16 Eylül 2010 Perşembe

CHP'de Komitacı Suçlaması CHP'de Komitacı Kim


CHP'de Komitacı Kim Önder Sav Mı
CHP'nin eski Genel Başkanı Deniz Baykal'ın kurultay çağrısının ardından Konya Milletvekili Atilla Kart, "CHP'nin geçmişten bugüne sirayet eden Genel Merkez yapılanmasındaki, yönetim yapısındaki ve yönetim anlayışındaki komitacılığın ve yanlış anlayışların sona erdirilmesi gerektiği düşüncesindeyim.

TBMM’de basın toplantısı düzenleyen CHP Konya Milletvekili Atilla Kart, basın mensuplarının sorularını yanıtladı. İsim vermeden Genel Sekreter Önder Sav’ı topa tutan Kart, "CHP’nin geçmişten bugüne sirayet eden Genel Merkez yapılanmasındaki, yönetim yapısındaki ve yönetim anlayışındaki komitacılığın ve yanlış anlayışların sona erdirilmesi gerektiği düşüncesindeyim" diye konuştu.

"KOMİTACI" SUÇLAMASI
Baykal’ın kurultay çağrısına yönelik soruyu yanıtlayan Kart, şöyle dedi:

"Referandum sonuçlarını başarısızlık olarak nitelendirmiyorum.
Kurultaya CHP’nin bu aşamada ihtiyacı olmadığı kanısındayım, ancak CHP’nin geçmişten bugüne sirayet eden Genel Merkez yapılanmasındaki, yönetim yapısındaki ve yönetim anlayışındaki komitacılığın ve yanlış anlayışların sona erdirilmesi gerektiği düşüncesindeyim. Maalesef bu anlayışın ve bu uygulamanın devam ettiğini görüyoruz. Sayın Genel Başkanımıza rağmen devam ettiğini görüyoruz."

"GENEL MERKEZ YÖNETİM KADROLARINI KASTEDİYORUM"
"Komitacı" sözüne açıklık getiren Kart, şöyle dedi:
"Bu sebeple bizlerin bu anlamda Genel Merkez yönetim kadrolarını kastederek söylüyorum, bu anlamda Genel Başkanımıza sahip çıkmak, destek vermek, onun önünü açmak, bu süreçte artık kişisel ve siyasi hesapların üstüne çıkmak sorumluluğuyla karşı karşıya olduğumuzu, bunun ötesindeki davranışlara Türkiye’nin tahammülü olmadığını önemle ifade ediyorum."

"YÖNETİM ANLAYIŞINDA SAKATLIK VAR"
"Komitacı derken Önder Sav’ı mı kastediyorsunuz" sorusuna Kart, şöyle dedi:

"Ben kişilere yönelik bir değerlendirme yapmadım. Çok açık bir şekilde yönetim yapısı ve yönetim anlayışındaki sakatlıktan söz ediyorum, siyasi anlamda sakatlıktan söz ediyorum. Yanlış olan yönetim anlayışı sebebiyle elbette ki örgütlerimizin tamamından söz etmiyorum, sorumluluk duygusu içinde özveri ile görev yapan örgütlerimizi ayırarak söylüyorum. Ama bir gerçeği de ifade etmek istiyorum."

"ÖRGÜT YAPISI DEĞİŞMELİ"
Örgüt yapısının değişmesi gerektiğine dikkat çeken Kart, şöyle dedi:

"Burada CHP kurultay kazanmaya yönelik örgüt yapısı anlayışından vazgeçilmesi gereğini dile getiriyorum. Nitelikli örgüt yapılanması temsil yeteneği olan toplumla kaynayan toplum içinde CHP’yi temsil edecek örgüt yapılanması ihtiyacından söz ediyorum. Bu ihtiyaç giderildiği takdirde, bu yenileme yapıldığı takdirde CHP kadrolarının ve Genel Başkanımızın halkla buluşması daha kolay olacak ve daha net olarak verimli olarak ortaya çıkacaktır." (anka)