5 Ocak 2012 Perşembe

Hakan Şukür Televizyonda Yorumculuk Yaparsa Milletvekilliği Düşer Mi


Hakan Şukür Televizyonda Yorumculuk Yaparsa Milletvekilliği Düşer Mi
AKP İstanbul Milletvekili Hakan Şükür’ün televizyonda  yorumculuk yapması milletvekilliğini düşürür mü sorusu TBMM Anayasa Komisyonu Başkanı Burhan Kuzu'ya soruldu.

Burhan Kuzu  Şunları Şöyledi:
Vekillik ile bağdaşmayan bir iş yaptığın zaman milletvekilliği düşer. Ağır yaptırımlar var

Hakan Şükür'ün Yorumculuk Yapması Doğru Mu

Burhan Kuzu, "Bilsem emin olur söylerim, Bu mesele... Bize bir kaç dosya geldi geçmişte. Adam işadamı işyerini kapatmış, kapatsa da kardeşi üzerinden götürüyor. Bir yığın iddialar, ’imza atıyor da atmıyor da’ diye. Buraya geldiği zaman işin içinden çıkamıyorsun, zor yani. 3-4 dosya baktık 8-10 yıl içerisinde. Milletvekilliği düşmeye sebeptir bunlar. Vekillik ile bağdaşmayan bir iş yaptığın zaman milletvekilliği düşer. Ağır yaptırımlar var. Çünkü yaptırımı ağır. Burada adama, bu doğru desen... Netse zaten kolay, şüpheli durumunda ’bu doğru desen’ adamın vekilliği bitecek"

Milletvekilinin Dışardan Para Alması Doğru Mu
Burhan Kuzu, "Konu para alıp almama meselesinden öte, bu tür konular milletvekilliği ile bağdaşır mı bağdaşmaz mı meselesi. Ben üniversitede derse girmek istiyorum. Bir teşebbüsüm olmadı ama bazı arkadaşların geçmiş yıllarda oldu fakat izin vermediler, ’hem de para almaksızın derse girmek istiyorum’ diye. 2001’de AK Parti kurucu üyesiydim, üniversitede derse giriyordum, ana bilim dalı başkanıydım. 1,5 sene derse girdim, sonra vekilliğe geçtim. Bunu öğrenciler bilirdi ama ben hiç bir zaman bunu ne dersime ne soruma ne de hareketime yansıttım" 

"TBMM Genel Kurulu Çalışırken, İstanbul’da Maç İzlenip Yorum Yapmak Doğru Mu
Burhan Kuzu, "Olayın etik boyutu ayrı bir konu. Evvela bu meselenin hukuki boyutunu görüşmek lazım. O da çok net değil, net olsa söylerim"

Sizin De Bu Durumdan Rahatsızlığınız Var Mı
Burhan Kuzu, "Rahatsızlık konunun berrak olmamasından kaynaklı, konunun kendisi sıkıntılı. Önce onu netleştirmek lazım. Yeni anayasa yapılıyor, önce onu netleştirelim orada, sonra konuşuruz"

Etik Olarak Doğru Mu 
Burhan Kuzu, "O adama göre değişir, kimi yapar kimi yapmaz"

Siz Yapar Mıydınız?
Burhan Kuzu,  "Ben parasız derse girmek isterdim"