31 Temmuz 2014 Perşembe

Ekmeleddin İhsanoğlu'u Cumhurbaşkanı Adayı Olması İçin Destekleyen Ve Halen Aktif Görevde Olan AKP Kurucusu Kim

Ekmeleddin İhsanoğlu'u Cumhurbaşkanı Adayı Olması İçin Destekleyen Ve Halen Aktif Görevde Olan AKP Kurucusu Kim 

CHP ve MHP'nin ortak Cumhurbaşkanı adayı Ekmeleddin İhsanoğlu, Yeni Asya gazetesine yaptığı açıklamada, aday olması konusunda bazı AKP'lilerin de destek olduğunu söyledi. İhsanoğlu, halen aktif görevde olan AKP kurucusunun da aday olması için destek verdiğini açıkladı.   

Ekmeleddin İhsanoğlu yaptığı açıklamadaşunları söyledi:
"Bu tartışmalar başladığında İslâm İşbirliği Teşkilâtı Genel Sekreteri olarak geçirdiğim 9 yılın ardından vatanıma dönmüştüm. Cumhurbaşkanlığı adaylığı için benimle temasa geçildiğinde, Türkiye’nin 76 milyon nüfuslu büyük bir ülke, yüce bir millet olduğu inancıyla bu milletin içerisinde yetişmiş büyük siyaset adamları, bilim adamları, sanat adamları ve diplomatlar olduğu görüşü içerisindeydim. Buna rağmen Türkiye siyasî tarihinde daha önce tanık olmadığım bir ortak ısrara tanık oldum. Bu ısrarın içerisinde AK Parti’nin kurucuları arasında yer alan ve hâlâ parti içerisinde aktif görev üstlenen dostlarım da vardı. Bu geniş uzlaşmanın tarihi önemini anladım ve cumhurbaşkanlığı adaylığını bir vatan borcu olarak addettim."