31 Mayıs 2011 Salı

Nedim Şener'e Beraat


Nedim Şener Beraat Etti
Bakırköy 2. Asliye Ceza Mahkemesi, gazeteci Nedim Şener'in soruşturmanın gizliliğini ihlal etmek suçundan yargılandığı davada beraat kararı verdi.


Ergenekon davasından tutuklu bulunan Şener, Bakırköy 2. Asliye Ceza Mahkemesi'ndeki ikinci duruşmaya Silivri Cezaevi'nden getirildi. Duruşmaya Şener’in annesi Hüsniye Şener, eşi Vecide Şener, yeğeni Eda Yaman, yakınları ve taraf avukatları ile CHP İstanbul Milletvekili Adayı Şafak Pavey , Pavey’in annesi gazeteci Ayşe Önal, Hrant Dink’in ağabeyi Orhan Dink katıldı. Duruşma salonunun küçük olması nedeniyle basın mensuplarının çoğu duruşmayı izleyemedi. 

“HABERİ HAZIRLADIĞIM TARİHTE GİZLİLİK KARARI YOKTU" 

Duruşmada son sözü sorulan Şener, önceki celse yaptığı savunmayı tekrarladığını belirterek, “Soruşturmada gizlilik kararının tarihi ile suça konu yazının yayın tarihi aynıdır. Yazıyı bir gün önce hazırladığımı düşündüğümüzde benim haberi hazırladığım tarihte böyle bir gizlilik kararının mevcut olmadığı anlaşılacaktır. Dolayısıyla benim böyle bir kararın alınabileceğini de önceden bilebilmem mümkün değildir. Suçsuzum. Beraatimi talep ediyorum" diye konuştu. Mahkeme ise Şener’e atılı suçun kasıt ve unsurları oluşmadığından sanığın beraatine karar verdi. 

“HAYATIMIZ MAHKEMELERDE GEÇİYOR" 

Duruşmanın ardından gazetecilere açıklama yapan gazeteci Ayşe Önal, “Hayatımız mahkemelerde geçiyor. Hrant’ın duruşmaları, Nedim’in duruşması, bir kez daha arkadaşlarımızın suçları tanımlanmadan niçin içerde oldukları bilinmeden, tutukluluk hallerinin devamlarını protesto ediyoruz. Bugün özellikle Nedim için burada olduğumuz için suçunun derhal tanımlanmasını ve serbest olarak yargılanmasını istiyoruz" dedi. 

“SUÇSUZLUĞU TEK TEK KANITLANIYOR" 

Milletvekili adayı Şafak Pavey ise, “Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Sözleşmesi’ne göre 9. maddesine göre bir insanın suçu belli olmadan tutuklu olarak tutulamaz. Nedim her zaman ki gibi güler yüzlülüğü zarifliği ile mahkeme salonunda hiçbir zaman sıkıntılar yaşanmıyor. Onun için biz buradayız. Hep beraber bu hukuksuzluğa karşı durmaya çalışıyoruz. Beraat kararı her zamanki gibi onu da bizi de çok keyiflendirdi. Suçsuzluğu tek tek kanıtlanıyor. Bu çok umut verici artık hala tutuklu bulunması asla umut verici değil" diye konuştu. 

"ADALETE GÜVENİYORUZ" 

Annesi Hüsniye Şener de “Bugün çok mutluyum. Çocuğumun suçlu olduğuna ben de inanmıyorum. İnşallah bundan beraat etti ötekilerden de beraat edecek. Adalete güveniyoruz" dedi. 

Şener, Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığınca hazırlanan iddianamede, 30 Eylül 2010’da Milliyet gazetesinde yayımlanan "Şenay Avcı: Kimlikler görev gereğiydi" başlıklı haberde, Hanefi Avcı’nın şüphelisi olduğu, İstanbul Özel Yetkili Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturmanın gizliliğinin ihlal etmekle suçlanıyordu. İddianamede, Şener’in bu suçtan TCK’nın 285/1 ve 3. maddeleri uyarınca 1,5 yıldan 4,5 yıla kadar hapisle cezalandırılması isteniyordu. (aa)