24 Mayıs 2016 Salı

Fatma Betül Sayan Kaya kimdir Fatma Betül Sayan Kaya özgeçmişi Fatma Betül Sayan Kaya biyografisi

Fatma Betül Sayan Kaya kimdir, Fatma Betül Sayan Kaya özgeçmişi, Fatma Betül Sayan Kaya biyografisi

Fatma Betül Sayan Kaya kimdir 
  • 1981 yılında İstanbul Fatih'te doğdu.
  • İlkokulu Fatih İlkokulu'nda okudu.
  • Beyoğlu Anadolu Lisesi'ni (English High School) birincilikle bitirdi. 
  • Bilkent Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği'nde burslu olarak okudu.
  • Satürn Mühendislik'te proje uzmanı olarak çalıştı.
  •  Amerika New York Üniversitesi'nde Biyomedikal Mühendisliği Fakültesi'nden doktora bursu kazandı, meme kanserinin termal görüntülenmesi üzerine çalışmalar yaptı.
  • 2009 yılında Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ni kazanarak Tıp Eğitimine başladı.
  • 2009 yılında AKP 5. Olağan Kongresinde İstanbul İl Yönetim Kurulu Üyeliğine seçildi.
  •  2012 yılına kadar  AKP Genel Başkan Danışmanı olarak çakıştı.
  • 2012 yılında yeniden İstanbul İl Yönetim Kurulu Üyeliğine seçildi.
  •  AKP İstanbul Tanıtım Medya'dan sorumlu İl Başkan Yardımcısı olarak görev aldı.
  • İstanbul Kültür ve Sanat Politikaları Komisyon Başkanlığı yaptı. 
  • 2014 Yerel Seçimleri Seçim Koordinasyon Merkezi Tanıtım Medya Sorumlusu oldu.
  • 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde Erdoğan İstanbul seçim ofisi Tanıtım Medya Sorumlusu olarak görev yaptı. 
  • 24 Mayıs 2016 yılında 65. Hükümetin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı oldu.
  • Evli ve 2 çocuk annesi.
  • İngilizce ve Almanca biliyor.