30 Temmuz 2011 Cumartesi

Öcalan Benim Yapacaklarım Bitti Taşeronluk Yapmayacağım


Öcalan: Benim yapacaklarım bitti
Abdullah Öcalan, 27 Temmuz Çarşamba günü İmralı’da avukatlarıyla yaptığı görüşmede yine çok önemli açıklamalarda bulundu. Devlet ve Kandil’e seslenen Öcalan, “Benim yapacaklarım bitti. Bundan sonra benim rolümü sürdürmem için sağlık, güvenlik ve özgür hareket alanının sağlanması gerekiyor. Artık bunlar olmadan hiçbir şey yapmıyorum” dedi. Siyasi gözlemciler, bu açıklamayı, Öcalan’ın "Beni İmralı’dan çıkarın" mesajı olarak yorumluyor. Öcalan’ın ‘Kandil de devlet de beni taşeron olarak kullanıyor’ söylemi ise devlete yönelik "Ben aradan çekilirsem Kandil’le baş başa kalırsınız" mesajı olarak yorumlanıyor. Öcalan’ın açıklamaları özetle şöyle:
İRAN’IN DURUMU SADDAM GİBİ:  İran'ın şu anki durumu Saddam'ın durumuna benziyor. İran Kürt özgürlük damarını kökten bitirmek istiyor, çok tehlikelidir. Türkiye İran'ı sahaya sürüyor ama tehlikenin farkında da değil. İran burada durmayacaktır, Kürtlerden sonra Türkiye'yi de baskısı altına almaya çalışacaktır. İran bölgede İsrail'e kadar hegemonyasını kurma peşindedir. ABD'nin politikaları da doğru değil, ABD objektif olarak İran'a yardım ediyor, İran ile aynı tarafa düşüyor!

HER İKİ TARAF DA BENİ İDARE EDİYOR: Ben burada pratik önderlik yapamayacağımı, bu şartlarda bunu sürdüremeyeceğimi söylemiştim. Her iki taraf da bana bir şeyler söylüyor. Devletin-AKP'nin zaten ne yaptığı ortada. Her iki taraf da beni idare ediyor. Aslında bu bir şantajdır. Kandil beni taşeron olarak kullanıyor. Devlet de heyeti taşeron olarak kullanıyor. Her iki taraf da beni taşeron olarak kullanıyor.

TAŞERONLUĞA SON VERİYORUM:   Bugün itibariyle buna son veriyorum. Benim yapacaklarım bitti. Bu şekildeki pozisyonum devlete de, Kürtlere de zarar veriyor. Bazıları da ‘Öcalan bu şartlarda orada yönetemez, yapamaz’ diyordu. Doğru söylüyorlar. Bu koşullarda barış görüşmesi yapılamaz.

AKP SAVAŞ İSTİYOR, ÇÖZÜM İSTEMİYOR: Ben taşeronluk yapmayacağım. Erdoğan'a da çağrı yaptım. Gerillayı güvenli bir alana çekeceğim demiştim. Ama buna dahi imkan tanımadılar. Öcalan “ben silahlı güçleri güvenli bir yere çekeceğim” diyorum. Buna dahi cevap vermiyorlar. Ben daha ne yapayım. AKP savaş istiyor, çözüm istemiyor. Hükümete açık mektubumdur. Eğer gözyaşının dinmesini istiyorsanız, gerillayı güvenli bir yere çekmemin yolunu açın. Böyle yaparsanız bir hafta içinde çözeriz.

ROL ALMAMI İSTERLSERSE ÜÇ ŞARTIM VAR: Benim rol almamı isterlerse üç şartım var; sağlık, güvenlik ve özgür hareket etme. Bu üç şartı sağlayabiliyorlarsa ben devam ederim. İki taraf da rolüm konusunda anlaşırlarsa, sağlık, güvenlik, özgür hareket alanı yaratırlarsa, rolümü oynarım. Bu şartları sağlayamıyorlarsa ben daha fazla devam etmeyeceğim.



Dersim’e ağır itham
Öcalan Blok adaylarının seçimde başarı kazanamadığı yerler hakkında da, sert yorumlarda bulundu: “Dersim ve Bingöl üzerine bir şeyler söylemek istiyorum. Buralar seçimlerde beklenenin elde edilemediği yerler. Bu durumun değerlendirilmemesi, üzerine gidilmemesini esefle karşılıyorum. Dersim'i idare eden, Dersim'i yönlendiren bir Gladio var. Aynı şekilde Bingöl'e yerleşen Bingöl'ü de idare eden bir Gladio var. Ama her iki yerdeki Gladio da aynı merkezden yürütülüyor. O Kamer Genç gibiler ‘biz Alevi Türküz, Kürt değiliz’ diyorlar. Bunlar Gladio elemanları, çocuklarını da Amerika'da okutuyorlar. Dersim'de Alevi-Zazacılığı bize karşı geliştiriyorlar. Yine Bingöl'de Şafi-Zazacılığı geliştiriyorlar. Bu ikisinin de kaynağı Gladiodur.