4 Eylül 2011 Pazar

Arda Turan'ın Attığım Golü Türkiye Cumhuriyeti’ndeki Bütün Halkların Şehit Olan Evlatlarına Armağan Ediyorum Sözü BDP'lilerden Büyük Alkış Aldı


Kazaklar’ı yıktı, konuştu!"
Bu golü Türkiye Cumhuriyeti'ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum" Kazakistan’a attığı altın golle Türkiye’yi zafere taşıyan genç golcü maçın ardından çok konuşulacak bir mesaj verdi: 

“Mutlu sona ulaştık, çok mutluyuz. Bu golü, içeride oturup konuşurken, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum, bütün Türk evlatlarına armağan ediyorum”

2012 Avrupa Şampiyonası elemelerinde Türkiye’nin Kazakistan’la oynadığı maçta son saniye golüyle takımına galibiyet getiren Arda, maç sonrası farklı siyasi söylemiyle dikkat çekti. 

İspanya’nın Atletico Madrid takımına transfer olan ve bu ülkeye yerleşen Arda, “Galibiyeti, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum” dedi. 

Bu sözleri maç sonrası televizyonlara yansıyınca, sosyal paylaşım sitelerinde adeta paylaşım rekoru kıran Arda, bir süre önce İspanya’dan telefonla bağlandığı Star TV’nin Matrax programında da, terör olaylarına dikkat çekerek “Hem Türk halkına hem Kürt halkına kendini Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı hisseden herkese sesleniyorum. Lütfen bu ölümler dursun. Çünkü ölenlerin hepsi bizim evlatlarımız, ağabeylerimiz, kardeşlerimiz” demişti.

"İSPANYA’DA OLDUĞUM İÇİN DEĞİL"
24 yaşındaki Arda’nın, Kazak maçından sonraki sözleri tam olarak şöyleydi:

“Mutlu sona ulaştık, çok mutluyuz. Bu golü, içeride oturup konuşurken, Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum, bütün Türk evlatlarına armağan ediyorum. Çünkü gerçekten ülkemde böyle şeylerin olmasını hiç istemiyorum. Çok üzülüyorum her Türk vatandaşı gibi. Bu konuda üzerime düşeni de yapmaya çalışıyorum, her defasında ifade etmeye çalışıyorum. İspanya’da olduğum için değil, Türkiye’de olduğum her zaman da bunu konuşmuştum. Hani gitti de konuştu falan diyorlar, bunlara gerek yok.”

BDP'DEN ARDA'YA ALKIŞ
BDP kongresinde Milli Futbolcu Arda Turan’ın ismi duyulunca salondan büyük alkış geldi.

BDP kongresine katılan konuk siyasi parti temsilcilerin konuşmaları sürerken ÖDP Genel Başkanı Alper Taş, Türkiye-Kazakistan milli futbol maçından sonra “Attığım golü Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bütün halkların şehit olan evlatlarına armağan ediyorum” diyen milli futbolcu Arda Turan’a selam göndererek “Arda kardeşime buradan selam olsun” dedi. Taş’ın bu sözleri salondan büyük alkış aldı.htspor.com