10 Ağustos 2016 Çarşamba

FETÖ Terör Örgütü Milli Eğitim’den Vazgeçmiyor

FETÖ Terör Örgütü Milli Eğitim’den Vazgeçmiyor
AKP hükümeti on dört yıllık iktidarı döneminde Türkiye’yi laik ve bilimsel eğitimden uzaklaştırdı. Tüm kurumlarda olduğu gibi eğitimde de liyakatı kaldırarak büyük bir tahribata neden oldu.

Devletin asli görevleri unutuldu. Eğitim, gizli özelleştirme politikaları uygulanarak paralı hale getirildi. Geleceğimiz cemaatlere, vakıflara, tek amacı kar elde etmek olan kuruluşlara teslim edildi. Eğitim sistemi çöktü. Milli Eğitim Bakanlığı okullara müdür yardımcısı dahi atayamayacak bir duruma getirildi.

Emek hırsızları yıllarca sınav sorularını çalarak, “altın nesli” yetiştirmek için kullandı. Fakir aile çocukları hükümetin de desteğiyle cemaatlerin insafına terk edildi. Cemaatin yetiştirdiği “altın nesil” örümcek ağı gibi devletin başta stratejik kurumları olmak üzere, kılcal damarlarına kadar yerleştirildi.

İnönü İlkokulu neden kapatılıyor?
İktidara geldikleri günden bu yana mesailerinin çoğunu Atatürk’ün ismini, resmini kaldırmak için harcayan zihniyet hala işbaşında. Şimdi de “İnönü” ismini kaldırma telaşındalar.

Ankara Altındağ İlçe İl Milli Eğitim Müdürü Şefika Biçer, “Yahya Irmak gibi İl Milli Eğitim Müdürü’nün, İlçe Milli Eğitim Müdürü böyle olur.” dedirtecek bir uygulamaya imza attı.

Altındağ İçesi’nde bulunan “İnönü İlkokulu” İlçe Milli Eğitim Müdürü Şefika Biçer tarafından hiç bir gerekçe gösterilmeksizin kapatıldı. İnönü ailesinin yıllardır ayakta kalması için mücadele verdiği okul hangi gerekçelerle kapatılmıştır…

Geçerli bir gerekçeniz varsa bunu kamuoyu ile paylaşmanız gerekmez mi?

“İnönü” adına mı tahammül edilememiştir?

Sayın İlçe Milli Eğitim Müdürü Şefike Biçer; bu düşüncede değilseniz yeni açılacak bir okula “İnönü” ismini vermeyi düşünüyor musunuz?

“Laik Cumhuriyet”’ hepimiz İçin…
AKP hükümetinin beslediği cemaat o kadar büyüdü, o kadar güçlendi ki, 15 Temmuz’da kalkıştıkları darbe girişimiyle ”Laik Cumhuriyet”e son altın vuruşunu yapmak istedi. İç ve diş destekçileriyle ülkeyi kan gölüne çevirdi.

Ancak başaramadılar!

Yıllarca Atatürk ve laiklik aleyhine açık ve örtülü şekilde propaganda yapanlar, 15 Temmuz sabahı “Atatürk”e ve “Laik Cumhuriyet”e sığındılar. Laik cumhuriyetimiz için, demokrasimiz için toplumun her kesiminden destek istediler.

Aldılar da!
Ancak üzülerek görüyoruz ki bu çağrılarında da samimi değiller.
Yaşananlardan yeterli dersi çıkartamamışlar!


Kurt puslu havayı severmiş!
AKP hükümeti OHAL’den de faydalanarak ülkeyi KHK’lerle yönetmek istiyor. Son günlerde yakalanan birlik ve beraberlik ruhunu zedeleyecek kararlara ve atamalara imza atıyor.

FETÖ’cüler bütün örgütlenmelerini “Personel Genel Müdürlükleri” üzerinden yapmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nda da hızlı ve sağlıklı bir temizlik yapılması için öncelikle “Personel Genel Müdürlüğü”nden başlanması gerekir.

Bu temizlik yapılmadan il ve ilçelerde yaşanan sorunlar çözülemez. Aksi halde ilerleyen süreçlerde cemaat örgütlenmesinin daha büyük darbeleriyle karşılaşabiliriz.

Daha önce Atatürk’e ve CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na hakaretten görevden alınan, Ankara İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Yahya Irmak, 28.07.2016 tarihinde yeniden aynı göreve getirildi.

Telaşla yapılan bu atamayla, Cemaat biz hala buradayız mı demek istedi!

IŞİD sempatizanı bu kişiyi vazgeçilmez yapan nedir? Hangi ihtiyaçtan dolayı yeniden bu göreve getirilmiştir? Hangi üstün vasıfları onu vazgeçilmez yapmıştır?

Yoksa son günlerdeki uzlaşma, kucaklaşma çağrıları da takiyeci anlayışın bir devamı mı?

9 Ağustos 2016

Yıldırım Kaya
CHP Parti Meclisi Üyesi