4 Haziran 2013 Salı

Z Kuşağı Ne Demek Z Kuşağı Nedir Z Kuşağı Kim

Z Kuşağı Ne Demek Z Kuşağı Nedir Z Kuşağı Kim 
z kusagi. 2000’li yılların gencligi. sadece kendi ozel hayatlariyla, gittikleri partilerle, giydikleri kiyafetlerle ilgilendikleri icin ice donuk olduklari kabul edilir.

z kuşağı için teknoloji bir lüks ya da tutku değil, doğal yaşamın getirdiği bir standarttır sadece. nasıl biz y kuşağı için televizyon ya da telefon bir lüks değil aksine olmadığı zamanları hayal edemediğimiz zorunluluklar ise (cep telefonunu ucundan yakaladık ama telefonun olmadığı bir dünyaya doğmadık), z kuşağı için de dokunmatik ekranlar, internet üzerinden iletişim vs böyledir.

z kuşağı y kuşağına göre daha bireysel hareket eden bir kuşak olacak ama onlar için asıl zor olan rekabet koşulları. x ve y kuşağındaki rekabet ortamı yerini akıl almaz bir arenaya bıraktı. z kuşağı çocuklarının hepsi birbirinden donanımlı olduğu için bu koşullar içerisinde öne geçebilmek her zamankinden daha zor olacak gibi görünüyor. bu noktada onları kurtaracak olan ise özgüvenleri diğer kuşaklara göre çok daha yüksek olduğu için çok çabuk yıkılmayacaklar, zorluklarla mücadele etmede çok başarılı olmasalar da hem özgüvenleri hem de ailelerinin korumacı yapıları sayesinde alternatif çözümler bulabilecekler. hedeflerini y kuşağına göre çok daha bilinçli bir şekilde seçecek ve bu doğrultuda ilerleyecekler. 

Kaynak:http:isteinsan.com.tr

z kuşağı
Geçenlerde bir kadın anlattı: arkadaşı ile dışarı çıkmak üzere iken kendisi çalıştığı için anneannesi ile kalan 3 yaşındaki kızı önce "anne gitme!" diye bağırıp ağlamaya başlamış. Gideceğini ve kaçış yolu olmadığını görünce ise "Peki, o zaman git, ben seni çok özlersem sana sms atarım." demiş. Böyle de bir kuşaktır işte. "Ali topu tut."
, "Ayşe kediyi sev."lerle yetiştirmeye kalkarsanız sizi aptal yerine koyup "Aaa, neden ama? Ayşe'nin telefonunda kedisinin görüntülü kaydı yok mu?" diyebilirler.
(yanlisleyla, 21.03.2008 20:11)

idare nedir bilmeyen kuşak.

"2003 yılında doğmaya başlayacaklar. sıfır kuşağı veya net kuşağı olarak tanımlayanlar da var.

teknoloji ile son derece iç içe olacaklar. jetgiller ve geleceğe dönüş filmlerinin senaryoları bu kuşakla gerçekleşecek.

coğrafi sınırlamaları olmayacak. batılı akranlarıyla daha entegre olacaklar ve kompleksli olmayacaklar.

daha yüksek gelir düzeyine sahip olacaklar. çocukların cep harçlığı ile erkeklerden daha fazla kazanacak kadınlar, pazarlamacıların gözdesi olacak. kadın ve erkeğin sosyal rolleri değişecek.

çok fazla bireysel ve bağımsız olacakları için yalnız yaşam artacak. bu da konut, beyaz eşya, otomotiv gibi pek çok pazarın büyümesine sebep olacak.

pek çok işi bir arada yapan bir kuşak olacak. yani kahvaltıda walkmenle müzik dinleyip, hem gıda, hem eğlence tüketecek. i̇ş yerinde rakip reklamları seyrederken bir yandan da spor yapacak.

marka sadakatleri çok az ve tatminsiz olacaklar. kendilerine özel genç markaları tercih edecek.

referans grubu olarak kabul edilecekler. büyükleri x kuşağını referans noktası olarak almadı. oysa teknoloji kurdu z'ler bu konuda büyükleri tarafından referans alınacaklar.

yaratıcılık ve yenilikten zevk alan ve aynı zamanda güven arayan bir kuşak olacak."

