3 Eylül 2010 Cuma

Başbakan'ın Diyarbakır Mitinginde Halka Söylediği Yalanlar


Başbakan'ın Diyarbakır konuşmasına DSP'den jet yanıt

DSP Genel Sekreteri Hasan Erçelebi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, Diyarbakır’da yaptığı konuşmayı, "Başbakan’da şuur kaybı var. OHAL’i biz kaldırdık. DGM’leri biz kaldırdık. Yerel televizyonlarda Kütçe yayını biz getirdik. Dershanelerde Kürtçe ders vermeyi biz getirdik. Utanmadan ‘ben yaptım’ diyor" dedi.
-"BAŞBAKAN DOĞRU SÖYLEMİYOR"-

DSP Genel Sekreteri, Başbakan’ın Diyarbakır’da yaptığı konuşmayı ANKA’ya değerlendirdi. Başbakan’ın OHAL, DGM’lere yönelik sözlerine sert tepki gösteren Erçelebi, "Başbakan doğru söylemiyor" dedi. DSP Genel Sekreteri, şöyle dedi:

"OHAL’i biz kaldırdık. DGM’leri biz kaldırdık. Yerel televizyonlarda Kütçe yayını biz getirdik. Dershanelerde Kürtçe ders vermeyi biz getirdik. Başbakan kendinden önce bu ülkede bir hükümet olmadığını düşünüyor. Başbakan’da şuur kaybı var. Utanmadan ben yaptım diyor. Büyük bir şuur kaybı var."

-"BAŞBAKAN PEŞREV ÇEKİYOR"-

Başbakan’ın konuşmasında içerik olmadığını, duygu sömürüsü yaptığına dikkat çeken DSP Genel Sekreteri, şöyle dedi:

"Başbakan peşrev çekiyor; dolaşıyor, içerik yok, etrafta dolanıyor. Bütün bakanları toplamış, şu anda bütün gücünü Diyarbakır’da gösteriyor. Söylediklerinde incir çekirdeğini dolduracak bir şey yok. Dilinin altındaki baklayı çıkaramıyor. Biraz duygu sömürüsü yaptı. Başbakan’ın yüreği yetiyorsa 12 Eylül Anayasası’na ne oy verdiğini açıklasın. ‘Ben 12 Eylül faşizmine hayır verdim’ desin. Birkaç tane de şahit göstersin."