14 Mayıs 2011 Cumartesi

Galatasaray Başkanlığı İçin Mehmet Helvacı Ünal Aysal Turgay Kıran Yarışıyor


Galatasaray 34. başkanını seçiyor 
Galatasaray'ın 34. başkanınının belirleneceği Olağanüstü Genel Kurul'da üyeler sandık başında... Oy verme işlemi saat 15:00'de sona erecek ve ardından sayım işlemi başlayacak...


Üyeler seçimlerde, Mehmet Helvacı için kırmızı, Ünal Aysal için sarı, Turgay Kıran için ise gri renkli oy pusulalarını kullanacaklar.

Galatasaray'da yenilenen kulüp tüzüğüne göre, bugün seçilecek olan başkan ilk kez 3 yıl için göreve gelecek.

POLAT GENEL KURULA KATILMADI 

GENEL KURUL'DAN AYRINTILAR

Genel Kurul üyelerin oy vereceği sandıkların belirlenmesiyle başladı. Ardından başkan adayları son konuşmalarını yaptılar. İşte adayların konuşmaları:

Mehmet Helvacı:

"Tüzüğümüzün belirlediği kurallar çerçevesinde, Galatasarayımızın geleceğini yakından ilgilendiren bu tarihi seçimden önce size seslenmekten büyük mutluluk ve onur duyuyorum. Hepinizin bildiği gibi 15 Ocak'taki stat açılışına müteakip yaşanan sıkıntılı süreçte çok net bir ifadeyle acilen seçime gidilmesini vurguladım. Asırlık tarihe sahip bir kulübün onurlu bir üyesi olarak, kendi üyeleri, kendi taraftarını adli makamlara şikayet etmeye kalkan bir yönetimin devam etmesinin Galatasaray'a haksızlık olduğunu dile getirdim. Ancak aldığım yanıt bu çağrıyı yapan arkadaşlarımla birlikte istifaya davet edilmek oldu. Genel kurul iradesiyle göreve gelmiş biri olarak ancak genel kurul iradesiyle ayrılacağımı söyleyerek görevde kaldım. Galatasaray'ın menfaatlerini ve Galatasaraylılık değerlerim gereği o masada kalmayı tercih ettim. Çünkü bunun doğru olduğunu biliyordum. Yine hepimizin hatırlayacağı gibi 27 Mart'ta Mali Genel Kurul'u yaşadık. Ne zamanki genel kurul yönetimle ilgili kararını verdi, genel kurulun iradesi bu yönde tecelli etti, ben ve benimle birlikte hareket eden arkadaşlarım görevimizden istifa ettiğimizi açıkladık. Çünkü yetkiyi veren ve alan da genel kuruldur ve onun iradesine saygı duymak, buna uygun davranmak her Galatasaraylının görevidir. Her ne kadar bazı belirsizlikler yaşansa da sonuç olarak bugünkü seçim tarihi belirlendi. Bu süreçte Galatasarayımızı geleceğe taşıyacak bir plan ve programla ben ve arkadaşlarım yarıştaki yerimizi aldık. Bu göreve talip olurken en büyük cesareti son 7 yılda yönetim içinde sorunların teşhis ve tedavisinde edindiğim tecrübe ve bilgiden aldım. Galatasaray'ın en önemli sorununun ne sportif, ne ekonomik, sadece yönetimsel olduğunu gördüğüm için mutlaka 'seçim' dedim. Bana göre Galatasaray başkanlığına talip olan kişi, Ali Sami Yen'in koltuğuna talip olduğunun farkında olmalıdır. O nedenle de başarısını, o görevi gerçekten hak edip etmediğini, yapacakları kadar yapmayacakları da belirleyecektir. Değerli Galatasaraylılar en başından beri sloganımızı 'biz bir aileyiz' olarak dillendirdik. Galatasaray'ı daha güzel günlere götürmek için yaptığımız çalışmalarda bugün bu salondaki birlikteliğimiz, katılımımız, bu ailenin ne denli büyük olduğunu çok güzel ortaya koyuyor. Galatasaray büyük bir ailedir ve hak ettiği gibi yönetilmelidir. "

Turgay Kıran:

"Mustafa Kemal Atatürk'ümüz, 'Ben, sporcunun zeki, çevik ve ahlaklı olanını severim' demiş. Biz de bu seçimde bir beyaz sayfa açmak için günlerdir sizin huzurunuzdayız. Her yerde proje, program ve arkadaşlarımızı tanıttık. Yeni bir sabahın, yeni bir güneşin doğuşundayız. Artık söz sırası sizde. Umuyorum ki özgür iradenin hakim olacağı bir genel kurul yaşarız."

Ünal Aysal:

"Geçtiğimiz 30 gün içinde elimizden geldiğince gerek sizle veya basın yoluyla düşüncelerimizi, Galatasaray için yapmak istediklerimizi dile getirmeye çalıştık. Arkadaşlarımla ben, Galatasaray'ın en iyisi olması dileğiyle planladıklarımızın hepsini teker teker bilgilerinize sunduk. Bugün daha fazla bu konuda sizi yormak istemiyorum. Sadece bugün buraya kadar zahmet edip gelen, Galatasaray'a sahip olan, Galatasaray'ın etiklerine ve istikbaline sahip olmak isteyen üyelere özellikle teşekkür etmek istiyorum. Yeni bir Galatasaray kurmak niyetinde değiliz. Galatasarayımız her türlü etik değerlere ve her türlü techizata sahip. Tek yapmak istediğimiz Galatasaray'ı bu yetenekleriyle, bu özgüveniyle tekrar bir araya getirmek, birliği, beraberliği ve hep beraber sevinmeyi yeniden öğrenebilmektir. Size bu konuda elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğimize şu anda sadece bu konuda bir vaatte bulunabilirim. Hayırlı olsun, iyi seçimler diliyorum"

3 başkan adayının da konuşmasının ardından üyeler oy vereceği sandıklara doğru yöneldiler ve oy verme işlemi başladı...hurriyet.com.tr