13 Haziran 2011 Pazartesi

Erol Dora İlk Süryani Milletvekili İlk Süryani Milletvekil Erol Dora


Erol Dora İlk Süryani Milletvekili
TBMM'nin ilk Süryani milletvekili

Mardin'de yapılan seçimde 6 milletvekilinden 3'ünü bağımsız adaylar kazanırken, Erol Dora TBMM'ye giren ilk milletvekili oldu.

Mardin'de yapılan seçimde 6 milletvekilinden 3'ünü AK Parti, 3'ünü BDP'nin desteklediği bağımsız adaylar kazandı. BDP'nin desteklediği bağımsız Gülseren Yıldırım, KCK davasından tutuklu bulunuyor. Bağımsız milletvekili seçilen Erol Dora da TBMM'ye giren ilk Süryani milletvekili oldu.

Erol Dora 1964'te Şırnak'ın Silopi ilçesinde doğdu. İlk, orta öğrenimini İstanbul'da tamamladı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun olan Dora, Süryani Katolik Vakfı'nın da avukatı.

Mardin'de BDP'nin desteklediği bağımsız milletvekili adayı kapatılan DTP'nin eski Genel başkanı Ahmet Türk, kendi köyünde kullandığı oyunu, partinin desteklediği diğer aday Süryani asıllı Erol Dora'ya kullandığını açıklamıştı.

Türk, "Burası benim köyüm. Bu köyden de, bu ilçeden de şahsıma çıkacak bir tek oyu istemediğimi ve oyların aday arkadaşımız Süryani kökenli Erol Dora'ya verilmesini istemiştim. Yani anlayacağınız ben de, benim ailem de benim köyüm de, benim ilçem de bana oy vermeyecekler" demişti.