10 Eylül 2010 Cuma

Birden Fazla Sendikaya Üye Olsaydık Türkiye’de İş Bulamazdık

Birden fazla sendikaya üye olmaya 'Evet' mi?

Bartın’da bulunan Rimaks fabrikası’ndan sendikalı oldukları için atılan 133 işçinin taşıdığı pankart anayasa tartışmalarının sokaktaki boyutuna cevap niteliği taşıyor: “Birden fazla sendikaya üye olmaya EVET  mi, biz bir sendikaya üye olduk 133 arkadaşımız işten atıldı.’’
Bartın’a gelen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı’na seslerini duyurmak isteyince gözaltına alınan Rimaks işçileri eylem yaptı. İşçilerin eylem sırasında açtıkları pankart birçok şeyi özetliyordu: “Birden fazla sendikaya üye olmaya EVET  mi, biz bir sendikaya üye olduk 133 arkadaşımız işten atıldı.’’

Bartın’da TÜRK-İŞ ‘e bağlı TEKSİF Sendikası’na üye oldukları gerekçesiyle işten atılılan uluslara arası firmalara kot üreten Rimaks Tekstil işçilerinin direnişi sürüyor.

Geçtiğimiz hafta Bartın’a gelen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer’e seslerini duyurmak için kilometrelerce yol yürüyen Rimaks işçileri tartaklanarak gözaltına alınıp gece geç saatlerde bırakılmıştı. İşçilerin yapılanlara tepki için önceki gün Bartın şehir merkezine doğru yaptığı eyleme Bartın halkı alkışlarla destek verdi.
Eylem sırasında işçilerin taşıdığı “Birden fazla sendikaya üye olmaya EVET   mi, biz bir sendikaya üye olduk 133 arkadaşımız işten atıldı’’yazılı pankart referandum kampanyasını sürdüren siyasi iktidara yapılan bir gönderme olarak dikkatleri çekti.

KESK’TEN RİMAKS İŞÇİLERİNE DESTEK
Önceki gün akşam saatlerinde de KESK’e bağlı sendikaların yöneticileri araçlarıyla konvoy oluşturarak fabrika önündeki direniş çadırına destek ziyaretinde bulundular.
Bartın KESK şubeler platformu adına işçilere seslenen Bayram Şimşek, birlikte kararlı bir şekilde hareket etmelerini, fabrikada çalışan işçi arkadaşlarına karşı kırıcı davranışta bulunmamalarını, zafer direnenlerin olacağını, işten atılan işçilerin tamamının işlerine geri alınıncaya kadar Kesk olarak desteklerinin artarak devam edeceğini belirtti.

“Birden fazla sendikaya üye olsaydık Türkiye’de iş bulamazdık”

Bartın’da bulunan uluslara arası zincirlere kot üreten Rimak Tekstil’den atılan 133 işçi fabrikanın önünde 20 gündür direniyor. BirGün’e konuşan işçiler söz birliği etmişçesine, “Yasal hakkımızı kullandık bir sendikaya üye olduk, işten atıldık. Referandumda “Hayır” kullanacağız, birden fazla sendikaya üye olsaydık hiç kimse bize iş vermedi” diyor.

Sedat Kordon
Rimaks’ta 2 yıldır çalışıyordum. Çalışma saatlerimiz çok uzundu aldığımız ücret ise asgari maaştı. Biz de hakkımızı aramak için sendikaya üye olmaya karar verdik. Başta patron ses çıkarmadı. Sanırım az kişinin üye olacağını düşünüyordu. Ancak 400’ün üzerinde işçi sendikaya üye olunca bizi işten attı. Niye? İnsanca yaşamak için yasal hakkımızı kullanmamız yüzünden. Şimdi referandumda birden fazla sendikaya üye olma hakkı oylanacak. Bilmiyorum, bir sendikaya üye olduk böyle oldu, birden fazla sendikaya üye olsak demek ki bırakın Rimaks’tan atılmayı bize Türkiye’de kimse iş vermezdi. Ben referandumda “hayır” oyu vereceğim. İnşallah hayır çıkar.

Mesut Akdemir
Rimaks Avrupa’ya ihracat yapıyor, işleri çok iyi durumda… İş yoğunluğu yüzünden çocuklarımı göremiyor, hafta sonları bile çalışıyordum. Çocuklarımı görmek, insanca yaşamak, hafta sonu ailemle bir yerlere gidebilmek için yasal hakkımı kullanarak üye sendikaya üye oldum. Sendikaya üye olunca da işten atıldım. Geçen Çarşamba Bakan referandum kampanyası için ilimize geldi. Biz de sesimizi duyurmak isteyince gözaltına alındık.  Referandum da ne yapacağımı soruyorlar. Ben bir sendikaya üye olunca işten atıldım. Artık birden fazla sendikaya üye olursak bize kimse iş vermez. Refarandum da hayır diyeceğim. 20 gündür fabrikanın önünde eylem yapıyoruz. Patron sürekli baskıda bulunuyor. Önce eylem yerimize otobüs çekti, oradan başka yere geçtik. Oraya da ağaç diktirdi. Ben memleketimde çalışmak istiyorum. Ancak insanca çalışarak, rahat rahat yaşamak istiyorum. İşe dönene kadar eylem yapacağız. Daha şimdiden fabrikada mesayileri azaltmışlar, diğer patronlar da işçilerinin bizim gibi yapmasından korkup ücretleri tam ödemeye başlamış. Bizim eylemimiz de başarıya ulaşacak.

Sevim Karpuz
Fabrikada 19 ay çalıştım Sendikalı olduğunuz  için bizi performans düşüklüğü gerekçesiyle işten çıkardılar. Ancak kesinlikle çıkarılma nedenimiz sendikalı olmak. Anlayacağınız, hakkımızı ararken haksızlığa uğradık. Biz öz Bartın evladıyız. Bartın’da yaşamak istiyoruz. Sendika bizim yasal hakkımız ama bunu takan yok. Biz demek ki 2-3 sendikaya üye olsak Bartın’da işe giremeyiz. Çünkü bir sendikayı bile kabul ettiremiyoruz.
Biz köle değiliz insanız, patrondan milyarlar istemiyoruz sadece yaşayacak kadar paramızı versin.  Patronun bizim insan olduğumuzu anlaması lazım.

Ebru Gökkaya
Yasal hakkımızı kullandığımız için işten atıldık. Biz sadece emeğimizin hakkını aradık. Sendika bizim yasal hakkımız ama bu hakkı kullandığımız için işten atılıyoruz. Bu hakkı veriyorlar madem bu hakkımızı kullanınca niye bizi savunmuyorlar. Ne vali, ne belediye başkanı bize sahip çıkıyor  Burada paranın sözü geçiyor. Yasa masa yok, paran varsa sözün geçer.  Sendikaya üye oldum diye işten atıldı, bir den fazla sendikaya üye olsaydım düşünemiyorum. Felaket olurdu sanırım. Referandum da “hayır” ı basacağım. Kaynak: birgun.net