8 Aralık 2010 Çarşamba

Kuzuların İntikamı


Türkiye'nin gündemine damga vuran protesto
Ankara Üniversitesi'nde CHP'li Batum konuşturulmadı. Ak partili kuzu yumurta yağmuruna tutuldu. Korumalarının şemsiye açarak korumaya çalıştıkları Kuzu, öğrencilere "Yazık, yazık bu ülkeye. O yumurtaları yesinler, zihinleri açılır belki" diye konuşarak, tepki gösterdi" Batum ise bu faşizmdir dedi.

 Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde, "Türkiye'de Anayasa Sorunu" adında bir panele katılan CHP Genel Sekreteri ve sözcüsü Prof. Dr. Süheyl Batum ve AK Partili TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu öğrencilerin protestosuyla karşılaştılar. CHP Batum, bir grup öğrencinin pretostosu sonucu konuşturulmayarak salondan gönderilirken, daha sonra aynı salona gelen AK Partili Kuzu ise yumurta yağmuruna tutuldu. 

Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde ilk konuşmacı olarak CHP'li Süleyh Batum öğrencilerin karşısına geçti. Moderatörlüğünü okul öğretim üyelerinden İlker Ertuğrul'un yaptığı "Türkiye'de Anayasa Sorunu" adlı panelde konuşmaya başlayan Süheyl Batum'un İstanbul'daki öğrencilere yapılan polis şiddetini onaylamadıklarını söylemesinin ardından protestoların hedefi haline geldi. Bir grup öğrenci, "CHP'de AK Parti gibi faşist bir partidir. Burada AK Partinin yaptıklarını anlatarak bizleri kandıramazsınız, CHP'nin de faşistce davranışları var. Sizi bu salonda, Ankara Üniversitesi'nde konuşturmayız" dedi. Ardından bulunduğu masadan kalkarak kürsüde ayakta konuşmaya başlayan Batum, öğrencilere "Bunu bana da yapsanız, Burhan Kuzu'ya da yapsanız adı faşizmdir. Eğer burada Başbakan ya da Egemen Bağış olsaydı çoktan dayak yerdiniz. 500 kişi arasından 25-30 kişi faşist bir davranışla arkadaşlarının burada dinleme hakkını elinden alamaz" diye tepki gösterdi.

Öğrencilerin, "Polisle, çevik kuvvetle geldin" diye tepkisini sürdürmesi üzerine Batum, salondaki öğrencilere "Sizin söylediklerinize tepkim yok. Beni de dinleyin arada da protestonuzu sürdürün. Ama ben ne çevik kuvvet ne de polisle gelmedim" sözleriyle yanıt verdi. Batum, protestocu öğrencilere "Sizler burada konuşmak isteyen ve paneli dinlemek isteyen herkesin hakkına engel oluyorsunuz" diye konuşmaya çalışırken sözleri sık sık öğrenciler tarafından kesildi.

AKP'LİLER OLSAYDI ÇOKTAN DAYAK YEMİŞTİNİZ

Batum, "Bana mutluluğun resmini çizebilirmisin? Çizemezsiniz. Ama faşizmin resmini çizersin. İşte buradaki 10 arkadaş azınlık faşizmi yapıyor" diyerek öğrencileri eleştiren Batum, şunları söyledi:

"Söyledikleriniz haklı. Öğrencilere yapılan muameleye karşıyız. Hayatımızda hiç bir öğrenciyi dövdürmedik. 30 yıllık geçmişimiz var. Amma velakin, bu olayı bana da yapsanız, Burhan Kuzu'ya da yapsanız. Bunun adı faşizmdir. Eğer burada Başbakan ya da Egemen Bağış konuşuyor olsaydı çoktan dayak yiyor olurdunuz. Medyanın yüzde 90'ı da bravo diyor olurdu. Bizler demokratız. Bahçeşehir'de, Boğaziçi'nde İTÜ'de öğrencilere konuşma hakkı vermeyenlerle bizi aynı kefeye koyamazsınız. İnsaf. "

TBMM'ye gelen mağdur öğrencilere CHP'nin hukuki yardım teklifinde bulunduğunu da hatırlatan Batum'a öğrenciler "Yalan söylüyorsunuz" diye tepki gösterdi. Batum ise öğrencileri "Yalan mı? Nereden biliyorsunuz yalan olduğunu" sözleriyle yanıt verdi ve kendisini dinleyen ve dinlemek istemeyen herkese teşekkür ederek salonu terk etti.

Moderatör Ertuğrul ve salonda bulunan CHP'liler ile bir çok öğrenci de protestocu öğrencilere tepki gösterdi.

KUZU'YA YUMURTA YAĞMURU

Batum'un ardından salona 20 dakika sonra Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu, geldi.

Kuzu, toplantı salonuna gelişinde "Kollektif Yumurta Şenliğine Hoşgeldiniz" pankartı açan öğrencilerin, "Üniversiteler bizimdir" şeklindeki sloganları ve yumurta atma girişimleriyle karşılaştı.  Öğrencilerin Kuzu'ya yumurta atmak istemeleri, salondaki korumalar tarafından şemsiye açılarak engellenmeye çalışıldı. Öğrencilerin tepkisinin bitmesini uzun süre kürsüde bekleyen Kuzu, öğrencileri "alkışla" protesto etti. Kuzu, "Bu üniversitenin rektörü, dekanları, bölüm başkanı istifa etmelidir" diye tepkisini sürdüren Kuzu, öğrencilerin tepkilerinin sürmesi ve yumurta atmaya devam etmeleri üzerine salondan polis kordonu eşliğinde dışarıya çıkartıldı.

Kampüsten ayrılarak aracına binmek istediği sırada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kuzu, "Yazık, yazık bu ülkeye. O yumurtaları yesinler, zihinleri  açılır belki" diye konuşarak, tepki gösterdi.

KILIÇDAROĞLU: YUMURTA ATILMASI HOŞ DEĞİL

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi´nde öğrencilerin yumurta yağmuruna tutulan Burhan Kuzu için, ´Yumurta atılmasını doğrusunu isterseniz şık görmedim. Ama öğrenciler demokratik yollardan protesto edebilir. Onu da saygıyla karşılamak gerekiyor. Herhangi bir şiddet yok değil mi? Yoksa sorun da yok'' dedi.

Kılıçdaroğlu, Burhan Kuzu´nun Rektör ve okul yöneticilerinin istifasını istemesini de, ``Burhan Kuzu´nun öğrenciliğini tartışırım o zaman'' sözleriyle değerlendirdi. 

Kılıçdaroğlu basın mensuplarının soruları üzerine Kemeraltı´nın Büyükşehir Belediyesi tarafından çok daha güzel hale getirileceğini belirterek, esnafın işlerinin çok iyi olmadığını siftah yapmadan kepenk kapatıldığını belirtti, ``25 yıllık bir bayan esnaf işlerinin son üç yılki kadar kötü olmadığını söyledi'' dedi.


Ümit KOZAN - Tahsin GÜLER /ANKARA, DHA