27 Nisan 2011 Çarşamba

Kanal İstanbul Projesi Nedir Nerede Yapılacak Nasıl Yapılacak

Kanal İstanbul Projesi
Basbakan çılgın projesi nedir_başbakan recep tayyip erdoğanın çılgın projesi nedir?başbakan çılgın projeyi ne zaman açıklayacak?başbakan erdoğan çılgın projesini saat kaç'ta açıklayacak? saat 11 de çılgın proje mi açıklanacak?çılgın proje kanal istanbul mu?çılgın proje kanal istanbul nasıl olacak?
İSTANBUL'A İKİNCİ BOĞAZ!


Türkiye 2023'e böyle büyük bir projeyle girmeyi haketmektedir dedik ve bunun adımını attık. Şu anda açıklayacağım bu proje çok boyutlu bir porjedir. Bu proje aynı zamanda birenerji, ulaştırma, tarım, eğitim istihdam projesidir. Bu proje bir şehircilikailekonutprojesidir. REn önemlisi de bu proje bir çevre projesidirİstanbul'un çevresini korumaprojesidir. Açıklamadan önce iki hususun altını çiziyorum. Biz çok uzun bir süredir buproje üzerinde büyük bir titizlilikle, dar çerçevede çalıştık. Projenin tam olarak yeri ve maliyeti konusunu gizli tutmaya devam edeceğiz. Açıkladığımız anda bir çok olumsuzlukların olacağını görebiliyoruz. Yeri ve maliyeti belirlenmiş durumdadır. Etütçalışmaları 2 yıl sürecek. Böyle devasa bir projenin yer ve maliyet açısından değişikliklere uğracak olması da tabiidir...
Dünyada içinden nehir geçen nica şahirler vardır. Ama içinden deniz geçen yegane şehirİstanbul'dur. Şu andan itibaren başlattığımız proje ile artık İstanbul içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşüyor.
İstanbul'da bu projeyle beraber iki yarım ada, bir ada oluşuyor. Ve bu projeyle beraber bir yarım ada daha oluşacak. İstanbul'un Avrupa yakasında, Karadenizle, Marmara denizi'nin arasına yaklaşık 45 - 55 metre uzunluğunda bir kanal yapıyoruz. İstanbul'umuza 'Kanalİstanbul'u kazandırıyoruz.
Kanal üzerine inşaa edeceğimiz köprülerle, kara ve demiryolu ulaşımı hiç bir kesintiye uğramayacak. Üçüncü köprü... O da bu kanalın üzerinden geçecek. Kanalın inşaası sırasında, milyonlarca metreküp harfiyat çıkarılacak. 25 kilometre derinliğinde toprak kazılarak bunlar uygun yerlere taşınacak.
Bu proje İstanbul'u, Türkiye'yi, dünyayı çok yakından ilgilendiriyor. Amaç boğaz trafiğini azaltmaktır. Şuanda İstanbul Boğazı'ndan yılda 358 milyon 590 bin ton yük taşınıyor.
Kanal İstanbul'dan günde 130 ila 160 arasında geminin geçmesini hedefliyoruz. İstanbulBoğazı'ndan günde 149 gemi geçtiğini düşününce trafiği düşürmek yerine arttıracaktır.Kanal sadece bir ulaşım değil, kanal çevresinde modern bir yaşam çevresini de oluşturacağız. Kongre, festival, fuar merkezleriyle konutlarıyla Kanal İstanbul yeni biryaşam merkezinin de ortaya çıkmasını sağlayacak. İstanbul'un en büyük havalimanını da bu bölgede yerleştireceğiz. Yaklaşık 60 milyon kapasitelik bir havalimanı olacaktır. Kanalve çevresi Türkiye'den ve tüm dünyadan turistleri cezbederken, İstanbul Boğazı çok dahafazla çekim alanı olacak.
Kanalın suyu durgun olmayacak. İstanbul'un yer altı ve yerüstü su kaynaklarına zarar vermeyecek. İstanbul'da bir su sorununa asla sebeb olmayacak. Tabi yaşamınmuhafazasına, tarım alanlarının korunmasına dikkat edilecek. Kanaldan çıkan toprak sönmüş maden ocaklarının örtülmesi için kullanılacak.
Kanalın finansmanı noktasında hiçbir sıkıntı sözkonusu değildir. Kanal cazip bir yatırım alanı olma özelliğini taşıyor. Böyle büyük bir proje her ayrıntının hassasiyetle hesap edilmesiin gerektiriyor.
Kanalla ilgili bir çok ayrıntı ortaya çıkmış durumda. Maliyet hesaplarının bir kısmı yapılmış durumda. Anca spekülasyonlara mahal vermemek için bu ayrıntılara girmeyeceğim. 12 Haziranı'ın ardından etüt çalışmalarını yapacağız ve ağırlıklı olarak hazine arazilerinin olduğu yerleri kullanacağız. Kimsenin mağduriyetine izin vermeyeceğiz.
Bu açıklamalarımızı seçime kadar aralıklarla açıklayacağız. Ankara ve İzmir'e ait olanları da açıklayacağız. Laf ola beri gele yok. İcraat istiyoruz biz. Bu kadro ustalık anlayışını yakalamış bir kadrodur. Çırak dahi olamamış olanlarla bir yere varılmaz. İstikrar sürsün, Türkiye büyüsün. Biz bunu önemsiyoruz. gazetevatan.com