9 Ağustos 2011 Salı

Bilgi Üniversitesi'nde İşten Atmalar Devam Ediyor


Bilgi'de kıyım sürüyor
Bilgi Üniversitesi'nin el değiştirmesiyle birlikte yaşanan sıkıntılar bir yenisi daha eklendi ve 2 öğretim görevlisinin sözleşmesi yenilenmezken 25 asistan ve öğretim görevlisinin işine son verildi.
İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde işten çıkarmalar devam ediyor. Son olarak aralarında yedi yıldır asistanlık yapan, ders sayısı azaltılan ve programın kapatılması nedeniyle 25 ismin işine üniversite yönetimi tarafından son verildi.

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi Bölümü Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Erol Katırcıoğlu'nun sözleşmesi yenilenmezken Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Semra Somersan'ın da emekliye ayrıldığı söylendi.

Sendikalı Bilgi Üniversitesi Çalışanları adına yapılan yazılı açıklamada, işten çıkarmaların üniversite tanıtım günlerine denk gelmesine vurgu yapılarak şu ifadelere yer verildi:

"Bu kıyımın tanıtım döneminde yapılmış olması, Bilgi Üniversitesine hakim olan zihniyetin artık, alenen,  'öğrenci' değil, 'müşteri' çekmeye çalıştığını, bunun için de eğitim kadrosunun akademik kalitesine değil, pop kültür ürünü içeriksiz pazarlama stratejilerine ve reklam kampanyalarına güvendiğini  tüm çıplaklığı ile ortaya koydu."

"Sendikal faaliyet içinde olanlar temizleniyor"

Bilgi Üniversitesi'nde yaşananlar hakkında bianet'e değerlendirmelerde bulunan bir öğretim görevlisi, Bilgi'de daha fazla insanın sömürülmesi için yollar arandığı görüşünde.

Üniversite yönetiminin almış olduğu karar çerçevesinde doktorasını bitirmeyen ve yedi yıldır asistanlık yapanların üniversiteyle ilişiğinin kesileceğinin kararlaştırıldığını söyleyen öğretim görevlisi aralarında Reyda Ergün ve Alişan Çapan gibi bu yaz döneminde doktorasını bitiren kişilerin de işten çıkarıldığını söyledi ve sözlerine şöyle devam etti:

*  Bu karardan geri dönülmesi gerektiğini, Bilgi'den yetişmiş değerli insanların Bilgi'de kalması gerektiğini, bunun olumlu anlamda bir kurumsallık yaratacağını söyledik. Fakat geri adım atmadılar.  Ben sendikal faaliyet içinde olan insanların temizlendiği görüşündeyim.

* Bazı Türkçe dersleri kaldırılınca, o dersleri veren eğitmenler de çıkartıldı. Onların içinde de Akın Tek gibi sendika içinde yer almış olan insanlar var.

* Rektörlükte işten atma değil, işten atamama sorunu olduğuna dair konuşmalar geçtiğini duyuyoruz. Bilmem kimin tanıdığı diye işten çıkarılamayan birçok işe yaramaz insan olduğu konuşuluyormuş.

* O zaman, önce onları atabilirlerdi. İşten çıkarılan akademisyenlerin pek çoğu çok önemli işler yapmış insanlar. Aralarında pek çok asistanın göstermediği performansı gösterenler var.

* Şimdi bu başarılı arkadaşlarımızın işine son verdiler. Yerlerine yüksek lisans öğrencilerini 10 ay kadrosuz çalıştıracaklar. Sigortasız, sözleşmesiz şekilde çalıştıracakları bu insanlara tazminat ödemek gibi bir yükümlülükleri de olmayacak.

"Yönetim bir taşla iki kuş vurdu!"
bianet'e konuşan bir diğer öğretim görevlisi de üniversite yönetiminin bir taşla iki kuş vurmak derdinde olduğu görüşünde. Ancak verilen 27 rakamının gerçeği yansıtmadığını söyleyen öğretim görevlisi, bu 27 isimden birinin sözleşmesinin yenilenmediğini, birinin ikisinin emekliye ayrıldığını, üç kişinin programların iptal edilmesi, dokuz kişinin derslerin kaldırılması nedeniyle ve saat başına ücret karşılığı ders veren kadrosuz dört kişinin işten çıkarıldığını söyledi.

Aslında görevine devam eden 13 asistanın işten çıkarıldığını söyleyen öğretim görevlisi sözlerini şöyle sürdürdü:

* Total sayı 27 olarak gösteriliyor. Ancak tabloya ayrıntılı baktığımız zaman sözleşmesiz dört kişinin atıldığını söylemek mümkün değil. Bölümü kapatılanların ve Türkçe eğitmenlerinin de işten atıldığını söylemek doğru olmaz.

* Asistanlıkta yedi yılı dolduran 13 kişi ise işten atıldı. Daha önce Bilgi'de böyle bir uygulama yoktu. Bu yıl mütevelli heyeti asistanlıkta yedi yılı dolduran ve doktorasını tamamlamamış olanların işten çıkartılmasını istedi. Üniversite yönetim kurulunun da bunu kabul etmesiyle birlikte bu 13 isim asistanlıktan çıkarıldı.

* Şimdi şöyle bir sorun var: Bazıları yedi, sekiz yıldır asistan olarak okulda görev yapıyor. Biz bazılarıyla "Sen asistanlıktan emekli olacaksın" diye dalga geçiyorduk. Burada asistanlığı hayat boyu iş olarak görmek gibi bir eğilim de vardı ve doğru bir eğilim değildi.

* Bilgi'de yeni mezun olup asistan olmak isteyenler olamıyordu. Çünkü giren kalıyor ve tüm asistan kadroları dolu.

* Ancak Bilgi Üniversitesi yönetimi, bu gerekçeleri düşünerek bu kararları almadı. Bu asistanlar kıdemli hale geldikleri için maaşları normal asistan maaşından fazlaydı ve masraftan kısmak için atmaya karar verdiler. Bir de bu insanların hepsinin sendikalı olduğunu düşünecek olursak, yönetim kendi açısından bir taşla iki kuş vurmuş oldu.

İşten çıkarılan ve sözleşmesi yenilenmeyen personel:

Bahar Şahin, Beril Sönmez, Fırat Kaya, Gökçe Öcal, Evin Aslan, Aslı Odman, Oya Cesur Demir, Ömer Albayrak, Reyda Ergün, Göktürk Uyan, Erdem Akyazılı, Alişan Çapan, Hale Akay, Fatma Pınar Arslan, Hande Şahinkaya, Melda Keçeci, Akın Tek, Aslı Güneş, Öznur Şahin, Sibel Ercan, Yalçın Armağan, Selma Altıntaş Bursalıoğlu, Ali Serdar, Nesrin Şentürk, Sinem Çelebioğlu, Semra Somersan, Erol Katırcıoğlu
(bianet)