30 Ekim 2012 Salı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'an Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e Bu Memleketi Çift Başlı Yönetimle Bu Aşamaya Getirmedik

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e "Bu Memleketi Çift Başlı Yönetimle Bu Aşamaya Getirmedik" Dedi

Bu Memleketi Çift Başlı Yönetimle Bu Aşamaya Getirmedik
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 29 Ekim Cumhuriyet Bayram'ı kutlamalarında ortamın gerilmemesi için talimat veren Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ü sert sözlerle uyardı. Erdoğan, Cumhrbaşkan'ı Gül'e "Bu memleketi çift başlı yönetimle bu aşamaya getirmedik" dedi.

Benim Görevim Bellidir Cumhurbaşkan'ının Görevi Bellidir
Erdoğan, ''Benim o barikatların kaldırılması ile ilgili herhangi bir talimatımın olmadığı doğrudur, ben böyle bir talimat vermedim. Sayın Cumhurbaşkanı, Sayın Valime böyle bir talimat verdi mi vermedi mi bu konudan da haberim yok ki ben Cumhurbaşkanımızın böyle bir talimat vereceğine de inanmıyorum. Çünkü bu ülkeyi çift başlı bir yönetimle bugüne kadar getirmedik, bundan sonra da çift başlı bir yönetimle bu ülke, bir yere varmaz'' dedi.

Başkanlık Sisteminden Yanayım
Başbakan Erdoğan, "Eğer bu ülkede yani bir başkanlık sistemi arzu ediliyorsa ben bundan yanayım. Bir başkanlık sistemi gelir o zaman bu adımları çok daha rahat atarız. O zaman böyle bir sıkıntı olmaz, ama bunun dışında kimin ne yapacağı bellidir. Dolayısıyla bir Başbakan olarak benim görevim bellidir, sayın Cumhurbaşkanımızın da görev alanı bellidir. Kimse de böyle bir gayretin içerisine girerek durumdan vazife çıkarmasın'' diye konuştu.