin maçı hatırlıyor musun?
2006 yılındaki Pancu’nun kaleye geçtiği Fenerbahçe- Beşiktaş maçı.

-Unutamadığın maç hangisi?
Euro 2008 Kupası çeyrek finalinde yendiğimiz Çek Cumhuriyeti maçı.

-Galatasaray taraftarı olarak takımının maçını izlediğinde mağlup olunca üzülüyor, ağlıyor musun?
Hayır, üzülmüyorum,  kızmıyorum.

-Bütün maçları takip ediyor musun?
Evet, hepsini…

- Hangi ligleri takip ediyorsun?
Premier Lig, Spor Toto Süper Lig, Ziraat Türkiye Kupası, Serie A, UEFA Kupası, Şampiyonlar Ligi.

-Peki Bank Asya ve 2. Ve 3. Ligler?
Bank Asya ve 2.Lig’i de biliyorum. 3.Lig’den ise çok az bir şeyler biliyorum.

-Yorumcular arasında en çok beğendiğin kim?
Mustafa Denizli ve Sinan Engin.

ERMAN TOROĞLU'NU SEVMİYORUM

-Erman Toroğlu?
Onu sevmiyorum o çok abartıyor.  Örneğin Arda’nın kameraman arkadaşa “kamerayı kırarım gelmeyin” lafını  öyle büyüttü ki olay mahkemeye kadar taşındı.

-Ahmet Çakar?
O da Erman Toroğlu gibi.

- Rıdvan Dilmen?
Türkiye’nin en iyi yorumcusu.

SELÇUK YULA FUTBOLU BİLMİYOR

-Peki futbolu bilmeden yorum yapıyor dediğin birisi var mı?
Selçuk Yula’yı hiç beğenmiyorum. Futbolu hiç bilmiyor, 0 bilgisi var. Taraftar bilgisiyle yazıyor o.

-Gazeteleri takip ediyor musun, kim ne yazmış diye bakıyor musun?
Hayır. Önceden hafta sonları Fanatik, Fotomaç alırdım şimdi ise almıyorum.

-Neden okumuyorsun gazetelerin spor sayfalarını?
Doğru düzgün yazan bir gazete yok çünkü.

-Peki en çok hangi programları beğeniyorsun?
LigTv ve Spormax’teki programları.

-İbrahim istatistik de tutuyorsun…
Evet. Lig fikstürleri, futbolcu değerleri gibi notlarım var.

BEN FENERBAHÇE'NİN ŞOVA GİDECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİM

-Geçtiğimiz hafta sonu oynanan maçlara gelirsek… Fenerbahçe – Ankaragücü maçını değerlendirir misin?
Ben demiştim Fenerbahçe şova gider diye. Sivasspor maçına gelirsek Sivas zor bir maç. Fenerbahçe Daum ile 2 şampiyonluk kaçırmış bir takım. Özellikle geçen seneki kadrodan bir sürü oyuncu var. Emre Belözoğlu , Alex, Volkan Demirel, Lugano, Gökhan Gönül, Andre Santos, Baroni  vardı. Yeni gelenler ise, Niang Fransa’dan geldi Marsilya’da gol kralı oldu. Stoch Eredivisie şampiyonu oldu. Bu iki oyuncu şampiyonluklara alışkın ama Fenerbahçe’nin eski  oyuncularında 2 senedir şampiyon olamadığı için form düşüklüğü olabilir.

-Ankaragücü maçındaki penaltı kararları doğru muydu?
3 penaltı doğru, 1 kırmızı kart doğru. Ama Ankaragücü kalecisi Özden’e verilmeyen 1 kırmızı kart var.

ALEX’İN SIRRINI BEN ÇÖZDÜM

-Alex’in Ankaragücü'ndeki 5 golüne ne diyorsun?
5 tanesi de çok güzeldi. 3 penaltıda da topun üzerindeki nike işaretini aynı yere koyduğu için 3’ünü de sol köşeye yerden vurdu. Nike işaretini bilerek sol tarafa tuttu. İşaretin üzerindeki çizgiyi de alta koydu yerden vuracağım demek istedi. Alex nike işareti ile nereye vuracağını gösteriyor. Ben de böyle kullanıyorum penaltıları. Bazıları da sibobu sağa tutuyor, sibop aşağı bakıyorsa yerden vuracağım, yukarı bakıyorsa da yukarı atacağım demektir.  Diğerleri ise topu öylesine koyuyor ve vuruyor.

ALEX'İ BEĞENMEYEN YOK

-Alex demişken beğeniyor musun onu?
Alex’i beğenmeyen yok ki. Ama Alex olmazsa Fenerbahçe zorlanır. Alex olmazsa Fenerbahçe kaybeder mi kaybetmez. Alex iyi oynarsa Fenerbahçe kazanır, çok iyi oynarsa Fener farka gider, Alex kötü oynarsa Fenerbahçe zor kazanır.

-Alex’siz Fenerbahçe bir hiç mi?
Fenerbahçe Alex’siz oynamaya daha alışmadı. O yüzden onun yokluğunda bu kadar kötü oynuyorlar. Ama onsuz oynamaya alışınca Alex’in yerine Güiza - Niang ikilisini yapacak ve Fenerbahçe yine iyi olacak.

-Aykut Kocaman Alex’i kesmeye çalıştı.
Bunu tamamen sinirle yaptı Aykut Kocaman.

