20 Ocak 2017 Cuma

Maaşsız gazı olur mu?

Maaşsız gazı olur mu?

Sayın Başbakan; 15 Temmuz gazilerine neden maaş bağlanmıyor. Hani “tırnağı” yaralanan herkes gazilik hakkından yararlanacaktı? Gaziler için, “borçları siliniyor, maaşları bağlanacak” demiştiniz. Verdiğiniz sözlere ne oldu.

AKP grup toplantısında konuşan Başbakan Binali Yıldırım, 15 Temmuz gazilerine maaş bağlanmasına ilişkin açıklamalarda bulunmuştu.

Başbakan Binali Yıldırım gazilere ilişkin şu açıklamayı yapmıştı:
"15 Temmuz şehit ve gazilerimize ne yapsak haklarını ödeyemeyiz. Şehit ve gazilerimizle ilgili yeni bir düzenleme daha yapıyoruz. Bunlara aylık bağlanabilmesi için SGK borcu olmaması gereken saçma sapan bir kural vardı. Bu borçlar da siliniyor ve gerekli maaş bağlanıyor. Yarasının ölçüsü ne olursa olsun, onların gönlünü kazanmak bizim borcumuzdur. O meydana inenler tırnağı bile yaralanmışsa onlarda gazilik hakkından yararlanacak."
Ancak açıklamanın üzerinden koskoca 5 ay geçmesine rağmen gazilerin mağduriyeti devam ediyor.
Maaş bağlanmayan 15 Temmuz gazisi Kenan Konuk, Partimize gelerek yardım talebinde bulundu. Mağduriyetini dile getiren Konuk, 15 Temmuz gecesi Cumhurbaşkanı’nın çağrına uyarak sokağa çıktığını söylüyor.

Ben ne yiyip ne içeceğim…

O gece helikopterden açılan kurşunlarla bacağından ağır bir şekilde yaralanan gazi Kenan Konuk, defalarca ameliyat olmasına rağmen sağlığına kavuşamamış. Koltuk değnekleri ve yakınlarının yardımıyla yürümeye çalışıyor.

Bacak kasları ve sinirleri parçalanan Konuk;
“Sinirlerin iyileşmesi 2 yılı alacakmış, 2 yıl sonra da ayağımın tutup tutmayacağı belli değil. Ben bu 2 yıl içinde ne yiyip ne içeceğim. Maaşım yok, gazilik maaşım yok. Bize gazi unvanı verildiyse, gazinin maaşı olur. Gazilikte %40, %60 aranmaz ki, Maaşsız gazı olur mu? O zaman bana bu unvanı neden verdin, otobüse binmek için mi? Ben tek başıma bir yere gidemiyorum. Yürüyemiyorum, ayağım takılıyor düşüyorum.”
İnşaatlarda kalıpçılık yaparak geçimini sağlayan inşaat içişi Kenen Konuk, artık çalışamayacak durumda. Emeklilik gün sayısını doldurmuş olmasına rağmen, yaş haddinden emekli de olamıyor. Emekli olmak için 3 sene daha beklemesi geriyor. “Artık gazilik maaşından da vazgeçtim yeter ki inşaatlarda çalışarak hak ettiğim emeklilik maaşım bağlansın” diyor.

Biz de Cumhurbaşkanına, Başbakana ve tüm yetkililere sesleniyoruz:
Gazilik maaşı bağlanmayan çalışamayacak durumda olan gaziler ne yiyip ne içecekler.
"Onlar da mı ağaç kabuğu yesinler."

Tüm gazilerimizin mağduriyetinin giderilmesi için yetkilileri sorumluluk almaya ve verdikleri sözleri yerine getirmeye çağırıyoruz.

20.01.2017
Yıldırım Kaya
CHP Parti Meclisi Üyesi