18 Kasım 2015 Çarşamba

Boynunda bayrakla yemin eden AKP İzmir Milletvekili Necip Kalkan: Bu benim 24 yıllık hayalimdi

Boynunda bayrakla yemin eden AKP İzmir Milletvekili Necip Kalkan: Bu benim 24 yıllık hayalimdi
TBMM yemin töreninde boynuna Türk bayrağı asarak yemin eden AKP İzmir Milletvekili Necip Kalkan, "Bu benim 24 yıllık hayalimdi" dedi.  

TBMM yemin töreninde boynuna Türk bayrağı asarak yemin eden AKP İzmir Milletvekili Necip Kalkan, "Bu benim 24 yıllık hayalimdi" dedi.  

Kalkan eyleminin nedenini öyle açıkladı:
"24 yıllık hayalimdi. 1991 yılında Diyarbakır Milletvekili Leyla Zana başında sarı, kırmızı, yeşil saç bandıyla yemin edince bu kararı vermiştim. Çünkü çok zoruma gitti. 'Allah bana milletvekili olma fırsatı verirse ben de birliğimizin, varlığımızın, bağımsızlığımızın sembolü Türk bayrağı ile yemin edeceğim’ dedim. Allah bana o fırsatı verdi. Dün yapılan yemin töreninde Leyla Zana yine yemini değiştirdi. Türkiye parlamentonun üyesi olacaksın ve yemininde Türk milleti yerine Türkiye milleti diyeceksin. Bir kere öyle bir kavram yok. Türk milleti var. Ben de o Türk milletinin sokaktaki neferi olarak o bayrağı taşımaktan Türk olmaktan gurur duyuyorum. Birlik beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz günlerde böyle ayrımcı cümlerere yer verilmemeli. Bunu da kınamak için yaptım ama İzmir’den hazırlıklı gelmiştim. 24 yıl önce bu kararı vermiştim. Kafama koyduğumu, parçalansam bile yine yaparım. Mecliste koltuğuma oturuncaya kadar boynumda kaldı. Çok da alkış aldım."