-Güiza ile çok dalga geçiliyor kaçırdığı goller nedeniyle…
Artık dalga geçilmiyor. Fenerbahçe taraftarları Alex’e değil Güiza’ya pankart açıyorlar. Maçtan sonra da Güiza maça girmediği halde Güiza’ya sevgi gösteriliyor. Bucaspor maçında 1 gol attı herkesin gözdesi o oldu.

TRABZONSPOR BU HAFTA KAYBEDECEK

-Bu hafta sonu oynanacak Karabük- Trabzon maçı nasıl olur?
Burak Yılmaz’ın kart görmesi demek Trabzonspor’un kaybetmesi demektir.

-Burak Yılmaz'ı nasıl buluyorsun?
Burak Trabzon'un Alex'i gibi. Aslında tam değil çünkü Burak’ın yerine Alanzinho var. Ama Alex’in yedeği yok. Güiza var ama takım daha ona alışamadı. Güiza her mevkii de oynayamaz.Alanzinho ise savunma da yapar hücum da yapar her mevkii de iyi oynar.

-Peki kim şampiyon olacak?
%99 Fenerbahçe , %1 Trabzonspor.

RİJKAARD'A HAKSIZLIK YAPILDI

-Galatasaray bu yıl tarihinin en kötü sezonunu yaşadı. Galatasaray'ı değerlendirir misin?
Bence Rijkaard’a haksızlık yapıldı. Şu anda aynı kadro ile 12.ciyiz. Rijkaard ise aynı kadro ile Galatasaray’ı 3. Yaptı. Helal olsun ona. Sonra başarısız diye gönderdiler.

-Galatasaray’ın yeni başkanı Ünal Aysal oldu. Nasıl buluyorsun onu?
Yönetimi çok iyi. Ali Dürüst olsun, Bülent Tulun olsun . Transferleri Bülent Tulun yapacak. Selçuk İnan, Sezer Öztürk bunlar bizi heyecanlandıran futbolcular.

TERİM DOĞRU İSİM

-Ünal Aysal’ın Fatih Terim’le anlaştığı konuşuluyor…
Bence de Fatih Terim doğru isim.

-Peki Terim’in yardımcısı kim olmalı?
Takımlardaki en önemli şey teknik direktör değildir, yardımcı antrenördür. Çünkü onlara takımın bilgisini veren yardımcılardır. Yardımcı olarak da Tolunay Kafkas ve Abdullah Avcı düşünülüyormuş. Eğer ikisinden biri olursa kimse Galatasaray’ı durduramaz.

-Ama Galatasaray 5 senede toparlanamaz demiştin.
Çünkü teknik direktörün uyumu, oyuncuların uyumu, Fatih Terim’in 2-3 ayda disiplini getirmesi, Ünal Aysal’ın başkanlığa tam oturması , gelecek olan oyuncuların takıma alışması  gerekiyor. Bunların hepsi olduktan sonra Galatasaray Manchester United gibi bir takım olacak.

-Peki hayalindeki Galatasaray takımını sayar mısın?
Kaleci Zydrunas Karcemarskas  (G.Antepspor) , Hasan Ali Kaldırım (Kayserispor), Servet Çetin (Galatasaray), Sabri Sarıoğlu (Galatasaray), Rajnoch (Ankaragücü) , Hazard (Lille), Grosicki (Sivasspor), Amrabat (Kayserispor), Arda Turan (Galatasaray), Milito (İnter).

BEŞİKTAŞ TOPLAMA TAKIM

- Biliyorsun Beşiktaş’ın kadrosunda dünyaca ünlü başarılı Portekizli futbolcuları var…
Beşiktaş toplama takım ve başarılı değil. Ama seneye çok başarılı olacaklar.

-Portekizlilerin içine en çok hangisini beğeniyorsun?
Fernandes.

AYKUT KOCAMAN TAKTİK VERMİYOR
-Peki Fenerbahçe’ye geçersek. Aykut Kocaman’ın teknik direktörlüğünü beğeniyor musun?
Hayır. Motive konusunda iyi ama teknik direktörlükte kötü. Zaten kariyeri kötü olduğu için o da taktik vermiyor “oynayın” diyor.

-En çok hangi teknik direktörü beğeniyorsun?
Tolunay Kafkas. Diğer beğendiklerim ise Abdullah Avcı, Yücel İldiz, Şenol Güneş, Fuat Çapa, Aykut Kocaman.

-Peki Aykut Kocaman Fenerbahçe’de devam etmeli mi?
Bence etmeli ve edecek.

- En beğendiğin ilk 3 futbolcu?
Mustafa Pektemek, Alex, Burak Yılmaz.

-Biliyorsun Süper Lig’e yükselen düşen takımlar belli oldu.
Bence en önemlisi Mersin İdmanyurdu’nun Nurullah Sağlam ile 3 sene daha devam etmesi.

-Avrupa futboluna geçelim. Biliyorsun Nuri Şahin Real Madrid’e transfer oldu. Ne düşünüyorsun bu konu hakkında?
Bence süper bir şey. Keşke bütün Türk futbolcular kendilerini yurt dışında gösterebilse. Mesela Mustafa Pektemek’in gitmesini çok isterim.

-Mesut Özil?
Mesut Nuri’den daha kaliteli ve daha kabiliyetli bir oyuncu. Funda AYAZ / hurriyet.com.tr