20 Ekim 2011 Perşembe

Hizbullah Askeri Sorumlusu Hacı İnan Başbakan Ve Cumhurbaşkanı İle Beraber Çalıştık Dedi


'Başbakan ve Cumhurbaşkanı ile beraber çalıştık' 
Hizbullah’ın askeri kanat sorumlusu olduğu gerekçesiyle yargılandığı davada 10 yıllık tutukluluk süresini doldurduğu için tahliye edildikten sonra hakkında yeni bir dava açılan Hacı İnan ile örgütün Türkiye sorumlusu olduğu gerekçesiyle yargılanan Mehmet Bahattin Temel’in de aralarında bulunduğu 6 sanık, suç vasfının değişme ihtimali nedeniyle tahliye edildi.

"REFERANDUMDA EVET DEDİM"
Hizbullah davasında CMK’nin 102. maddesi uyarınca tahliye edilen sanıkların kaçmasına yardım ettikleri iddia edilen 6’sı tutuklu 19 kişi hakim karşısına çıktı. ANF’nin haberine göre İstanbul 14. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki duruşmada savunma yapan Hacı İnan, “Cumhurbaşkanı olan zat, Başbakan olan zat ile 80 öncesi beraber çalıştık. Onlar da aynı ıstırabı yaşadılar. Doğulu olsalardı belki de benim yaşadığım durumu yaşayacaklardı. Cumhurbaşkanı dindar. Ona karşı niye terör uygulayayım? Referandumda evet oyu kullandım. Bu topraklarda Müslüman halka baskı vardı. Bu değişiyor. Halk sabretti, karşılığını alıyor” dedi.

'Bir ilahiyatçıya bu kadar kolay terörist denebilir mi?' diyerek savunmasına devam eden İnan; "Kuran’da Hizbullah geçiyor. Her mümin Hizbullah’dır, yani Allah’ın dinini kabul eden... Bu anlamda ben Hizbullah’ım. Bununla iftihar ediyorum. Bundan dolayı 11 yıldır içerdeyim. Müslümanlıktan başka suçum yok. O deliklerde Kuran, namaz dersi verdim. ’Müslümanlıktan dolayı seni yargılıyoruz’ desinler bin defa yargılanırız. Bu denmiyor. Bu süreci olumlu buluyoruz. Müslümanların hayrınadır. Niye bu süreci terörize edeyim? Baskılar yavaş yavaş kalkıyor niye yerin altına ineyim?" dedi.

"BAZI İNSANLARA ALLAH'I ANLATTIM"
Sanık İnan, mahkemenin 12 senedir infazları kendisinin yaptığını tespit edemediğini öne sürerek, "Ancak bu iddianameyi hazırlayan savcı tespit edebildi. Bu kadar rahat karar verilebilir mi? Ben kime terör yaptım. Bazı insanlara Allah'ı anlattım. Bunun nesi terör? Buna ABD, İsrail 'terör' diyor" diye konuştu.

Türkiye sorumlusu olduğu gerekçesiyle yargılanan Mehmet Bahattin Temel ise “Firarilerin kaybolmalarını biz sağlamadık” diye konuştu. Tutuklu sanıklar Doğru Haber gazetesi yazarları Fikret Gültekin ve Mehmet Eşin ile Mustazaf-Der İstanbul Şube Başkanı Sait Şahin de suçlamaları reddettiler. 
Kaynak:birgun.net