12 Şubat 2011 Cumartesi

2011 Öğrenci Afının Ayrıntıları Ve Son Durum

11 Şubat 2011 Öğrenci Affı Son Durumu 

Meclis Genel Kuruluna Af Kanunu Şu Şekilde Gelmişti
113 üncü maddesi; yükseköğretim kurumlarından ilişikleri kesilen öğrencilerin öğrenimlerine
2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde başlama imkanının getirilmesini, öğrenim hakkından
yaralanacak olan kişilerin kayıt sırasında askerliklerinin tecil edilmiş sayılmasını ve halen askerde
olanların başvuru haklarının saklı tutulmasını, öğrenim hakkından yararlanan öğrencilere
yükseköğretim kurumlarının imkanları ölçüsünde çalıştıkları veya ikamet ettikleri illerdeki
yükseköğretim kurumlarına ve açık öğretim fakültesinin eşdeğer programlarına yatay geçiş imkanının
getirilmesini ve Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı eğitim kurumları ile Polis Akademisi ve bağlı
yükseköğretim kurumlarından 22/10/2008 tarihi itibarıyla ilişiği kesilenlerin de Yükseköğretim
Kurulunca uygun görülen yükseköğretim kurumlarına intibaklarının sağlanmasını öngören
hükümlerin eklenmesi suretiyle 177 nci madde olarak,
MADDE 177- 2547 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 58- Yükseköğretim kurumlarında hazırlık dâhil bütün sınıflarda
intibak, ön lisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü öğrenimi gören öğrencilerden bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar, kendi isteğiyle ilişikleri kesilenler dâhil, terör
suçundan hüküm giyenler hariç her ne sebeple olursa olsun ilişiği kesilenler ile bir programı
kazandıkları halde kayıt yaptırmayanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş
ay içinde ilişiklerinin kesildiği yükseköğretim kurumuna başvuruda bulunmaları şartıyla bu
Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen esaslara göre 2011-2012 eğitim öğretim yılında
öğrenimlerine başlayabilirler. 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi için bu maddenin
yürürlük tarihinden itibaren on gün içinde başvuranlardan durumu kurumlarınca uygun
bulunanlar 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde eğitim öğretime başlayabilirler.
Müracaat süresi içinde askerlik zamanı gelmiş olanların askerlikleri tecil edilmiş sayılır. Bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihte askerlik görevini yapmakta olanlar terhislerini takip eden
2 ay içinde ilgili yükseköğretim kurumuna başvurmaları halinde bu maddede belirtilen
haklardan yararlandırılır. Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı eğitimkurumları ile Polis Akademisi
ve bağlı yükseköğretim kurumlarında tıpta uzmanlık, önlisans veya lisans düzeyinde öğrenim
görürken 22/10/2008 tarihinden itibaren bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar terör
suçundan hüküm giyenler hariç her ne sebeple olursa olsun kurumları ile ilişiği kesilenler, bu
maddenin yayımı tarihinden itibaren yukarıda belirlenen süre içerisinde başvurmaları halinde
Yükseköğretim Kurulunca uygun görülen yükseköğretim kurumlarına intibakları sağlanır. Bu
maddede yer alan hükümlerden yararlanarak ayrıldığı yükseköğretimkurumuna kayıt yaptırıp
işi veya ikametinin başka bir ilde bulunduğunu belgeleyenler, üniversiteye giriş yılı itibarıyla
geçmek istediği üniversitenin taban puanını sağlamaları ve ikamet ettikleri ildeki yükseköğretim
kurumlarının senatolarının da uygun görmesi halinde, senatolar tarafından belirlenen usul ve
esaslar çerçevesinde ikamet ettikleri ildeki üniversitelerdeki eşdeğer diploma programlarına
yatay geçiş yapabilirler. Bumaddeden yararlanıp bir yükseköğretimkurumunda öğrenci statüsü
kazananlar başvurmaları halinde Anadolu Üniversitesi bünyesindeki açık öğretim ön lisans
veya lisans düzeyindeki kontenjan sınırlaması olan eşdeğer bölümlere, kontenjan sınırlaması
olmayan diploma programlarında ise istedikleri bölümlere yatay geçiş yapabilirler. Bumaddenin
uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Yükseköğretim Kurulu yetkilidir.”

