20 Kasım 2013 Çarşamba

AKP'li TBMM Başkanvekili Kayseri Milletvekili Sadık Yakut Kızlı Erkekli Eğitimi Kaldıracağız

AKP'li TBMM Başkanvekili Kayseri Milletvekili Sadık Yakut Kızlı Erkekli Eğitimi Kaldıracağız
Meclis Başkanvekili ve AKP Kayseri Milletvekili Sadık Yakut, TBMM'de toplanan 14. Ulusal Çocuk Forumu'nda, konuştu. Yakut, "...kız ve erkek öğrencilerin birlikte eğitim yaptırılmasını büyük bir yanlışlık olarak değerlendiriyorum. İnşallah bu yanlışlık önümüzdeki dönem içinde düzeltilecek” dedi.

Gelecek dönemde karma eğitimi kaldırmaya dönük çalışma yapılacağını söyleyen Yakut, “Maalesef şimdiye kadar kız ve erkek öğrencilerin birlikte eğitim yaptırılmasını büyük bir yanlışlık olarak değerlendiriyorum. İnşallah bu yanlışlık önümüzdeki dönem içinde düzeltilecek” dedi. 

Yakut “Eğitimle ilgili kız ve erkek çocuklarının ayrı ayrı okullarda okutulması adına Türkiye’de maalesef geçmişten bu tarafa yapılan bir yanlışlık, batıcılık adına çocukların aynı okullarda okutulması. Fakat Türkiye’de batıdan gelip okul açanlara baktığınız zaman örnek olarak Galatasaray Erkek Lisesi, İtalyan Kız Lisesi, Alman Kız Lisesi diye kendileri kız ve erkek öğrenciler için ayrı ayrı özellikle Türkiye’de okullar açıp eğitim yaptırırken, maalesef şimdiye kadar kız ve erkek öğrencilerin birlikte eğitim yaptırılmasını da büyük bir yanlışlık olarak değerlendiriyorum. İnşallah bu yanlışlık önümüzdeki dönem içinde düzeltilecek. Milletlerin en büyük zenginliği ve gücü yetiştirmekte oldukları nesillerdir. Ülkeler çocuklarını iyi yetiştirirlerse, devleti yönetenler çocukları her türlü olumsuzluktan korumayı başarabilirlerse, dünya sağlam temeler üzerine oturtulmuş demektir.” diye konuştu.