5 Haziran 2011 Pazar

CHP Adana Mitingi Yapıldı 2011


CHP Adana Mitingi Yapıldı 2011   

CHP Adana Mitingi
Peki Recep bey, senin oğlun 21 gün valinin gözetiminde askerlik yaparken hiç aklına gelmedi mi bu memleketi kim savunacak diye.


Peki Recep bey, senin oğlun 21 gün valinin gözetiminde askerlik yaparken hiç aklına gelmedi mi bu memleketi kim savunacak diye. Recep bey merak etmesin CHP'de, onun kadrolarında 1920'lerin Kuvayi Milliye ruhu vardır. Recep bey merak etmesin, eğer ülke savunulacak duruma gelirse, bizler değil 9 ay 9 yıl da askerlik yaparız. 1923'lerde, bu ülkeyi kuranlar büyük insanlar, onlar dediler ki köylü, milletin efendisidir. Köylü, başımızın tacıdır. Çünkü köylü çalıştı, köylü üretti, köylü kazandı. Çünkü köylü üreterek karnımızın doymasına imkan verdi" 

Resmi rakamlara göre 12 milyon 715 bin yoksul olduğunu söyleyen Kılıçdaroğlu, "Resmi rakamı söylüyorum, gayri resmi 15 milyon 600 bin. İnsanlar yatağa aç giriyor. Her dört çocuktan biri aç yatıyor. Bu ülkede halkın iktidarında, bir çocuk bile yatağa aç girmeyecek. Herkesin karnı doyacak. Ben bunu söylüyorum Recep beyin bana söylediği 'Sen parayı nereden bulacaksın' diye soruyor" dedi. 

Kılıçdaroğlu, kendisini dinleyenlere, "Türkiye'de para var mı?" diye üç kez sorduktan sonra, "Para var ama parayı halkın çıkarları için kullanacak siyasi otorite yok. O otoritenin adı AKP. AKP, cebine çalışır halka çalışmaz. Bunu bilmenizi isterim. Mazot gemiciğe 1, 5 lira, kamyoncu ne olacak? Kamyoncu esnafının başımın üzerinde yeri var. Deposunda 10 numaralı yağ yakan kamyoncu esnafı her yerde senin sorununu da çözeceğiz. Sadece mazot değil, Gittiğim her yerde kamyoncu esnafı ziyaret ettim, onlarla konuştum. onların çayını içtim, dertlerini dinledim. Şimdi bir şey istiyorum. Oyunuzu istiyorum, oylarını verecekler onlar da rahat bir nefes alacak" diye konuştu. 

Konuşması sırasında bazı vatandaşların fenalık geçirdiğini görünce ara vererek, müdahalede bulunulmasını isteyen Kılıçdaroğlu, "112 acil servis her mitingde olur. Acil servis buraya geldi mi?" diye sordu. Kılıçdaroğlu, daha sonra sağlık ekiplerinin rahatsızlanan vatandaşlara müdahalede bulunması ricasında bulundu. 

Kılıçdaroğlu, bir pankart da göstererek "Diyor ki, 9 yılda usta olamadın diyor, bundan sonra mı olacaksın? Bir şey söyleyeyim, ben onun ustalığının hangi alanda olduğunu çok iyi biliyorum. Biliyorsunuz değil mi? İktidarı hangi konuda ustadır? Çok iyi bilirsiniz. Ama Kemal kardeşiniz bunun hesabını soracak. AK Parti'nin genel merkezine bağlanan hortumları keseceğim, hiç endişe etmeyin siz" dedi. 

-ADANA'LI ÇİFTÇİLERE- 

Adanalı çiftçilere de seslenen Kılıçdaroğlu, şunları kaydetti: 

"Çiftçimize geliyorum, limon dalda 30 kuruş, bir çay 50 kuruş, bu adalet midir? O zaman yapacağımız bir şey var 12 Haziran'da sandığa gideceğiz. Adı adalet olan ama adaletsizliğin timsali olan AK Parti'ye ders vereceğiz, söz mü? Sizler söz verirseniz kesin bu iş olmuştur. Hiç merak etmeyin fişini de çekeceğiz, dizayn da edeceğiz hiç meraklanmayın siz. Çiftçiye mazotu 1, 5 liradan vereceğiz. Bütün çiftçi kardeşlerim defterlerinin köşesine yazsınlar. Çiftçiye mazot 1, 5 lira olacak. Çiftçinin elektrik borcu silinecek. Çiftçi, halkın iktidarında rahat bir nefes alacak. Gençler umudunuz olan gençler, siyasete her gün biraz daha fazla giren gençler, ülkenin sorunlarına sahip çıkan gençler, size de sözlerim var. Birinci sözüm şu sizin askerlik sürenizi önce 15 aydan 9 aya ardından aşamalı olarak 6 aya indireceğiz. " 

