25 Ekim 2011 Salı

AKP Hükümeti Van Depremi İçin İsrail Ve 30 Ülkeden Resmen Yardım Talebinde Bulundu


İsrail ve 30 ülkeden resmen yardım istendi
Hükümet, 30'dan fazla ülkeden çadır ve prefabrik konut talebinde bulundu. Söz konusu ülkeler arasında İsrail de var.

Van depreminin hemen ardından ilk yardım teklif eden ülkelerden biri İsrail'di. Ankara Büyükelçiliği aracılığıyla iletilen yardım teklifinin ardından İsrail Cumhurbaşkanı Simon Perez'in Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e telefonu izledi. Dün akşam da İsrail Başbakanı Netanyahu bizzat Başbakan Erdoğa'ı arayarak hem taziye iletti hem yardım teklif etti.

Ancak, Türkiye bu güne kadar İsrail'den ard arda gelen yardım tekliflerinin hepsini reddetti. Bugün ise Dışişleri Bakanlığı resmen İsrail'e başvuruda bulunarak, Van'da evsiz kalan depremzedeler için prefabrik ev yapımında kullanılacak malzeme istedi.

İsrail anında bu talebe "Evet" yanıtını verdi. İsrail Dışişleri Bakanı Lieberman, Haaretz Gazetesi'nin bildirdiğine göre, Dışişleri bakanlığı Genel Sekreteri Rafael Barak'a talimat vererek istenilen malzemenin temin edilip acilen Türkiye'ye gönderilmesini istedi.

Hükümet, İsrail dışında 30 ülkeden daha çadır ve prefabrik konut talebinde bulundu.

Dışişleri Bakanlığı sözcüsü de yardım talebini doğrulayan bir açıklama yaptı:

AFAD, arama-kurtarma aşamasını izleyecek olan yeniden inşa safhasında yurt dışından çadırlara, prefabrik konutlara ve barınma konteynerlerine ihtiyaç duyulacağını Bakanlığımıza bildirmiştir.

Bu bilgi intikal eder etmez, tarafımıza evvelce yardım önerisinde bulunmuş tüm ülkeler ve uluslararası kuruluşlar nezdindeki temsilciliklerimize söz konusu kalemlerden oluşan dış yardımı kabul etmeye hazır olduğumuzun ilgili ülke makamlarına bildirilmesi talimatı gönderilmiştir.

Bu aşamada, yabancı ülkelerden/uluslararasi kuruluşlardan bilgi beklenmektedir.

JAPONYA 400 BİN DOLAR VE ACİL YARDIM MALZEMESİ GÖNDERİYOR

Japonya, mart ayında yaşadığı depremin acılarını sarmaya çalışırken, Van'daki depremzedeleri de unutmayarak, Türkiye'ye yardım gönderme kararı aldı.

Japonya'nın Ankara Büyükelçiliği'nden yapılan açıklamada, Japonya'nın Uluslararası İşbirliği Ajansı aracılığıyla depremden zarar gören Türkiye'ye 30 milyon Japon yeni (yaklaşık 400 bin ABD doları) ile çadır gibi acil yardım malzemeleri sağlamaya karar verdiği bildirildi.

Japonya hükümetinin acil yardım kararını Türk hükümetinin talebi üzerine depremzedelere insani bakış açısıyla yaptığı belirtilerek, söz konusu yardıma ek destek sağlanmasının da planlandığı kaydedildi.hürriyet