26 Mart 2012 Pazartesi

Survivor Anıl Tetik Kimdir Survivor Anıl Tetik Kim Survivor Anıl Tetik Biyografisi Survivor Anıl Tetik Özgeçmişi


Survivor Anıl Tetik Kimdir  
Anıl Tetik 19 yaşında motosikletle tanışıp 6 ay sonra Türkiye Şampiyonu olmuş bir genç… Film senaryolarını aratmayan bir öyküye sahip Küçükçekmeceli genç sporcu, yarışabilmek için 4 ayda tam 23 kilo verdi.

Amerikalı hocalardan aldığı 1 aylık eğitimle pist yarışlarına katılan Anıl Tetik, ailesinin karşı çıkmasına rağmen tutku ve azmini yitirmeden çalışarak şampiyonluk ipini göğüsledi.

Son olarak katıldığı Doğu Avrupa Pist Şampiyonası’nda da üçte üç yapan başarılı sporcu, kısa sürede dikkatleri üzerine çekti. Daha bir yıl önce bir motosikleti bile olmayan bu gencin şimdiden üç şampiyonada birden elde ettiği başarı öyküsü sizlerle…

Öncelikle henüz seni tanımayanlar için kendini biraz tanıtır mısın? Bu spora ilgin nasıl başladı?

20 yaşındayım. İstanbul’da doğdum. Kadir Has Üniversitesi Amerikan Dili ve Edebiyatı öğrencisiyim. Şu anda üçüncü sınıftayım ve okulumun bitmesini bekliyorum. Hız tutkusu ben de küçüklüğümden beri vardı.

Küçükken televizyondan hep Formula 1 ve ralli yarışlarını takip ederdim. İçimde hep bununla ilgili bir istek vardı. Önce scooter motor kullandım. Sonra yaşım ilerleyince ailemden bana yarış motoru almalarını istedim.

Tabi ailem tehlikeli bir şey olduğu için öncelikle istemedi. Ben uzun süre ısrar ettim bu konuda. Çünkü caddede motor kullanmamı istemiyorlardı. O sıralarda pist şampiyonlarında yarışan arkadaşım Ercüment Ali Gülkaya’yı takip ediyordum. Bu dönemde içimdeki yarışma isteği iyice artmıştı. Bir gün babama pistlerde yarışmak istediğimi söyledim. Caddeye çıkmayacağım konusunda ikna olunca bana şartlarını sundu. Benim önce kilo vermemi istiyordu. Çünkü yüz kiloydum. Ardından eğitim almam gerektiğini söyledi.

Serüven böylelikle başladı…

Evet. Çok istekliydim. Babam kilo verebileceğimi düşünmüyordu. Dört ayda diyet ve spor yaparak tam 23 kilo verdim. Sonunda babam bana istediğim motoru aldı. O sıralar motosiklet dergilerinden gündemi takip ediyordum. Amerika California Superbike School’dan özel hocalar geliyordu. Bunlar dünyada motor sporlarının önde gelen eğitmenleri. Ben de bu fırsatı kaçırmak istemedim ve babamın da onayıyla eğitimlere katıldım. Yaklaşık bir ay bu eğitimini aldım ve pratiğini yaptım. Sıkı bir antrenman programıyla yarışlara girdim.

Bir aylık eğitimin ardından ilk olarak Türkiye Şampiyonası 600cc C grubunda yarıştın ve şampiyon oldun. Bu gerçekten müthiş bir başarı. Nasıl hazırlandın, neden 600cc motor seçtin? Bu süreci bize anlatır mısın?

Açıkçası her gün antrenman yaptım. California Superbike School’da öğrendiklerimi iyi kullandığımı düşünüyorum. Ama her şeyden önce bendeki azim bu başarıyı elde etmeme sebep oldu diyebilirim. Hala haftanın yedi günü kondisyonumu artırmak için fitness çalışmaları gerçekleştiriyorum. Pistte ise haftada dört gün çalışıyorum. Pistteki antrenmanım gün boyu sürüyor. Teknik eksiklerimi orada kapatıyorum. Motor seçimime gelince 600cc’nin benim boyuma ve kiloma daha uygun olduğunu düşünüyorum. 600cc kendimi daha çok geliştirebileceğim daha kıvrak bir motor. Henüz 1000cc motorlar için yeterli tecrübeye sahip olduğumu düşünmüyorum.