Kaynak.uludagsozluk.com

Z Kuşağı Sessiz Ve Derinden Geliyor
Her şeyi çok hızlı öğreniyor, üniversiteden mezun oldukları an "müdür" olmak istiyorlar. Onlar 90'lı yıllarda doğan ve Z kuşağı olarak adlandırılan yeni nesil. Bu kuşak, önümüzdeki dönemde iş hayatının dinamiklerini, şirketlerin dengelerini değiştirecek

Ulusal ya da değil, kurumsal ya da değil zamanın ve teknolojinin yetiştirmiş olduğu şirket yöneticileri ve çalışanlar arasındaki kuşak farkları hep belirleyici olmuştur. X ve Y kuşağını tamamladığımız bu dönemde üniversitelerden yeni mezun olan Z kuşağı, çok farklı kişisel özellikler ve düşünce yapısıyla yetişiyor. Eğitim Danışmanlık ve Koçluk hizmetlerini bir çatı altında toplayan Şapka'nın Kurucusu Müge Çevik, "Bu durum avantaja çevirebilen şirketler için problem olmasa da, bazı şirketlerde kuşak çatışması yaşanmaması olanaksız gibi görünüyor" diyor.

HIZLI DÜŞÜNÜYORLAR
Z kuşağının İndigo çocuklar ya da kristal çocuklar olarak anıldığını söyleyen Müge Çevik, Z kuşağını şöyle anlatıyor: " 90'larda doğan, her şeyi hızlı yapan, en belirleyici özellikleri "hız" olan bir kuşak. Hızlı konuşuyor, hızlı öğreniyor, hatta bazı bilgileri bilerek geliyorlar. Hızlı düşünüyorlar, hızlı yol alıyorlar, hızlı büyüyorlar. Sanki onların zamanı yok, sanki hep bir şeye yetişmek ve yetiştirmek zorundalar. Sanki bir sorumluluk ve beklentiyle doğuyorlar. Her şeyi çok hızlı yapınca haliyle hızlı da tüketiyorlar. Özgüvenleri oldukça yüksek. Takım oyununa çok uygun olmayan hatta kendine dönük bir kuşak."

DİNAMİKLERİ DEĞİŞTİRECEKLER
Her iki kuşaktan da oldukça farklı olan Z kuşağının, henüz iş hayatına yeni yeni girmeye başlasa da önümüzdeki dönemde iş hayatının dinamiklerini değiştirmeye aday olduklarını vurgulayan Çevik, Z kuşağı ve Türkiye'de şirketlerin dengelerinin gelecekte nasıl değişeceği üzerine açıklamalarda bulunuyor. Z kuşağının şirket dengelerini nasıl etkileyeceği üzerine Çevik sözlerine şöyle devam ediyor: " Bir şeyleri çağa uydurmak adına, hoyratça eleştiride bulunan Z kuşağı, kendisi için de tehdit oluşturuyor. Bu noktada şirketlerin asıl konusu Z kuşağının hızına yetişmek değil, mevcut eski çalışanlarla yenileri uyumlamak ve takım halinde çalıştırmak olmalı. Asıl konuşulması gereken Z kuşağı ve bunların nasıl yönetileceği değil, şirketlerin yeni ekonomik düzene nasıl uyum sağlamayı hedefledikleri ve insan kaynağı yönetimini stratejilerinin neresinde kullanmak istedikleri. Z kuşağının dikkat etmesi gereken en temel faktör ise gelişim fırsatları, yeniliklere açıklık, hızlı kariyer imkânından çok kendi inanç ve değerlerinin çalıştıkları şirketin değerleriyle örtüşüp örtüşmediği olmalı. Çünkü bu kuşak dönüşümü sağlayacak olan kuşak. Bu dönüşümü de içinde oldukları sosyal çevre ve iş çevresinde gerçekleştirecekleri için kendi potansiyellerini en yüksekte ortaya çıkartacak şirketleri seçmeleri hem kişisel mutlulukları hem de toplumsal denge açısından önemli."

ŞİRKETLER Z KUŞAĞINI NASIL KENDİ LEHİNE ÇEVİREBİLİR?
Müge Çevik'in, bu konudaki önerileri şunlar: "İyi bir eğitim eski düzendeki tecrübeyle karşı karşıya geliyor. İkisinden de vazgeçmek mümkün değil, aslında birbirlerini tamamlıyorlar. Şirketler ne sadece eski tecrübeli çalışanlarıyla devam edebiliyor ne de tamamen genç kuşağa kayabiliyor. Bu alanda şirketlerin kendi yararına olabilecek Z kuşağı çalışanlarını çekmek için sağladıkları maddi olanaklar, yan hakların yanı sıra çalışanın kişisel gelişimine katkı sağlamaları ve bireysel başarıyla girişimciliği desteklemeleri şart." Kaynak:eksisozluk.com