24 Şubat 2012 Cuma

Aziz Yıldırım'a Tahliye Sinyali Mahkeme Başkanı Mehmet Ekinci Hayırlı Karar Alabiliriz


AZİZ YILDIRIM'A TAHLİYE SİNYALİ 
"Futbolda şike" iddiaları üzerine aralarında Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın da bulunduğu 23'ü tutuklu 93 sanık için açılan davanın 8. duruşması yapılıyor. Savunmaların tamamlanmasının ardından tutuksuz yargılanma taleplerini değerlendirecek olan Mahkeme Başkanı Mehmet Ekinci, "Hayırlı karar alabiliriz" dedi.

Özel Yetkili İstanbul 16. Ağır Ceza Mahkemesi'nce görülen duruşmaya 22 tutuklu sanık katıldı. Tutuklu sanık menajer Bülent İbrahim İşcen ise hastanede tedavi gördüğü için duruşmaya katılamadı.

- Mehmet Ekinci, "Bize 4-5 saat zaman verirseniz, hayırlı karar alabiliz" dedi.

- Tamer Yelkovan savunmasını tamamladı, atılı suçu kabul etmediğini söyledi.

- Yelkovan'ın Emniyet'te darp edildiğini söylemesi üzerine Mahkeme Başkanı Mehmet Ekinci, "Üzülüyorum. Avukatınız var. Neden şikeyette bulunmadınız?" diye sordu. Yelkovan, "Bunlar ilk kez başıma gelen olaylar" yanıtını verdi.

- Duruşmada ilk olarak Fenerbahçe Muhasebe Müdürü Tamer Yelkovan, savunmasına başladı.

"SUÇLAMALARI KABUL ETMİYORUM"
Duruşmada ilk olarak Fenerbahçe Spor Kulübü Mali İşler Sorumlusu Tamer Yelkovan savunmasını yaptı.

Suçlamaları kabul etmediğini ifade eden Yelkovan "Fenerbahçe yönetimi adına işçi statüsünde çalışan birisiyim. Kulüp adına karar alma yetkim yoktur" dedi.

Büyük kulüplede paranın çok önemli olduğunu ifade eden Yelkovan, "3 ayda bir denetleme yapılır. Günlük 1.5 milyon TL paranın çeşitli şekilde akışı vardır. Günde en az 45 görüşme yaparım bunların yüzde 90'ı işlerle ilgilidir. Dinlenmeye başladığımda itibaren en az 4 bin görüşme yapar. Ben başkan ve yöneticiler dışında kimseyle görüşmedim" diye konuştu.

"EMNİYETTE İFADE VERİRKEN DARP EDİLDİM"
Emniyette ifade sırasında darp edildiğini iddia eden Yelkovan'a Başkan Ekinci "Avukatın var, neden şikayetçi olmadın?" diye sordu. Yelkovan ise bu soruya bir cevap veremedi. Yelkovan, İlhan Ekşioğlu'na "Ayşe tatile çıksın" sözleriyle neyi kastettiğini sordu. Yelkovan ise bunu emniyette sorduklarında darp edildiğini böyle birşey söyleyip söylemediğini hatırlamadığını söyledi. Yelkovan, "Emniyette rahat ifade veremedim darp edildim. Emniyet ve savcılık ifadelerim mahkemenizde verdiğim ifadeler doğrultusunda doğrudur" dedi. "Hukuka aykırı hiçbir iş yapmadım, talimatta almadım" diyen Yelkovan, "Örgüt üyesi değilim, ne şike yaptım ne de dolandırıcılık. suçlamaları kabul etmiyorum. Tahliyemi talep ediyorum" diye konuştu

"ŞİKENİN KARARI MI OLUR"
Bu arada Mahkeme Başkanı Ekinci ile Yelkovan arasında ilginç bir diyalog yaşandı. Mahkeme Başkanı, "Başkan şike yapacağız, para verir misin derse naparsın?" diye sordu. Yelkovan ise "Yönetim kurulundan karar çıkarsa veririm. Kararı çıkmayan parayı veremem" cevabını verdi. Bunun üzerine Başkan Ekinci gülerek "Şike'nin kararı mı olur" dedi. Yelkovan da kulüpten bir para çıkışı için yönetim kurulu kararının gerektiğini söyledi. Duruşmaya Yelkovan'ın avukatlarının savunmasıyla devam ediyor .

Yoğun önlem alındı
Bu arada, duruşma nedeniyle İstanbul Adalet Sarayı'nın içi ve çevresinde yoğun güvenlik önlemleri alındı. Salona, önceki günlerde olduğu gibi sadece ana bloktan giriş sağlandı. Salona geçiş yapılan diğer koridor ve geçişler güvenlik gerekçesiyle kapatılırken, asansörlerin de bu katta durması engellendi.