26 Ekim 2011 Çarşamba

Bir Gün Sen Düşersen Ben De Seni Kaldıracağım


Türkiye'nin konuştuğu yazı
"Allah razı olsun kardeşim. Şu an gönderdiğin montla ısınıyorum. Sana söz bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım" 

Bugün ekşisözlük'te bu konuda soylemek istediklerim bu kadar' rumuzlu kişi tarafından yazılan bir yazı bir anda internette yayıldı.

'Bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım' başlıklı yazıda bu sözler yer alıyordu:

"Ömrü hayatımda duyduğum en anlamlı söz oldu bu.

Ağlaya ağlaya yazıyorum bunları...

Deprem olur olmaz Van'a kazak, bot, mont gibi eşyalar gönderirken montun cebine "Geçmiş olsun kardeşim, ben de Gölcük'te senin şu an yaşadıklarını yaşadım. Maddi-manevi ne sıkıntın olursa bana 05xxxxxxxxx numaralı telefondan ulaşabilirsin, hiç çekinme" yazılı bir kağıt koyulduğundan 3 gün sonra gelen mesaj:

"Allah razı olsun kardeşim. Şu an gönderdiğin montla ısınıyorum. Sana söz bir gün sen düşersen ben de seni kaldıracağım"

Yazar daha sonra bu yazıyı yazdı:

"Mecburi açıklama:

Başlıktaki mesaj bana gelmiş gibi algılanmış, onu düzeltmek zorundayım. Gerçi mesaj atanlara işin aslını söylüyorum ama sayı o kadar arttı ki daha fazla yetişemedim. Çünkü olay baya büyüdü, Twitter'da en tepede, gazete ve televizyonlardan röportaj yapalım diye telefonlar geliyor. Nasıl buluyorlarsa çalıştığım şirketi bulmuşlar, oradan bağlatıyorlar. İlginç şeyler oluyor.

Neyse,

Başlıktaki giden not, benim yolladığım yardımlara yazdığım not. ben aslen Bandırmalı, doğma büyüme Gölcüklü'yüm. depremde 100'den fazla tanıdığımı kaybettim, herkese 1 dokunuyorsa bana 2 dokunuyor bu Van'daki manzaralar. O yüzden gönderdiğimiz tüm yardımlara da bu notu yazıyorum. Bu akşam Türk Telekom Arena'dan kalkalcak yardım tırlarına vereceklerimizin de içine öyle notlar yazacağım.

Bunu neden söylüyorum? Çünkü her yardım gönderenin böyle bişey yapmasını rica ediyorum. Oradaki 10000 kişi, 10000 farklı yardım gönderenin telefonunu bilse, depremin yaratacağı sıkıntılar daha kolay atlatılabilir. Maddi şeylerden ötürü değil ama.

Şöyle örnekleyeyim,

Gölcük Depremi'nde anneme de babama da fiziksel olarak hiçbir şey olmadı, ama olayın üzerinden 12 sene geçmiş olmasına rağmen annem hala psikolojik etkilerini atlatamadı depremin. üzüntüden kısmi felç geçirmişti, sonra zamanla düzeldi. Şimdi ise depremde oluşan travmadan kaynaklanan manik depresyon sebebiyle ilaç kullanarak yaşamak zorunda. Yani tek sıkıntı ısınma, barınma, gıda değil. Depremin olduğu yerde yaşamamışsanız eğer, ne kadar iyi niyetli olsanız da oradaki durumu algılayamazsınız. Van'ın asıl yardım ihtiyacı kurtarma çalışmaları ve insanların gereksinimleri karşılandıktan sonra başlayacak. Çünkü orada önümüzdeki 10 yıl tek etken bu deprem olacak. Siz eğer oradan 1 insanı kendinize kardeş belleyip, çok acil sıkıntısını giderip, daha önemlisi de onunla sohbet ederseniz, moral verirseniz, tahmin bile edemeyeceğiniz kadar büyük bir yardım yapmış olursunuz.

Hatta ne bileyim, atıyorum çok imkanınız vardır, bi haftasonu yaşadığınız şehire gelmesi için gidiş dönüş bilet alırsınız, gezdirirsiniz. Oradaki kasvetli havadan sıyrılıp normale dönebilmesi için büyük bir adım atmış olursunuz.

Sırf bu yüzden lütfen gönderdiğiniz yardımların üstlerine değil, içlerine isminizi ve telefonunuzu yazın. Her şey maddiyat değil, sadece konuşarak bile tahmin edemeyeceğiniz yardımlarınız olabilir. İnsan kötü anında birinin "arkandayım kardeşim" demesine her şeyden çok ihtiyaç duyar.

Bana henüz bir dönüş olmadı, ilk entry'de bahsettiğim cevap mesajını ise şirketten bir arkadaşım sabahleyin söyledi. Gözleri dolu doluydu, ne oldu deyince mesajı söyledi, beni de bitirdi. O cevap mesajı ise "maddi manevi ne ihtiyacın olursa beni ara: 05xxxxxxxxx" şeklindeki bir nota istinaden gelmiş.

Ben başlığı açarken ikisini de kullandım, çünkü gelen cevabın güzelliği, bu felaketin daha önce de yaşandığı vurgusuyla anlatılınca daha anlamlı olur diye düşündüm. Olayın aslı budur.

Mesajın gerçek sahibi de, ben de herhangi bir yayın organıyla görüşmeyi düşünmüyoruz. Ekşi sözlük, facebook ve twitter yeterince geniş kitlelere ulaşıyor. Zaten benim amacım bu mesajı birçok insanın duymasını sağlamaktı, onu da başardığımı düşünüyorum. Haber yapmak isteyen herkes sözlükte yazdığı kadarıyla yapabilir. Sonuçta bu olayda önemli olan nokta kişiler değil, ana fikir. Yardımla ilgili bir konu şahsi olarak konuşulmamalı. Burada takma ismimizle var olduğumuz için, bir de o mesaj çok anlamlı olduğu için yazabiliyorum bunları. Ama bana biri "evet bksibk bey, bu yardımı yaparken..." gibi bi cümle kurarsa utancımdan ölürüm. O yüzden kimse kusura bakmasın, bu işin röportajı falan olmaz.

Kimin ne yaptığına değil, Van'da kardeşimizin ne söylediğine bakalım.
Emin olun ki tek ihtiyacımız bu"

MESAJLAR PEŞ PEŞE GELDİ

Başlığın altına onlarca yorum yapıldı. Twitter'da da #BirgunSenDusersenBenDeSeniKaldiracagim etiketiyle bu yazı paylaşıldı.

İşte mesajlardan bazıları:

- Üzerine film roman yazılacak cümle.......

- Faşizmin tavan yaptığı şu dönemde biraz olsun nefes aldırdı. Umut oldu.

- Kaç gündür bu hengamede duygudum duyabileceğim en anlamlı şeydi şu. Bütün öfkem yerle bir oldu :)

- "Oh olsun, İlahi adalet" diyenlere muhteşem bir tokat.

- 2 yıl aradan sonra ilk defa gözyaşı dökmeme sebep olan söz.

milliyet