Meclis Genel Kurulunda Sadece Aşağıdaki Madde Eklendi (11 Şubat 2011)
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
Görüşülmekte olan 606 sıra sayılı kanun tasarısının 177′nci maddesi ile 2547 sayılı Kanuna eklenen GEÇİCİ MADDE 58′in birinci cümlesinin aşağıdaki şekilde değiştirilmesini arz ve teklif ederiz.
                 Bekir Bozdağ                                  Kürşad Tüzmen                                 A. Sibel Gönül
                      Yozgat                                              Mersin                                              Kocaeli
                   Ahmet Yeni                                      Avni Erdemir
                     Samsun                                            Amasya
Yükseköğretim kurumlarında hazırlık dâhil bütün sınıflarda intibak, ön lisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü öğrenimi gören öğrencilerden bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar, kendi isteğiyle ilişikleri kesilenler ile yurt dışındaki üniversitelerden yatay geçiş yaptıktan sonra yatay geçişleri iptal edilenler dâhil, terör suçundan hüküm giyenler hariç her ne sebeple olursa olsun ilişiği kesilenler ile bir programı kazandıkları halde kayıt yaptırmayanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş ay içinde ilişiklerinin kesildiği yükseköğretim kurumuna başvuruda bulunmaları şartıyla bu Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen esaslara göre 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenimlerine başlayabilirler.”

 Cumhurbaşkanımıza Gönderilecek Son Hali
Yükseköğretim kurumlarında hazırlık dâhil bütün sınıflarda intibak, ön lisans, lisans tamamlama, lisans, lisansüstü öğrenimi gören öğrencilerden bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar, kendi isteğiyle ilişikleri kesilenler ile yurt dışındaki üniversitelerden yatay geçiş yaptıktan sonra yatay geçişleri iptal edilenler dâhil, terör suçundan hüküm giyenler hariç her ne sebeple olursa olsun ilişiği kesilenler ile bir programı kazandıkları halde kayıt yaptırmayanlar bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren beş ay içinde ilişiklerinin kesildiği yükseköğretim kurumuna başvuruda bulunmaları şartıyla bu Kanunun 44 üncü maddesinde belirtilen esaslara göre 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenimlerine başlayabilirler.2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi için bu maddenin yürürlük tarihinden itibaren on gün içinde başvuranlardan durumu kurumlarınca uygun bulunanlar 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde eğitim öğretime başlayabilirler.Müracaat süresi içinde askerlik zamanı gelmiş olanların askerlikleri tecil edilmiş sayılır. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte askerlik görevini yapmakta olanlar terhislerini takip eden 2 ay içinde ilgili yükseköğretim kurumuna başvurmaları halinde bu maddede belirtilen haklardan yararlandırılır. Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı eğitimkurumları ile Polis Akademisi ve bağlı yükseköğretim kurumlarında tıpta uzmanlık, önlisans veya lisans düzeyinde öğrenim görürken 22/10/2008 tarihinden itibaren bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar terör suçundan hüküm giyenler hariç her ne sebeple olursa olsun kurumları ile ilişiği kesilenler, bu maddenin yayımı tarihinden itibaren yukarıda belirlenen süre içerisinde başvurmaları halinde Yükseköğretim Kurulunca uygun görülen yükseköğretim kurumlarına intibakları sağlanır. Bu maddede yer alan hükümlerden yararlanarak ayrıldığı yükseköğretimkurumuna kayıt yaptırıp işi veya ikametinin başka bir ilde bulunduğunu belgeleyenler, üniversiteye giriş yılı itibarıyla geçmek istediği üniversitenin taban puanını sağlamaları ve ikamet ettikleri ildeki yükseköğretim kurumlarının senatolarının da uygun görmesi halinde, senatolar tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ikamet ettikleri ildeki üniversitelerdeki eşdeğer diploma programlarına yatay geçiş yapabilirler. Bumaddeden yararlanıp bir yükseköğretimkurumunda öğrenci statüsü kazananlar başvurmaları halinde Anadolu Üniversitesi bünyesindeki açık öğretim ön lisans veya lisans düzeyindeki kontenjan sınırlaması olan eşdeğer bölümlere, kontenjan sınırlaması olmayan diploma programlarında ise istedikleri bölümlere yatay geçiş yapabilirler. Bumaddenin uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Yükseköğretim Kurulu yetkilidir.”

Bundan Sonra Ne Yapmalıyız ?

Saygılarımızla…