25 Eylül 2011 Pazar

Buse Yorga'nın 300 Puanla Alınmadığı Okula 240 Puan Alanlar Kayıt Yaptırdı


Buse Yorga'nın 300 Puanla alınmadığı okula 240 puan alanlar kayıt yaptırdı, bu nasıl adalet...

Soyadından kaybetti 
Buse Yorga sınavı kazanır ve mülakat için okula gider. Sırasını bekler ve gelecek soruları düşünür. Mülakattaki en önemli ve defalarca tekrarlanan soru ‘soyadının anlamı ne?’ Buse bilmiyorum der her seferinde. Ve mülakat biter. Buse diğer öğrencilerden yüksek puana sahip olmasına rağmen sınavı kazanamaz ve okula kesin kaydı yaptıramaz. Anne Gül Yurga durumu soyadına bağlar. ‘Acaba Ermeni olduğumuz mu düşünülmüş?’. Oysa "yedi göbek öteye kadar bir Ermeni yok" ailede.

Mülakatı kaybettiğini Perşembe akşamı okula asılan listeden öğrenen Buse, annesi Gül ve Ege Mahallesi Muhtarı Ali Kahraman lise için kayıtların son gününde koşturmaya başlarlar. Önce Mamak ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gidip “kayıt için ne yapabiliriz?” diye sorarlar. Buradan yetkililer aileyi ve muhtarı Ankara Mamak Cebeci Kız Teknik ve Meslek Lisesi’ne yönlendirir. Lise Müdürü, “Yerimiz yok, kazandığınız Ankara Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi’nde sizin için ayrılan kontenjan var. Bizim bütün sınıflarımız dolu. Kaydınızı kazandığınız okula yaptırmalısınız” der ve liseye kaydın son gününde aile tekrar yollara düşer.

ŞANSLARINI TEKRAR DENİYORLAR AMA...
Mamak Milli Eğitim’den sonuç alamayan aile ve muhtar kazandıkları belirtilen okula kayıt yaptırmak için Beşevler’e Çankaya Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gider. Ama oradan da sonuç alamazlar.

Buse, hakkıyla Ankara Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi’ni kazandığını fakat mülakatta soyadı yüzünden kaybettiğine inanıyor. Hakkını aramak okumak istiyor. Milli Eğitim Müdürlüğü’nden “Bizim yapacak bir şeyimiz yok, şikayetçiyseniz dilekçe doldurun” cevabını alıyor. Ancak, kayıtlar bu hafta cuma günü bitti. Buse ise kayıt yaptırmadığı için “Bu yıl okula gidemeyecek miyim?” telaşı içerisinde.

AİLE İKİNCİ ÇOCUK İÇİN DE ENDİŞELİ
Anne Gül Yurga, ilk okula kayıt döneminde böyle bir sorunla karşılaşmadığını söylerken, ikinci çocuğu Sude Rojin Yurga’nın okul kaydı için de şimdiden telaşlandığın belirtiyor. Anne olarak tek isteğinin kızını okula kayıt ettirmek olduğunu söyleyen Gül, “Kazandığı bir okul vardı, mülakatta reddettiler. Şimdi ise kaydını yaptıralım da herhangi bir lisede olur” diyor.

Eğe Mahallesi Muhtarı Ali Kahraman, “Bence ailenin endişesi doğru. Soyadından dolayı çocuğu Ermeni zannettiler ve elediler” derken, "Olanlar çocuğun psikolojisini çok bozdu bunun hesabını kim verecek?" diye de tepki gösteriyor. Kayıt işlemini çözemezlerse çözümü yargıda arayacağını söyleyen Muhtar, bu işin peşini bırakmamakta da ısrarlı.

BUSE HEM ÜZGÜN HEM KIZGIN
Son sözü bu garip kayıt hikayesinin kahramanına verelim. Buse kızgın ve üzgün: “Ben 300 puan aldım fakat okula 240 puanla dahi yerleşenler var. Mülakatta bana defalarca soyadımı sordular anlamını bilmediğimi söyledim. Daha sonra bana kaşlarını kim aldı dediler, annemin aldığını söyleyince de annemin işi soruldu kuaför dedim bana annen seni denek olarak mı kullanıyor dediler. Neye uğradığımı şaşırdım, sonrada Cumhuriyet Dönemi’ne ait üç soru sordular doğru cevapladım. Akşama kadar mülakat sonucunu bekledim ama kaybettiğimi gördüm. Mülakatta böyle sorular mı soruluyor?” BURCU CANSU/BİRGÜN