6 Eylül 2010 Pazartesi

Elma Krom Emziren Annenin Bebeğine Zarar Verir Mi


Elma Krom Bebeğe Zararlı Mı
Merhaba ben üç ay önce doğum yapmış bir anneyim. Aldığım kiloları vermekte zorlanıyorum. İnternette elma krom isimli bir ürünle karşılaştım. Emziren anneler doktora danışmalı bir uyarıları var. Ben Amerikada yaşıyorum ve bir türk doktora danışma imkanım yok. Emzirirken bu ürünü kullanırsam bebeğime bir zararı olur mu? Krom bebekler için zararlı olabilir mi?

Uzm. Dr. Selami İBİLİOĞLU 
Bu ürünler reçetesizdir ve besin destek ürünleri olarak geçer, tarım bakanlığından onay alır. Reçetesiz satılır. Üzerinde yeterli klinik araştırma yapılmaz. Dikkat ederseniz tanıtımı hep şöyledir: kilo vermenize YARDIMCI OLUR. Kilo verdirir diyemez öyle derse ilaç gurubuna girer(türk yasalarına göre). Bu ürünleri kullanmanızı tavsiye etmem; hem faydası konusunda bilimsel delil yoktur hemde çocuk ve gebelere zararı konusunda ileri araştırmalar yapılmamıştır. Bir diyetisyene gitmenizi, iyi bir diyet ve spor yapmanızı öneirim. Kilo vermenin bundan hızlı ve kesin çözümü yoktur.Kaynak:doktorumonline.net