18 Eylül 2016 Pazar

Ders Zili Öğretmensiz Çalıyor

Ders Zili Öğretmensiz Çalıyor
50 binin üzerinde öğretmenin açığa alınıp, ihraç edildiği bir dönemde, “2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı” büyük sorunlarla başlıyor. 19 Eylül Pazartesi günü, 18 milyon 43 bin 15 öğrenci ve 900 bin öğretmen ders başı yapacak.

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda 62.357, geçici eğitim merkezlerinde ise 248.902 olmak üzere toplam 311.259 Suriyeli öğrenci de eğitim öğretime başlayacak.

14 yıllık AKP hükümeti döneminde, eğitim içinden çıkılamaz sorunlar yumağı haline geldi.
En fazla Milli Eğitim Bakanı bu dönemde değişti. Tek partinin iktidar olduğu bir dönemde altı Milli Eğitim Bakanı değiştirilerek rekor kırıldı. Her bakan değişikliğinde yeni bir uygulama denendi. Uygulamalar tamamlanamadan bakan değişikliği ile her şey sil baştan başlatıldı. Öğretmenler, öğrenciler ve veliler neyi nasıl yapacaklarını şaşırdı.

AKP hükümeti, Türk-İslam sentezine dayalı, gerici ve ırkçı eğitim politikası ile eğitimi elli yıl geriye götürdü. Eğitimin imam hatipleştirilmesine hız verildi. 4+4+4 gibi ucube bir uygulama ile okullarda dini eğitime ağırlık verilerek, Çağdaş, Bilimsel, Laik ve Demokratik Eğitimden uzaklaşıldı.

Eğitim alanı cemaatlere ve tarikatlara terk edildi. Özel okullar cemaatlerin denetiminde çığ gibi büyüdü.
Eğitimde özelleştirme en üst seviyeye ulaştı. Gizli özelleştirme politikalarıyla parasız olması gereken eğitim paralı hale getirildi. Devlet okullarında ihtiyaçların veliler ve öğrenciler tarafından karşılanması olağan oldu.

Öğrenci sayısı artarken, okul ve öğretmen sayısı aynı oranda artırılamadı. Bu olumsuz duruma 15 Temmuz darbe girişiminden sonra açığa alınıp ihraç edilen öğretmenlerde eklendi.

Bilimsel eğitimi savunan FETÖ karşıtı öğretmenler ihraç edildi
15 Temmuz darbe girişimi sonrası, FETÖ/PDY örgütünü çökertme bahanesi ile öğretmenlere yönelik kıyım hareketi başlatıldı. FETÖ Terör Örgütü ile uzaktan yakından ilişkisi olmadığı gün gibi açıkta olan Eğitim Sen üyesi binlerce öğretmen; Laik, Demokratik, Çağdaş ve Bilimsel Eğitimi savundukları için açığa alınıp, ihraç edildi.

Gerici eğitim politikalarını hayata geçirmek isteyen iktidar, darbe girişimini fırsata çevirdi. Sözleşmeli öğretmen dönemini başlattı. Boşalan öğretmen kadrolarını kendi kadroları ile doldurmaya başladı. İlk aşamada dershanelerde ve öğrenci etüt eğitim merkezlerinde eğitim personeli olarak görev yapanlar arasından 5 bin sözleşmeli öğretmen ataması yapılacak. 10 Ekim’de de 15 bin sözleşmeli öğretmen ataması gerçekleştirilecek.

AKP, gerici eğitim politikalarıyla Türkiye’ye nasıl bir gelecek vadediyor?
Laik, demokratik bir Türkiye mi?
Ekonomik bağımsızlık mı?
Bilimsel araştırmalar mı?
Yeni buluşlar mı?

Ama biz laik, bilimsel ve çağdaş bir eğitimle bunu başarabiliriz!

                                                                                                                     18.09.2016
                                                                                                                   Yıldırım Kaya
                                                                                                           CHP Parti Meclisi Üyesi