17 Haziran 2011 Cuma

Kılıçdaroğlu Elazığ Kütahya Batman ve Düzce'de Hayal Kırıklığına Uğradım Dedi


Kılıçdaroğlu'nu hangi iller hayal kırıklığına uğrattı
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, partisinin seçim çalışmalarını takip eden gazetecilerle kahvaltıda bir araya geldi. Kılıçdaroğlu CHP'nin milletvekili çıkaramadığı Elazığ, Kütahya, Batman ve Düzce'de hayal kırıklığı yaşadığını söyledi.Kılıçdaroğlu açıklamalarda bulunuyor.
İşte Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarından satır başları:

Seçimde Düzce, Elazığ, Kütahya ve Batman beni hayal kırıklığına uğrattı Yağmur yağsa CHP'den bildiler Zamanı geldiğinde kişiler koltuğu bırakmalı - Beklediğimiz oyu aldık mı? Hayır. Bunu baştan beri söylüyoruz.

Bu sonucu hezimet olarak değerlendirmek gerekir mi? Hayır..

İnsaflı bir değerlendirme yapmak gerekiyor. Bütün medyayı izliyorum. Bütün köşe yazarları bizim çalıştığımız konusunda hem fikir. Ama beklediğimiz sonucu alamadık.

Ortada bir sonuç var. katkı verecek her partiliye saygımız var.

Önemli bir ayrıntı o da şu: CHP’lilerin medya üzerinden eleştiri yapmalarını doğru bulmuyorum.

Ben genel başkanım. Varsa eleştirilecek bir şey randevu alınır oturur konuşuruz.

Medya üzerinden konuşmak doğru değil.

Normal akış içinde kurultay yapacağız. Ben kimseye aman imza atın ya da yapmayın demedim.

İl başkanları toplantısı yapacaktım. Genel Başkan baskı yapıyor diye bir düşünce ortaya çıkmasın diye erteledim. Demokrasiyi özümsemiş biriyim.

Kurultay istemek de istememek de ayıp bir şey değil.

Ama medya aracılığı ile tartışmanın doğru olmadığı kanısındayım.

Ben kimsenin kalbini kırdığımı düşünmüyorum. Aksine hakaretlere maruz kaldım ama sesimi çıkarmadım sadece dava açtım.

ANAYASA TARTIŞMALARI 
Anayasa değişikliği ile ilgili bizim tavrımız belli. Ama bu değişiklikler konusunda AKP’nin tavrı nedir onları bilmiyoruz.

Kapımız açık dedik. Önce öğreneceğiz. Neyi değiştirmek istiyorlar öğreneceğiz.

Bizim beklediğimiz şudur: TBMM Başkanı anayasa değişikliği için bir çağrıda bulunmalı. O çağrı çerçevesinde siyasi partilerden eşit sayıda temsilci görevlendirilmeli ve çalışmaya başlamalıdır.

Bu heyet barolar üniversiteler gibi pek çok kuruluşun görüşünü alır ve sonuca ulaşılır.

ÖZERKLİK İFADESİ 
Her seçim sürecinde görülen çarpıtmaları bu seçimde de gördük. Özelikle AKP yanlısı medya söylediklerimizi çarpıtarak aktardı.

Parlamentonun kabul ettiği yerel yönetimler yasasındaki çekinceleri kaldıracağız dedik.

Bu sadece Hakkari için değil İzmir, Antalya İstanbul için de geçerli bir durum.

Biz yerel yönetimlerin sağlıklı mali kaynaklara kavuşturulmasını istiyoruz.

Yerel yönetimler zaten özerk. İstanbul’daki belediye başkanının Trabzon’daki halk mı seçiyor. Kendi meclisi kendi bütçesi var.

Biz bu özerkliği güçlendirmek istiyoruz. Ama merkezi yönetimin denetimi olacak.

Sayın Erdoğan o kadar çarpıttı ki “eyaletler kurulacak” dedi. ne eyaleti ağzımızdan çıkmayan ifadeler.

İMRALI’YLA GÖRÜŞME 
Hükümet zaten İmralı’yla görüşüyor. Ama görüşmenin ilk yapıldığı dillendirildiğinde Sayın Erdoğan çıkıp “Bunu söyleyen şerefsizdir” dedi.

Şimdi ben size soruyorum kim şerefsiz. Yapılan görüşmeyi açıkladılar. Bu laf söylendiğinde Sayın Erdoğan çıkıp “Bunu söyleyen şerefsizdir” dedi. şimdi görüşmeler sürüyor. Ben de aynı şeyi soruyorum: Kim şerefsiz.

DEMİREL’İN SÖZLERİ 
O konuda düşüncemi açıkladım. Herhangi bir yorum yapmak istemiyorum.

Ak Parti’NİN YÜZDE 50 OY ALMASI 
Seçim sonuçlarını her lider soğukkanlılıkla karşılaması gerekir.

Nasıl daha fazla oy alabiliriz değerlendirmesi yapıyoruz. Raporlar hazırlıyoruz. Önce bunu soracağız.

Sonra öbür cepheye bakacağız. AKP’nin uzun süre iktidarda kalmasından dolayı oy yıpranması gerekiyordu bunu yaşamadı bunu da inceliyoruz.

“HAYAL KIRIKLIĞI YAŞATAN İLLER” 
Ben öncelikle Elazığ’dan, Kütahya’dan, Batman’dan milletvekili bekliyordum.

Burada oylarımız yükseldi ama milletvekili çıkaramadık.

Düzce beni çok umutlandırmıştı. Oyumuz arttı ama milletvekili çıkaramadık.

Bolu ve Sakarya’dan da uzun süre sonra milletvekili çıkardık.