-"CHP İÇİN 10 DAKİKA ÇALIŞIN"- 

"Adana'nın pamuğu hayal, Yunanistan'ın pamuğu gerçek oldu' pankartını okuyan Kılıçdaroğlu, "Ben günde 16 saat çalışıyorum, örgütler de çalışıyorlar. Ama sadece bizim çalışmamız yetmez. Bu ülkenin yürekli insanlarından, Aydın insanlarından, alın terine değer veren insanlarından bir şey istiyorum. Ben 16 saat, siz CHP için 10 dakika çalışın. Sadece 10 dakika, kahvedeki arkadaşınıza söyleyin. Hanımlar güne gittiğiniz zaman söyleyin. Gençler parkta buluştuğunuz arkadaşınıza söyleyin. Lokantada yemek yerken söyleyin, bu sefer başka. Geçmişte hangi partiye oy verildiyse verildi. Ama şimdi hepimiz Cumhuriyet Halk Partisi'nin çatısı altında buluşalım" diye konuştu. 

Kılıçdaroğlu, "Ülkemiz için geleceğimiz için, demokrasi için, özgürlükler için, insan hakları için, barış için, kan akmaması için, huzur için, herkesin karnının doyması için 10 dakika çalışmaya bana söz veriyor musunuz?' diyerek, kendisini dinleyenlere üç kez sorduktan sonra şöyle devam etti: 

"Bir arkadaşınızı ikna edip CHP'ye, alın terinin partisine oy vermeyi sağlamakta söz veriyor musunuz? Söz mü? Sizler söz verdiyseniz Recep beyin bir ezberi daha bozulmuştur. Recep beyin ezberini bozmak benim de sizin de göreviniz. " 

Ceyhan'ın en büyük enerji merkezi olacağını kaydeden Kılıçdaroğlu, 

"Ceyhan'a yabancılar geldi mi?" diye sorduktan sonra, "Yabancılar, yatırım yapmak istediler. Rafineri kurmak istediler ama Recep bey ne dedi? "Orayı bizim Çalık'a vereceğim" dedi" iddiasında bulundu. 

Annelere de seslenen Kılıçdaroğlu, "Anneler çocuklarınızı okutursunuz, üniversiteye gönderirsiniz, üniversite biter beklersiniz çocuk iş sahibi olsun diye. Recep bey ne dedi, "Her üniversiteyi bitiren iş bulacak diye bir kural yok" dedi. Allah aşkına boğazından kesip, çoluğunu çocuğunu üniversiteye gönderen aileye nasıl diyebilirsin? Her üniversiteyi bitirenin işi de olacak, aşı da olacak. Mutlu bir evlilik yapacak. Türkiye'ye sahip çıkacak. 12 Haziran 2011'de AKP'yi sandığa gömecek" dedi. 

-TAŞERONLUĞU BİTİRECEĞİZ"- 

Kılıçdaroğlu, kendisini dinleyenlerin taşeronlukla ilgili yakınmalarını yansıtan pankartlarını da okuyarak, "Merak etmeyin taşeronluğu bitireceğiz. Çağdaş kölelik olan taşeronluk tarihe gömülecek" dedi. 

İşçi sendikası liderlerine de bir şey söylemek istediğini belirten Kılıçdaroğlu, "Kusura bakmasınlar. 600 bin işçi sözleşme bekliyor. 600 bin işçi kaç aydır bekliyor görüşmeler yapılacak diye, yapılıyor mu? Peki bu sendikacılar nerede? Nerede onlar? Buradan söylüyorum halkın iktidarında sendika ağalarına yer olmayacak. Sendikacı işçinin hakkını koruyacaktır. Taşeronu bitireceğiz, sendikalı, toplu sözleşmeli, kadrolu olacaksınız. Onurunuzla çalışıp, onurunuzla evinize ekmek götüreceksiniz" diye konuştu. 

Kılıçdaroğlu, konuşmasının son bölümünde, kürsüde, kendisinin arkasında konuşmasını dinleyen milletvekili adaylarını da yanına çağırarak, 

"Milletvekillerini size emanet ediyorum. Milletvekili adaylarımız sizin çocuklarınız. Bunları size emanet ediyorum. Emanete evet diyor musunuz?" diyerek üç kez sorduktan sonra, konuşmasını, "Ben onları size, sizi de Allah'a emanet ediyorum. Allah'ına kurban Adana" diyerek tamamladı. 

Kılıçdaroğlu, mitingine son verirken, güvercin uçurdu. 
Adana Anadolu Ajansı