19 Mart 2013 Salı

Adnan Menderes De Rakıyı Susuz İçerdi

Adnan Menderes De Rakıyı Susuz İçerdi
Başbakan Erdoğan’ın AKP grup toplantısında CHP’yi eleştirirken kullandığı, "Ne içtiklerini merak ediyorum. CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu açıklamış. Meğer rakıyı sulu içiyorlarmış. Siz böyle içmeye devam ederseniz Rize’nin tulumuna da gayda dersiniz" ifadeleri tartışılıyor. Muhafazakar kimliğiyle bilinen Başbakan Erdoğan’ın “meğer rakıyı sulu içiyorlarmış” sözü “rakı nasıl içilmeli” sorusunu da beraberinde getirdi.

Peki, Başbakan Erdoğan’ın sürekli övgüyle bahsettiği ve kendisini geleneğinin devamı olarak gördüğü Adnan Menderes nasıl içiyordu?

Yanıt verelim: Susuz!

Evet, Eski Başbakan Adnan Menderes de tıpkı Erdoğan’ın dolaylı yoldan “önerdiği” gibi rakıyı susuz içerdi.

Can Kıraç “Anılarımla Patronum Vehbi Koç” adlı kitabında, Vehbi Koç’un Menderes’le olan anısını şöyle anlatmıştı:

“(…) Adnan Menderes Demokrat Parti İl Kongresine katılmak üzere Antalya'da bulunuyordu ve o gece şerefine bir ziyafet verilecekti... Mahmut Konuk, bu yemeğe katılması için Vehbi Koç'u ikna etmiş ve "Adnan Bey sizin varlığınızdan memnun olacaktır" diyerek onu cesaretlendirmişti. Ziyafetin düzenlendiği Halkevi salonuna girildikten sonraki gelişmeleri Vehbi Bey şöyle anlatmaktadır: "Mahmut Bey'in beni davete getirmesi dikkatleri çekmişti. Yemeğe katılacağım Başbakan'a da duyurulduğu için, Adnan Bey de, 'Vehbi Bey'i karşıma oturtun' talimatı vermiş. Ben, kenar bir yere oturup gözlerden uzak kalmayı düşünürken, Menderes'in karşısında kendimi sahneye çıkmış acemi bir artist gibi hissetmiştim! Hoşbeşten sonra Menderes, 'Ben susuz rakı içiyorum, su koyarsam rakı içtiğimi anlayacaklar, onlar da içecekler, sonra sarhoş olacaklar! Durumu böyle idare ediyorum, siz de susuz rakı için' teklifinde bulunmuştu! Hayatımda ilk defa susuz rakıyı Menderes'in karşısında içmiş oldum!..” (Anılarımla Patronum Vehbi Koç / Syf 107) Odatv.com