16 Ekim 2011 Pazar

Milli Eğitim Bakanlığı'nın Hazırladığı Müdür Ve Müdür Yardımcılığı Sınav Soruları Eğitim Bir Sen'in Örnek Sorularla Aynı


Sorular Yandaş-Sen'den  
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Müdür ve Müdür Yardımcılığı sınavlarında skandallar bitmiyor. Müdür Yardımcılığı sınavında sorulan on bir sorunun daha önce Eğitim Bir Sen sendikasının hazırladığı örnek kitapçıkta birebir aynı olması açıklanamazken dün de Müdürlük sınavında yedi sorunun aynı olduğu ortaya çıktı.

SENDİKA VE BAKANLIK AÇIKLAMA YAPMIYOR
Bu garip rastlantı ile ilgili ne MEB ne de ilgili sendika bir açıklama yapmadı. Sınavlara giren Müdür ve Müdür yardımcısı adayları ise oldukça tepkili. Konu ile ilgili görüştüğümüz müdür adayları , “Kamunun tüm alanlarında kadrolaşan AKP, milli eğitimde de en alt kadrolardan başlayarak bunu yürütüyor. AKP Hükümetine yakınlığı ile bilinen Eğitim Bir Sen üzerinden bu kadrolaşma hamlesine yeni bir halka eklendi. Neredeyse bir yıldır yapılan her sınavda benzer sorunların yaşanması artık bunların “tesadüf” olmadığını göstermiyor mu?” diyor. Müdür adayı öğretmenimizin sorusu bizim için net ve anlaşılır. Ama Bakanlığın bu net soruya nasıl yanıt vereceği ise henüz bilinmiyor.

SINAVIN İPTALİ YETMEZ
Konu ile ilgili konuştuğumuz Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal yıldız, müdür ve müdür yardımcılığı sınavlarında yaşanan skandalın, bir yıldır yaşanan sınav rezaletlerini açıkladığını söyledi. Yıldız, “ÖSYM, TUS, ALES ve bunun gibi tüm sınavlarda sorunlar çıktı. Bu nedenle MEB yaptığı ve skandala neden olan sınavda yaşananları son derece anlamlı buluyoruz. Bu sınav aynı zamanda daha önce yaşananları da anlamamızı sağlıyor” dedi.

Ünsal Yıldız, bu saatten sonra sadece sınavların iptal edilmesinin tek başına yeterli olmayacağını söyleyerek, “Tabii ki sınavlar iptal edilmeli. Ama sorumlular hakkında mutlaka adli ve idari soruşturma açılmalıdır. Suçlular mutlaka açığa çıkarılmalıdır. Eğer bu yapılmazsa bundan sonra yapılacak tüm sınavlar konusunda endişe taşımaya devam edeceğiz. Yaşananlar bir istismardır. Açıkça söylüyorum suçtur. Daha önce yapıldığı gibi tesadüflerle açıklanır bir durum değildir” diye konuştu.

Suçluların açığa çıkarılmaması durumda bundan sonra istismarın daha gizli ve zor açığa çıkarılacak biçimde yapılacağını söyleyen Eğitim Sen başkanı Yıldız, “Daha uzmanlaşmış ve gizli suiistimallerle karşılaşabiliriz. Bu yüzden şimdi bu alaydan başlayarak sürecin ve sorumlularım üzerine gitmeliyiz. Bu konuda sorumluluk Bakanlıkta ve AKP Hükümetindedir” dedi.

Benzer sorulardan bazıları

MEB’in sorusu:
Resmi yazışmalarda uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik'e göre “resmi yazı” nasıl tanımlanmıştır?
Eğitim Bir Sen’in sorusu:
Resmi yazışmalarda uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik'e göre aşağıdaki “BAŞLIK” örneklerinden hangisi doğrudur?

MEB’in sorusu:
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre “üstün başarı belgesi” verilenlere, illerde valiler tarafından uygun görülmesi halinde en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) % kaçına kadar ödül verilebilir?
Eğitim Bir Sen’in sorusu:
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre Üstün başarı belgesi verilenlere, illerde merkezde bağlı veya ilgili bakan ve illerde valiler tarafından uygun görülmesi halinde en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) yüzde kaçına kadar ödül verilebilir?

MEB’in sorusu:
2013 Akdeniz oyunları aşağıdaki ülkelerden hangisinde yapılacaktır?
Eğitim Bir Sen’in sorusu:
2013 Akdeniz oyunları aşağıdaki ülkelerden hangisinde yapılacaktır?

MEB’in sorusu:
Milli Eğitim Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliği’ne göre taşra teşkilatı il milli eğitim müdürlüklerinde görevli bir şube müdürünün “disiplin amiri” aşağıdakilerden hangisidir?
Eğitim Bir Sen’in sorusu:
Milli Eğitim Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliği’ne göre il milli eğitim şube müdürünün üst disiplin amiri aşağıdakilerden hangisidir?