14 Eylül 2013 Cumartesi

Suriye'deki Çetelerin İnsanları Vahşice Kestikleri Görüntüler Yayınlandı

Suriye'deki Çetelerin İnsanları Vahşice Kestikleri Görüntüler Yayınlandı  
Time dergisi Suriye'de El Kaide tarafından başları kesilerek infaz edilen insanların görüntülerini yayınladı. Suriye'deki muhalifler ABD ve Türkiye tarafından destekleniyor.

Halep yakınlarında meydana gelen olayda,  insanlık suçu vahşet görüntülerini çeken gazeteci kimliğini açıklamazken dehşet anlarını anlattı 

İsmini vermek istemeyen gazetecinin anlattıkları:
"Genç adam meydana getirildi. Gözleri bağlıydı. Ben de ardısıra fotoğraflarını çekmeye başladım. O gün fotoğrafladığım dördüncü infazdı. Çok kötü hissediyordum, birkaç kez kusacak gibi oldum. Ancak kendimi kontrol ettim. Çünkü bir gazeteci olarak bu durumu belgelemeliydim. Tıpkı o gün Halep’in dışındaki üç bölgede yapılan baş kesmeleri belgelediğim gibi. Etrafımıza toplanan kalabalık tezahürat halindeydi. Herkes mutluydu. Eğer müdahale etmeye kalksaydım mutlaka uzaklaştırılırdım ve infaz da devam ederdi. Olanları değiştiremeyeceğimin farkındaydım ve sadece kendimi tehlikeye atmış olurdum. İbretlik bir sahneydi... Buna hiç bir insan muhatap olmamalı. İnsanlık onuru ayaklar altına alındı."
"Öldürülen gencin kaç yaşında olduğunu bilmiyorum ama, yaşça küçüktü. Onu dizlerinin üzerine oturttular. Etrafında ayakta duran isyancılar, bir kağıttan ona suçlarını okudu. Genç ise elleri bağlı bir şekilde dizlerinin üzerinde duruyordu. Buz kesilmiş gibiydi. İki isyancı, gencin kulağına birşeyler fısıldadı. Genç ise masum ve üzgün bir şekilde cevap verdi. Ancak ben konuşulanı anlayamadım çünkü Arapça bilmiyorum. Tam o anda isyancılar, gencin boğazını sıktı. Nefes alamayan kurbanlaarı çırpınmaya başladı. Diğer üç dört isyancı da genci tutuyordu. Boğulmaktan kurtulmak için hala bağlı olan elleriyle mücadele etti. Direnmeye çalıştı ancak, diğerleri ondan kat kat güçlüydüler ve boğazını kestiler. Gencin kesik başını havaya kaldırdılar. İzleyenler ise tezahürat ve havaya açılan ateşlerle karşılık verdi. İzleyiciler sonuçtan memnundu. 
Suriye’de yaşanan bu sahne daha çok tarih kitaplarında okuduğumuz Orta Çağ dönemlerinden bir sahne gibiydi. Suriye savaşı bir insanın yüzlerce kişi önünde acımasızca öldürülmesinden keyif alınacak hale geldi. Bir insan olarak böyle bir görüntüye şahit olmayı istemezdim. Ancak gazeteci olarak bir kameram ve sorumluluğum var. Bu kareleri yayınlayarak vicdanımı rahatlatmaya ve unutmaya çalışacağım."