14 Mart 2012 Çarşamba

Sakarya'da Çocuk Geline İnanılmaz İşkence Ve Tecavüz


Küçük geline inanılmaz işkence iddiaları
Ankara’dan 6 ay önce teyzesinin oğlu ile resmi nikah kıyılmadan evlendirilerek Sakarya’nın Söğütlü İlçesi’ne gelin gelen 16 yaşındaki S.B.’ye eşi ve eşinin yakınlarının işkence yaptığı ileri sürüldü. S.B. Sakarya Doğum ve Çocuk Bakımevi’nde tedavi altına alınırken, iddiaların ardından eşi ve ailesi ortadan kayboldu.

Ailesi Ankara’nın Altındağ İlçesi’nde oturan ve ilköğretim okulu 8’inci sınıfta bırakan S.B., 9 ay önce Sakarya’nın Söğütlü İlçesi’nde oturan 20 yaşındaki B.K. ile evlendirildi. Ancak bir süre sonra sürekli dövülüp ve işkence gördüğü belirtilen S.B., Sakarya’ya gelen ailesine durumu anlattı. Ailesi de Cumhuriyet Savcılığı’na başvurdu.

Başvurunun ardından S.B. Sakarya Doğum ve Çocuk Bakımevi’nde tedavi altına alındı. Bacaklarında ve cinsel organında yanık izleri de görülen S.B.’nin tedavisi sürerken, hastaneye gelen polisler Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü uzmanları gözetiminde S.B.’nin ifadesini aldı. S.B. kendisine eşi, kayınvalidesi ve kayınpederi tarafından sürekli işkence yapıldığını söyledi.

Polislere ve sosyal hizmet uzmanına 6 ay süren evliliği sırasında yaşadıklarını anlatan S.B. ilköğretim okulu 8’inci sınıfındayken ailesinin rızasıyla Ankara’dan, Sakarya’nın Söğütlü İlçesi’nde oturan teyzesinin oğlu ile dini nikahla evlendiğini söyledi. Eşi B.K. ile kayınvalidesi H.K.nin kendisini sürekli dövdüğünü iddia eden küçük gelin S.B. "4 aylık evli iken eşim ve kayınvalidem bana şiddet uygulamaya başladı. Eşim alkol alıp kayınvalidemin ’yemek yapmadı, temizlik yapmadı’ sözleri üzerine beni dövüyordu. Bazen tekme tokat, bazen de sopayla elime koluma vuruyorlardı. Bazen de eşim ve kayınvalidem sırayla dövüyorlardı" dedi.

PENSE İLE İŞKENCE
S.B. psikolog gözetiminde verdiği ifadede eşinin pense ile dudaklarını ezerek işkence yaptığını da söyleyerek iddialarını şöyle sürdürdü:

"Kayınvalidem en küçük bahaneyle beni dövüyordu. Bir gün banyoya beni sokarak banyo kazanının altındaki közden çıkarttığı ucu sıcak olan demir parçasını ön taraftan bacaklarımın hassas bölgesine ve cinsel organıma ve etrafına gelecek şekilde bastırdı. Ayrıca kızgın demir sopayla beni dövdü."

İfadesinde kayınpederi S.K.’nın da de yılbaşı gecesi kendisine tecavüz ettiğini öne süren küçük gelin tüm yaşadıklarını Ankara’da yaşayan annesine anlattığını da belirterek ifadesinde şöyle devam etti:

"Eşim ve kardeşleri, annemin aradığı gün beni Sakarya Nehrine getirdiler. Beni burada amcası ile birlikte kollarımdan tutarak Sakarya Nehrine salladılar. ’Atayım mı’ diyerek korkuttular. Ben sürekli bağırdım. Hatta beni çekerlerken sırtım kayaya sürtünerek yaralandım."

Bu ifadeler üzerine S.B.’nin kendilerinden şikayetçi olduğunu öğrenen eşi ve yakınları ortadan kayboldu. Polis işkenceyle suçlanan aileyi arıyor.

KAYINVALİDE VE KAYINPEDER TUTUKLANDI
Sakarya’nın Söğütlü İlçesi’nde 16 yaşındaki gelinleri S.B.’ye işkence yaptığı ileri sürülen aile fertleri polis tarafından yakalandı. Bugün polisteki ifadelerinin ardından adliyeye sevkedilen zanlılardan işkenceyle suçlanan kayınvalide H.K. ile gelinine tecavüzle suçlanan kayınpeder S.K. tutuklandı. İmam nikahlı eşi B.K. ile amcasının oğlu H.K. ise tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı.

Aile ve Sosyal Politikalar Sakarya İl Müdürü Kerem Toprak, S.B.’nin durumuyla yakından ilgilendiklerini, olayın kendilerine bildirilmesiyle birlikte sosyal uzmanların harekete geçtiğini belirterek şunları söyledi:

"Emniyetten gelen ihbar üzerine küçük kızın yatırıldığı hastaneye uzmanlarımızı gönderdik. Koruma kararı alındı. Yaptığımız ilk incelemede küçük kızın uğradığı eziyet nedeniyle tedavisinin uzun süreceğini belirledik. Annesi de başucunda bekliyor. Adı geçen kızımızın tedavisi tamamlandıktan sonra kurum olarak çocuk koruma kanunu kapsamında değerlendirerek hangi tedbir uygulanacağı belirlenecek." Haberin ayrıntısı için linki tıklayınız.